Hoi Ik kom net met mijn zoontje van bijna 3 jaar bij de huisarts vandaan. Hij is sinds zaterdag erg verkouden. Groene snottenbellen en veel hoesten. Hij is ook wat schor een en beetje benauwd. Nu was ik bij de arts en die hoorde dat zijn longen vol zaten met slijm.ze had het over beginnende longontsteking of misschien bronchitis of astma. Ik schok hier best van Hij heeft nu antibiotica en een puffen. Ik ben nu zo bang dat hij inderdaad iets chronisch heeft... hij heeft het nog nooit eerder gehad al is hij vaak zat verkouden geweest. Wie heeft ervaring hiermee en kan mij meer vertellen
Ik heb zelf als kind vaak bronchitis gehad, er werd ook gesproken over astma. Later ben ik erover heen gegroeid. Alle drie mijn kindjes hebben ventolin nodig gehad, vanwege luchtwegontstekingen gedurende hun eerste jaren. Over astma wordt eigenlijk niet meer gesproken als ze nog zo klein zijn. Mijn oudste 2 hebben het al heel lang niet meer nodig gehad, de jongste nog af en toe. Ze kunnen er dus nog gerust overheen groeien. Het zegt nog niks.
Ok dank je. Ik schok er gewoon van. Ik dacht gelijk jeetje er is iets mis met zijn longen.hij heeft gelukkig ook geen koorts en is verder vrolijk...