Welke opticien is echt voordelig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tulpenbol, 26 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    De titel zegt het al, waar vind ik een betaalbare bril? Het liefst onder de 100 euro en ook nog een beetje hip. Ik zag bij Specsavers ontspiegelen al 60 euro kost :$ normaal bestel ik brillen bij Zenni optical waar je een complete bril voor 20 euro hebt dus dat vind ik echt veel. Heeft Pearle leuke brillen van 100 euro? Volgens hun website heb je daar al een complete bril voor 99 euro.
    Alvast bedankt!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een complete bril voor €20,- ;) Ik denk dat dat geen realistische prijs is. Ik zou ook niet bezuinigen op je ogen...

Hier is het nog nooit gelukt om beneden de €100,- een complete bril te kopen. Vaak komt het ontspiegelen er nog bij, kies je een iets duurder montuur uit, een extra beschermlaagje erop, enz. Normaliter ging ik naar de duurdere lokale opticiën en was ik €500,- voor een bril kwijt. Nu ga ik naar Pearl of Hans Anders en betaal ik ongeveer de helft van dat bedrag. Ik heb geen contactlenzen, heb één bril en draag hem ongeveer 3-4 jaar.

3. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Die brillen zijn gewoon op sterkte maar door Chinezen gemaakt. Prima dingen hoor, zie er goed door. Maar wil nu een bril in het echt passen.
    Van wat ik heb gezien is een bril bij Pearle 99 euro en krijg je er een zonnebril op sterkte bij, Hans Anders vanaf 165, wel 2e bril gratis..
    Ik heb overigens niet eens -1 en kan zonder bril wel alles lezen en zo, maar zie wazig en heb een hoge cilinder of zo. Tot -2 kun je brillen best op internet bestellen in principe.

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Alleen de bril of ook de glazen?
    Voor mijn zoontje betaalden wij al 100 euro per glas namelijk..

5. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Ja alle prijzen die ik noem zijn voor een complete bril. Heb geen bijzondere glazen nodig, niet extra dun en zo. Mijn man had -6 (heeft ze laten laseren) en voor hem zou een bril wel 600 euro kosten ongeveer.. Anders jampotglazen.

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb een bril bij specsavers. Montuur koste €79 met ontspiegelen dus € 139,00. Daar kreeg ik een gratis zonnebril bij, montuur koste hetzelfde en ook met ontspiegelde glazen. Dus 2 brillen voor €139,00.

7. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Hans Anders is volgens mij 1 van de goedkoopste.

8. minon

minon Niet meer actief

Hans Anders. Ik heb tegenwoordig een brilplan. Kost me 3,50 per maand en na twee jaar mag ik een nieuw montuur, glazen op sterkte met ontspiegeling en op zijn dunst geslepen uitzoeken. Dat heeft me dan 85 euro gekost. Als ik eerder een nieuwe bril nodig heb hoef ik alleen de resterende maandtermijnen tot aan die 85 euro te betalen.

9. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    Hans Anders is voor mij echt de goedkoopste overigens ook hele fijne ervaringen met die opticiën. Ik was in totaal 9 euro kwijt, weliswaar werd er 150 euro vergoed vanuit het ziekenfonds. En zoals Nijntje1990 zegt, je hebt daar ook speciale acties dat je per maand een X bedrag betaald en je om de zoveel tijd een nieuwe bril mag uitzoeken. Ik vind het een fijne winkel waar ik goed geholpen word, en waar ze in mijn ogen ook niet moeilijk doen als je bril kapot is o.i.d. ze proberen altijd met je mee te denken naar een oplossing is mijn ervaring. (Ook wel fijn aangezien mijn bril op de middelbare school een keer gestolen is geweest en ik dus 3 weken zonder bril moest, gelukkig heeft Hans Anders mij kunnen helpen door de bril versneld te laten maken op de één of andere manier)

10. minon

minon Niet meer actief

Overigens heb ik als sterkte rond de -9 en cilinders in mijn glazen. Mijn eerste bril bij Hans Anders heb ik normaal gekocht en kostte dus meer dan 300 euro.

11. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Bij de pearle heb je idd complete brillen voor 100 euro, en look echt leuke.
    Alleen als je een sterke afwijking hebt dan ben je alsnog het dubbele kwijt.
    Maar uiteindelijk zijn ze alsnog de goedkoopste, bij hans anders kwamen we veel,duurder uit omdat je de ontspiegeling per glas/bril moet betalen. En de 2e (reserve) bril hebben we voor 10 euro (zonder ontspiegeling, wel extra dunne glazen) Bij hans anders en specsavers betaalde we daar minstens 100 extra voor.

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Wij gaan tegenwoordig naar eyes and more. Kids 2 brillen 100 euro en dacht volw 150 ofzo ongeacht sterkte das dan volivical enkelvoud is goedkoper

13. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Bedankt voor jullie antwoorden :) het wordt toch Pearle.

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Geen ervaring, maar bij de DA drogist zit toch ook een goedkope keten in. Eyelove ofzo?

15. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ik ga tijd gewoon naar de duurdere opticien hier in de stad.
    Ga niet bezuinigen op mijn ogen. Heb prisma glas en vertrouw niet zo op die goedkope brillen dan

16. Volgens mij is Hans Anders inderdaad één van de goedkoopste opticiens. Ik vind het Bril Totaal Plan ook echt ideaal. Dan betaal je €3,50 per maand en kun je elke 2 jaar een nieuwe bril uitkiezen (of je betaalt €7 en dan kun je elk jaar een nieuwe bril uitkiezen). Van die €3,50 per maand merk ik weinig. Dan is het niet zo'n enorm bedrag ineens..

17. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik ben nog van de eerste generatie Bril Totaal planners, want ik betaal nog steeds 6 euro per maand voor 1x per jaar een bril :p

18. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Dat briltotaalplan lijkt me wel wat, voor hoeveel jaar sluit je dat af? Dat kon ik nergens vinden..

19. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ik heb nog net iets ergere ogen, maar toch blijf ik van mening dat je bij een echte opticien beter doorgemeten wordt dan bij een keten filiaal..
    Mijn bril kostte overigens rond de €800 ... (€300 per glas)

Heb wel eens gekeken bij specsavers, maar voelde me daar niet geholpen... Hier heb je een bakje, kies wat brillen uit en we meten je effe snel... Nou..ik ben snel rechtsomkeert gegaan...

20. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Volgens mij kan je op ieder moment opzeggen (iig na 1 jaar). Je kan zelf kiezen of je ieder jaar of 1x in de 2 jaar een nieuwe bril wilt.
    Zelf heb ik 1x per jaar, want het ene jaar neem ik een nieuwe en het andere jaar Marnat. De waardebon is namelijk overdraagbaar.

Deel Deze Pagina