Mijn man en ik willen graag een hond in huis nemen, maar we weten niet zo goed welk ras. Mijn man vind berner sennen honden mooi, maar die vind ik net te groot en met te veel haar. Nu ben ik degene die het meest thuis is en ik vind dan dat ik de hond in kwestie goed moet kunnen uitlaten en niet dat de hond mij omver kan trekken doordat deze groot is. We zijn dus op zoek naar een leuke middelgrote hond, maar ook niet te klein (geen maatje chihuahua). Wie van jullie weet een leuk ras?
Een Cane Corso Mijn moeder heeft er 1 en het is een schat van een hond. Hij is erg enthousiast en lief maar ook erg sterk.
Engelse buldog? Heerlijk lief en rustig ras ,trouw en lief met kinderen...heeft wel opvoeding nodig in de vorm van "geef hem 1 vinger en hij pakt de hele hand"
Zo'n lassie hond (collie) of een husky? Maar met een husky heb je wel veel tijd nodig om vaak te wandelen ed.
Husky vind ik echt rotbeesten, heb er 5 " ontmoet" en wat een draaama, echt geen beginnershond! Misschien een golden retriever? Appenzeiler, Lapinporokoira (laplandse herder)? Drentse patrijshond
Jammer dat je niet van veel haar houdt, want anders was een Schotse collie misschien wel perfect geweest! Ik ben nog nooit zo verliefd geweest, het is zo'n lief beestje! Ze hebben een heel rustig, maar toch ook speels karakter. Plus niet te groot! Dit is Blues
Wij hebben er 6 gehad en waren de liefste honden ooit Ligt ook echt aan het baasje. Ik ken er npog een aantal die een husky hebben en zijn echt lieve honden luisteren goed etc..
Deze bedoelde ik ook haha. Vriend heeft zo'n hond gehad en wilt als we een huis gekocht hebben weer zo'n hond. Was echt een lief beest die geen vlieg kwaad deed
Ierse Setter is trouwens ook een prachthond en echt ontzettend lief voor kinderen. Hele makkelijke gemoedelijke hond.
chow chow. heeft lang haar maar verhaard niet, moet wel geregeld geborsteld worden. zijn erg trouw maar hebben wel een eigen wil. je hoeft er oog super einden mee te lopen.
wat dachten jullie van een appenzeller sennenhond of entlebucher sennenhond de kleinere kortharige variant van de bernersennenhond
Ras kan ik je zo geen advies over geven. Denk eerst goed na wat je precies met een hond wil en wat je van hem verwacht. Dan kun je kijken welke rassen er in dat plaatje passen. Kortharige honden verharen vaak het hele jaar door, en die korte haren kruipen overal in en tussen. Langharige honden hebben vaak rui periodes, en de lange plukken haar zijn vaak makkelijker op te vegen/zuigen. Er zijn ook rassen die niet verharen, zoals de poedel of de labradoodle. Allebei enthousiaste en leergierige honden. Zelf heb ik 2 halflangharige kruisingen uit het asiel. Als je niet perse een pup wil, kun je ook voor een herplaatser kiezen.
Friese stabij!!! Of een kruising hiervan met bv. labrador oid. Schatten van honden (mits de juiste opvoeding uiteraard, maar dat geldt voor elke hond), niet te groot, zeker niet klein, tja...ik zou het wel weten
Welk ras je moet nemen hangt helemaal af van de eisen die je hebt. Rustig of juist energiek. Heeft veel beweging nodig of juist niet. Veel of weinig vachtverzorging. Wat zijn de karaktereigenschappen, lief, druk, rustig, kan met kinderen etc. Zet voor jezelf een aantal rassen die je aanspreken op een rij en ga je dan verdiepen in karaktereigenschappen. Ik zie hier al rassen genoemd worden die ik persoonlijk niet zou nemen als 1e hond (is het jullie eerste hond?) Middelgrote honden: Labrador Golden retriever Kooikerhondje Friese stabij Nova scotia duck tolling retriever Appenzeller sennenhond Drentse patrijshond Duitse staande hond Markiesje Ierse setter Poedel Veel succes!