Echt stom noem ik het niet maar vond het niet echt leuk maar ik ben opgegroeid met werken voor je geld. Ik was 13 dat ik begon met werken. Ik heb in de aardbeien gewerkt, planten verstekt , schoonmaak in verzorgingstehuis, op een appel boerderij gewerkt , 1 dag in een restaurant gewerkt
De meeste van mijn bijbanen vond ik wel leuk. Stom: kantoren schoonmaken. Ik hou al niet van schoonmaken En de werkgever was niet erg aardig. Enige reden dat het wel te doen was was omdat ik een aardige collega had. Werken bij de Hema. Ik had het leuk gevonden als ik in een team zat, maar ik zat altijd alleen in het hotdog gedeelte. Dat zat apart van de winkel zelf en door gebrek aan aanspraak was het echt heel saai. Orderpicker voor schoolboeken. Zwaar werk en erg saai. Leuk: Werken op de salarisadministratie van een ziekenhuis. Was ingehuurd als manusje van alles voor het makkelijke werk (zoals kopiëren), maar ik bleek meer verstand van het computersysteem te hebben dan de vaste medewerkers en kreeg daardoor interessantere klussen. Aardig mensen ook daar Werken in een boekhandel. Prima werk en hele gezellige collega's. Ik mocht ook mee naar boekenballen en daardoor veel schrijvers ontmoet. Heel tof! Verder nog wat licht administratieve bijbanen gehad, was altijd wel prima. Oppassen op buurtkinderen was ook altijd wel gezellig. Meestal lagen ze al op bed en bleven vaak doorslapen Ben ook nog een keer paashaas geweest samen met mijn buurmeisje. Was heet in het pak, maar wel heel leuk om te doen.
Niet stom: werken in de videotheek Ik mocht zelf altijd films meenemen Als ik dit aan m'n oudste vertel kijkt ie echt heel raar haha En ik had 2 oppas adressen
Stom: Mijn vorige werkgever. Dat ligt compleet bij de mensen die er werken. Deurwaarderskantoor. In de zorg, hard en vies werk voor een paar rotcenten, vindt het niet gek dat de thuiszorg leegloopt. Leuk: Bijbaantjes: bij een fotograaf (in het seizoen had hij toen ook de photoshops op de Keukenhof, was erg leuk!) en een tassen/lederwarenwinkel. Serieuzere banen: Autoverhuur op Schiphol, reisbureau, en momenteel bij een vliegschool waar ik echt met het leukste team wat ik me maar kan wensen werk.
Ik heb echt vooral heel veel gekke baantjes gehad in m’n jeugd. Vanaf m’n 15e moest ik alles zelf betalen, dus ik nam alles aan wat ik kon. De meeste baantjes hadden leuke maar ook minder leuke kanten. Een overzicht van m’n banen tussen m’n 15e en 22e Orderpicken in een zeepmagazijn. De badparels zaten in megagrote kisten en moesten handmatig uitgeteld worden. Dan had je orders als: 857 blauwe ronde badparels, 393 rode hartjes parels en 71 groene dinoparels. Stekkertjes in elkaar zetten. Moest je tig draadjes goed in de stekker doen. Stom werk, maar hele leuke collega’s. Foldertjes uittellen voor huisartsen, apothekers etc. Die werden elke maand aangevuld tot het normale niveau. Dus elke organisatie had z’n eigen samenstelling. Was alleen in iemand z’n donkere en koude garage. Lopende band werk in een broodfabriek: broodjes recht leggen voor de snij- en verpakkingsmachine. Als je te langzaam was, lag de hele fabriek in no-time op z’n gat. Receptiewerk bij een camping. Orderpicken bij een farmaceut. Was lopende band werk, waarbij iedereen bij elke order zsm de producten in de kasten voor hem/haar op de band moest flikkeren. Echt verschrikkelijke slechte sfeer daar. Schoonmaken van middelbare scholen. Waarbij alles geklokt werd. Ik geloof dat je 6 minuten voor een heel lokaal had. Veel oppaswerk, eentje bleef me bij. Dat was bij een zwaar epileptisch kind. Ik was continu bang dat ik te laat reageerde op een aanval, dus bleef de hele avond op de gang voor haar deur zitten tot vlak voordat haar ouders thuis kwamen. Dan deed ik net of ik heerlijk ontspannen beneden zat al de hele tijd. Schoonmaken van hotelkamers, man wat een ranzigheid soms. Iets teveel condooms ook moeten oprapen. Schoonmaken van tenten op een camping. Schoonmaken van machines in de broodfabriek, elke zaterdagochtend van 5u tot 11u. Met hogedrukspuiten, waardoor je volledig onder de meuk zat in no-time. We moesten ook zorgen dat ratten uit de hal gingen. Caissière bij een supermarkt. Elke dag waren er wel diefstallen. Leukste bijbaantje: huiswerkbegeleiding voor middelbare scholieren. Jaren gedaan, fantastisch! Ik ben ongetwijfeld nog dingen vergeten. Vanaf t moment dat ik grote mensenwerk ben gaan doen na m’n studie, eigenlijk altijd m’n hart gevolgd en hoewel overal minder leuke kanten aan zitten, overwegend heel leuk werk. Maar van een totaal andere orde dan hierboven haha.
Stom: Croissantjes en stokbroden inpakken. Verdiende goed, bijzondere dingen meegemaakt maar lopende band werk is echt niet voor iedereen weggelegd. In mn dromen zag ik nog de croissantjes voorbij komen. En de lucht als je om 05:50 de hal binnenkomt voor de ploegwissel en er staan 50.000 croissantjes af te koelen... Het heeft jaaaaaaren geduurd eer ik weer een croissantje kon eten. Erg leuk: thuiszorg (huishoudelijke hulp) maar met mn rug/bekken zou dat nu niet meer gaan. En ja je bent met tig wc potten, keukens en badkamers bezig in een week, maar dat aspect verbleekte bij het contact met de mensen, waar je soms de enige bent die ze zien in een week om een praatje tegen te houden. En in mn huidige werk de highlight der highlights een héle grote datamigratie doen (niet van a naar b maar met tig bewerkingen ertussen) en de ferrari der ferrari's als server hebben om het op uit te voeren. *zwijmel* dat was écht een bakbeest. Dat was wel een feestje waard naderhand. Sommigen zwijmelen over auto's met grote velgen en tig PK's, doe mij maar een bakbeest server waar je bijna verlegen van wordt bij de specs...
Ik heb jaren bij een b2b callcenter gewerkt. Werk verschrikkelijk, al ben ik erg competitief. Maar heb er leuke vrienden aan over gehouden. Als bijbaantje heb ik al helpende met gehandicapten gewerkt, dat was erg leuk.
Bij een benzinestation moest ik helpen met tanken bij de auto's. Al die automobilisten keken me raar aan. Ben na 1 dag ook direct gestopt
Voor mijn studie domme baantjes gehad. Omdat je in het begin weinig mocht op die leeftijd ging ik prei zetten. Uren bukken om mini prei in de grond te zetten. Omdat de bakken zwaar waren en minimaal 200 moest lopen deed je 1.5 krat tillen. Niet bepaald goed voor je rug. Afhankelijk van de dag hoeveel banen je ging planten. Natuurlijk voor zeer weinig geld. Op de camping poetsen. Was op zich leuk maar de vaste mensen moesten de eigenaar op wijzen dat je jonge meiden niet rotzooi met de hand moest laten opruimen. Ze hadden priksstokken uiteindelijk liggen. Pizzeria, poetsen als bediening. Lange avonden en geen fooi. Dat hield hij achter.. Fabriek en moest potten van de chicken to night inpakken. Eerst 9 potten op je bank zetten. Verpakking weghalen, 6 verwijderen en doorschuiven. De andere moest ik op de grond zetten. Had een muur aan chicken to night Tot er 1 viel, dagen in die lucht gezeten. Lusten ik daarna ook niet meer. Voordeel in de pauze hadden ze voldoende chocolade. Vlees fabriek achter de machine. Zorgen dat hij goed was ingestemd met juiste kilo prijs en juiste sticker super markt. Achter de wand gooide zenhet vlees op de band. Verpakt kwam het hij mij en per zoveel moest ik het verpakken in een doos. Was super snel met doosjes vouwen. Volgens mij was het 10 sec met doosjes vouwen en 2 stapels er in duwen en op de andere band schuiven. Was de snelste band. Bij de andere band duurde de dag zo lang. Had je ruim de tijd om te vouwen en vullen. Alleen korte pauzes en lange dagen van 7 tot 16.00 met 1 uur pauze in totaal. Folder wijk, jakkes, duurde een eeuwigheid om in te vouwen en dan nog uren lopen met eigenlijk te zware pakken. Na studie leuk werk maar werd gepest en buitengesloten. Kwam er niet tussen. Oooh ik vergeet mijn coolste baan. Werken bij holiday on ice!! Kleding maken zonder ervaring. Gelukkig alleen maar accessoires en voor een week. En tijdens de show in onze stad hielp ik met het omkleden van de meisjes. Langste "baan" thuis blijf mama Combi met vrijwilligerswerk
Stom: Tomaten plukken, bonen plukken, kistjes papieren… Alles in de tuin (kassen) eigenlijk. Leuk: Bart Smit, Bakker, Strandtent (helemaal top!)
Vroeger als bijbaantje snoep ingepakt, in kwekerijen gewerkt en ruim 8 jaar in een supermarkt gewerkt. Allen was als bijbaantje niet super leuk, maar wel prima. Nu alweer 16 jaar verpleegkundige en heb veel plezier in mijn werk. Zowel in de thuiszorg gewerkt en in het ziekenhuis. Ziekenhuis wel veel leuker.
Stom: bij de tuinderij onkuid en dode bloemen verwijderen, vakken vullen bij Emte en Teleperfomance. Leuke bijbanen: chique restaurant in de bediening en daarna 6 jaar op het station werken bij de broodjeszaak/pizzahut en Kiosk. Mijn banen na mijn hbo studie waren leuk. Baan 1 miste ik uiteindelijk wel uitdaging, baan 2 heb ik bijna 12 jaar gewerkt en baan 3 ben ik gevraagd na het behalen van mijn master.