Hoi allemaal, Nog maar pril zwanger, maar toch leuk om over namen na te denken. We houden van wat apartere namen, maar niet geknutseld. Grote zus heet zoals mijn profielnaam. Onderstaand ons lijstje: Moos Joes Guusje Dide Lotus Welke namen vinden jullie het leukst en waarom? Andere ideeën zijn ook welkom. Liefs
Ik vind ze allemaal niet echt leuk.Maar ik zou dan Dide het leukst vinden. Misschien Diese Wende Hebe Flora Merle Summer Joy Fijs Faas Tuur Ties Maas Krijn Boet Loek
Moos en Joes vind ik niet leuk (zijn voor mij hondennamen ). Vind Gijs, Jens, Joep, Mats, Guus, Seb, Niek, Len(n) ofzo dan leuker. Of Elia of Lio. (Of Ties, alleen Minties dan weet niet zo. ) Guusje en Lotus ook niet zo, al vind ik Lotus wel heel goed passen bij de naam van de oudste. Diede (zo geschreven) vind ik wel leuk.
Moos en Joes allebei leuk! Moos icm de naam van je dochter misschien wel een beetje jut en jul. Maar het kan wel. Ik ken ook een meisje Joes Misschien vind je Lode of Luut ook nog leuk? Voor een meisje vind ik Guusje het leukste bij je andere dochter. Misschien nog Mus, Juun of Dore?
Joes vind ik erg leuk, ook icm de naam van jullie dochter. Moos ook heel mooi, maar iets minder naast M i n t. De meisjesnamen vind ik ook alledrie leuk en goed klinken bij de naam van jullie andere dochter. Denk dat ik Dide het leukst vind, maar dan wel echt geschreven als Diede. Ole Daaf Bor / Borre Joek Lasse Sol / Soy Espen Kalle Sep / Seb Duuk Roef Siep / Sieb / Syb Juul Kee Nouk Luus / Suus Vesper Tatum Doris Josje Yfke / Yke / Ieke Jans Rox Fie Unisex: Otte Lux Iben Kes Lude
Fos / Fosse Ibbe Sef Loet Benja Abel / Abe Jeppe Sies Olan Juup Raf / Raaf Diem Sten Oos Lev Julot Madée Flore Jonne Wiep / Wies Donna Pien Tessel Denne Lone / Lore Nanne Tove Ronja Eden J of M: Kaja Rune
M.int & Sinne, hoorde deze leuke naam laatst. M.int & Diede, ook erg leuk. Jongensnamen ben ik niet echt kapot van. Even geen inspiratie.
Bedankt allemaal voor jullie reacties, blij mee! Ik zie wat namen voorbij komen die wel op de lijst hebben gestaan of op de longlist staan. Wellicht om onze smaak wat te verduidelijken : Seb, Mats, Loet, Oos, Fos. Flore (vind mijn man niet leuk :'), Lore en Julot staat op de lijst als tweede naam. Zoals je ziet vinden we meisjesnamen dus een stuk lastiger dan jongensnamen. Moos is al jaren onze favoriet en hadden we ook bij onze dochter als jongensnaam. We denken dan aan Moos Elias. Vind deze naam nog steeds prachtig, ook al is het wellicht wat jut en jul. Uiteindelijk zijn het toch twee aparte persoontjes. Ik begrijp dat de schrijfwijze Diede het meest voor de hand liggend is, maar ik vind dat dus echt een afkorting van Diederik en daardoor erg mannelijk staan... Krijg dat helaas niet uit mijn hoofd. Meer ideeën zijn dus zeker welkom!
Ik heb Diede gek genoeg dus echt nog nooit gekoppeld aan Diederik. Flore vind ik prachtig! <3 Lore minder (doet mij dan weer denken aan een papegaai), Julot oké, vind zelf Julin dan ‘vriendelijker’ klinken.