Welke vis eet jij tijdens je zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Evia, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Hoi!

Ik ben erg benieuwd naar welke vis jullie eten als je zwanger bent en lukt het jullie om dat wekelijks te doen? Welke recepten zijn favoriet?

Thanks alvast!

2. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Ik was altijd gek op zoute haring, maar moet er nu even niet aan denken. Wel vind ik af en toe een stukje zalm uit de oven lekker. Omdat vis toch erg gezond is, compenseer ik het door dagelijks gezuiverde visoliecapsules te slikken.

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Broodje gerookte makreel. Bolletje, en sausje van beetje mayo, mosterd en peper. Jumjum
    "verder eten we hier nauwelijks vis want man houd er niet van.

4. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Ik ben dus ook niet heel erg dol op vis, maar wil het wel wekelijks gaan eten omdat het goed is. Zalm uit de oven, of zalm door de pasta dat smaakt me nog prima. Maar haring oid moet ik niet aan denken..

Hoe verwerken jullie vis nog meer als avond maaltijd? Kan alle tips gebruiken ;)

5. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    ik was erg dol op vis, totdat ik zwanger werd, ik krijg geen hap meer door mijn keel. Alleen van de geur word ik helaas al onpasselijk.
    Zit dus niets anders op dan vitamines met visolie te slikken

6. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Rare vraag misschien, maar ga je door die vis olie capsules niet naar vis ruiken?

7. Stephx

Stephx Lid

19 mei 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haring, zalm uit de oven, tonijn uit blik op brood of door de sla (maaltijdsalade van maken met aardappels of koude pasta erdoor)

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Welnee ;)

9. Kimmiej01

Kimmiej01 Lid

19 mei 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikzelf ben geen vis liefhebber maar de vraag is; Wat eet je tijdens je zwangerschap voor vis (voor de omega 3 enz)
    En wordt er meerdere keren zalm gezegd... hier moet toch wel echt mee uitgekeken worden toch?? Alleen verse niet verpakte zalm mag toch?

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nogmaals welnee. Gerookte zalm daar moet je mee oppassen. Zalmfilet is geen probleem. Zeker niet als je het goed verhit.

11. Maria1984

Maria1984 Lid

25 dec 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nooit een grote visliefhebber geweest, dus mijn vis ( als ik het eet ), komt uit het vriesvak. Pangasiusfilet of vissticks of zalm in bladerdeeg

12. Kimmiej01

Kimmiej01 Lid

19 mei 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké excuses ;) ikzelf eet het niet hoor.. maar je hoort daar zoveel verhalen over ik dacht toch even voor de zekerheid ;)

13. VSC

VSC Niet meer actief

Ik at haring en gerookte zalm. Ivm zwschap haalde ik t bij visboer ipv uit de supermarkt, lekker duur dus :D
    Ben blij dat ik nu weer kan genieten van mn vaccuumverpakte visjes

14. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zalm, gerookt of filet, maar altijd gaar. Door pasta, van de grill, door maaltijdsalade
    Ook scholfilet, haring, makreel, forel
    Ik probeer wel 2 keer per week vis te eten, dat lukt ook meestal wel.

15. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Lekker elke week broodje haring met uitjes gegeten van de visboer mmm

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.794
    113
    Kraamverzorgende
    Zalmfilet uit de oven, zalm door de pasta, tonijn uit blik op brood of door de pasta, ansjovis door de dressing, gerookte paling, gerookte makreel op brood of de de salade, af en toe vissticks, ovenschotel met witvis of een lekkere haring. Heerlijk juist vis, liever dan vlees.

17. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Geen, schijnt heel gezond te zijn maar ik krijg er darmklachten van. Voor vit D slik ik vit D uit schapenvet ipv levertraan)/visolie.

Forel op de bbq uit zilverfolie schijnt lekker te zijn

18. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik eet alle vis behalve die gebakken vis van de viskraam omdat ie ne tegen staat haha. Haring, zalm tonijn enz enz me love

19. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Walvis en potvis.

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik lust normaal alles maar sinds de zwangerschap is alle vis vies??
    met grote tegenzin werk ik iedere week wat zalm uit de diepvries via de magnetron naar binnen. Slik verder vitaminepillen met omega3 erin. Volgens de dietiste moest ik het vooral niet forceren en vond ze het ook prima als ik ermee stopte (met de vis dan).

Maar is zoute haring niet discutabel? mag dat gewoon? Dat heeft zo'n typische smaak misschien vind ik dat nog wel lekker!

Deel Deze Pagina