welke step voor 2,5 jarig jongetje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door duveltje, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Sinds een week of twee heeft Thije de step van een vriendje ontdekt en hij kan er al heel aardig mee uit de voeten. Die lach op zijn gezicht als hij voorbij komt steppen is onbetaalbaar!

Nu willen we hem ook gaan verrassen mat een mooie step, maar wat is nu verstandig....

De step van zijn vriendje heeft 2 wieltjes achter (dus 3 wieltjes totaal), en dit gaat heel goed.
    Maar zou hij niet al heel snel toe zijn aan een step met 2 wieltjes?
    Om 2 keer een step in erg korte tijd te kopen, gaat me ook weer wat ver....(tja, ik heb een erg mooie gezien, maar deze moeder heeft nogal een tja, zeg maar prijzige smaak...:)).

Wat voor step hebben jullie kinderen?

2. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    #2 superb, 9 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
  3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Bestaan er geen steppen waarmee je met 2 wielen achter kan beginnen en later 1 wiel weg kan? Sommige kinder skeelers hebben dat wel. Vond dat ideaal toen ik dat bij mn schoonzus zag.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.787
    9.308
    113
    Gelderland
    Ik heb voor mijn zoontje voor zijn 2e verjaardag een step gekocht bij de Bart Smit van cars. Was niet zo heel duur geloof 40 euro maar wel 3+ nou is Julian best heel lang maar als hij gaat steppen zie je dat hij nog net te groot voor hem is. Hoop voor deze zomer goed. Er zitten idd ook 2 wieltjes achter geeft toch meer stabiliteit.
    Die kleintjes vind ik ook wel heel leuk trouwens maar zoonlief is helemaal gek van Cars vandaar die gekocht;)

5. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ik heb gezocht en niet gevonden helaas....Was nl. ook mijn idee!

Wij dachten aan deze:

6. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Die zijn ook erg leuk!

Zou het stabieler zijn om 2 wieltjes voor te hebben ipv achter? Die 2 wieltjes achter gaan hem erg goed af, maar dit is natuurlijk weer anders!

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb geen tip, wil alleen maar zeggen: wat knap!
    Geweldig zeg!

8. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of dit stabieler is dan twee wieltjes achter maar de step is wel stabiel. Onze dochter valt er eigenlijk nooit mee om en zij is op grof motorisch gebied niet de beste.

9. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Oh ja??:):)

Wat ontzettend lief zeg dat je dat zegt!! Maar ik heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat Thije iets heel bijzonders heeft gedaan....:). Is het zo snel dan, met 2,5 jaar? Ik weet het echt niet hoor!!

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    J. heeft bij opa en oma een step met twee wieltjes achter en één voor. Gewoon een ding van de speelgoedwinkel. Ze heeft hem al een hele tijd en vindt hem nog steeds geweldig.

11. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Ik zag bij trekpleister een thomas de trein step staan met 2 wieltjes achter. Die is echt leuk voor die leeftijd. Mijn zoontje had ook zo'n model op die leeftijd.

Nu hij bijna 4 is heeft hij een step met 2 wielen, maar de step van de buurjongen (zo'n driewieler) vindt hij ook nog erg mooi hoor!

Bovendien slijten de stepjes hier zo snel dat ik er tot nu toe nog nooit langer dan 2 seizoenen mee heb gedaan (oke, koop nooit echt hele dure, misschien ligt het daaraan)

12. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Als ik jullie ervaringen zo lees, dan gaat een step met 3 wieltjes dus nog best wel even mee! Ik denk dat we het dan maar gewoon zo doen, en wie weet kan mijn handige vriend er t.z.t wel een 2-wieler van fabriceren....:D

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft een step van... Wat is dat bekende fietsenmerk toch ook alweer??? .... Uhm... Oja, Loekie.. (ik moest ervoor googelen... :D ) 1 met 2 wielen achter en 1 voor, zoiets als deze: Loekie step alleen is die van ons 3de of 4de hands en dus al een oud model. Maar ondanks dat, ziet hij er eigenlijk nog prima uit en zou je niet zeggen dat hij inmiddels al zeker 10 jaar oud is.

Jelle heeft hem vorig jaar gekregen van mijn schoonzus, maar zelfs Jitte stept er nu aardig mee weg. Het stuur is ook in hoogte te verstellen, dat is wel handig.

Edit: Hij is denk ik, wel wat instabieler dan die van dat plaatje boven mij, omdat de achterwielen wat dichter bij elkaar staan.

14. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Wij hebben deze ook!!
    Wj hebben de micro maxi, is veel steviger en gaat langer mee...
    Bij ons in azie heeft iedreen dat merk ,zie veel kids met ander soort maar die gaan veel sneller kapot of rijden niet zo makkelijk als de micro...
    Het kost iets meer maar zeker waarde voor je geld!!!

15. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam

Deel Deze Pagina