Ik maak graag quiches/hartige taarten maar zit altijd te klooien met de vorm. Heb al van alles geprobeerd om uiteindelijk toch weer bij mijn vertrouwde springvorm aan te komen. Maar ik wil zo graag eens een mooie quiche in zo’n bakvorm met kartelrandje. Weten jullie wat ik bedoel? Heb er drie geprobeerd maar alle drie was het rotzooi; quiche niet gelijkmatig gaar, met geen mogelijkheid los te krijgen uit de vorm enz. enz. Nu zeggen ‘ze’ dat de vormen van le Creuset echt helemaal top zijn. Maar die zijn rete duur. Ik wil best eenmalig investeren in een goede vorm maar dan wil ik wel zeker weten dat het de moeite waard is. Graag jullie advies en tips!
Ik heb alleen een braadpan van creuset, maar die is het geld dubbel en dwars waard! Dus een dure taartvorm van hen zou ik zo kopen.
Ik heb zo'n quichevorm van Ikea. Pas 1 keer gebruikt maar toen prima. Bodem en rand zijn los. De springvorm van Ikea was wel compleet waardeloos, bij het eerste gebruik verboog ik zo zonder enige moeite de beugel. Daar heb ik goede ervaring met Kaiser. https://www.ikea.com/nl/nl/p/vardagen-taart-quichevorm-zilverkleur-20256995/
Zo’n vorm zou ik graag willen: https://www.bol.com/nl/p/le-creuset-taartvorm-24cm-kersenrood/9200000022236135/
Wij hebben zo'n vorm maar dan van glas van de Blokker geloof ik (lang geleden ). Werkt prima, gewoon de vorm goed invetten.
Ik heb verschillende afmetingen allemaal rond met kartelrandjes. Een witte van aardewerk van Ikea 3 van glas ik geloof ergens bij een Turkse huishoud winkel Vind ze allemaal fijn. BelAngrijkste is dat je goed invet met boter voordat het deeg erin gaat.
De taartvorm van Zenker gekocht voor een paar euro bij de Action. Goed invetten en altijd een quiche die er mooi uitkomt en overal gaar is.
Ik heb een stenen vorm met kartelrandje en dat werkt super. Eerst gebruikte ik altijd een springvorm, maar omdat deze van steen wat groter is in doorsnede wordt de quiche wat lager en daardoor snel gaar. Voor het invetten gebruik ik altijd een bakspray van dr. Oetker.
Ik heb ooit van die aluminium vormen gekocht met kartelrandje en losse bodem. Ik heb er via een kookwinkel maar ook gewoon van de AH. Allemaal niet zo duur iig. Ik heb 2 rechthoekige, 1 vierkante en nog een paar formaten rond. Werken allemaal prima in combinatie met bakspray van dr oerker (en meestal nog wat bakpapier alleen op de bodem). En zodra ik de vorm op een schoteltje zet komt de rand al los. Dus ik zou persoonlijk geen dure aardewerken daarvoor aanschaffen. Dit is lichter en werkt makkelijker (voor mij dan).
Ik heb een aardewerk/watishet? van volgens mij de Hema. Met zo'n kartelrandje. Ik vet m in met roomboter. Werkt prima en quiche word goed gaar, en als ik m langs de rand los snijd en verder goed doorsnijd krijg ik m er ook goed uit.
Wil je hem er in het geheel uit halen? Want dat doe ik niet. Ik snijd hem in stukken en dan komen ze er prima uit. In z'n geheel nog nooit geprobeerd.
Nee hoor. Met vorm en al op tafel en dan aansnijden is prima. Vind ik er trouwens altijd heel gezellig uitzien
Ik heb een metalen met losse bodem (van een kookwinkel geloof ik). Op de bodem bakpapier en verder goed invetten. Dan komt de quiche zo los. En ik gebruik altijd het recept van Donna Hay, kost even tijd maar mislukt nooit!
Ik heb er eentje van de kringloop winkel Een metalen met losse bodem. Super handig, je moet wel even voorzichtig zijn als je m eruit wil halen.