Welke naam kan echt niet

Discussie in 'Babynamen' gestart door ikkeook, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

    Islah Niet meer actief

    Idd, groot verschil... Namen waarmee een kind hoogstwaarschijnlijk gepest word vind ik dus niet kunnen. Bv. Zeikje, zo heet iemand uit het dorp van mijn oma. Omdat haar achternaam ook nog eens Poepjes is vonden de ouders dat kennelijk ontzettend grappig ofzo. Ik hoop werkelijk dat ze haar naam gaat veranderen! Zo'n achternaam is al erg genoeg, laat staan dat je ook nog Zeikje heet.

    Maar ik denk ook wel dat een kind met bepaalde korte namen gepest kan worden, zoals Storm, Peer of Zus.
     
  2. ikke175

    ikke175 Fanatiek lid

    30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind aparte namen erg mooi.
    Namen die eigenlijk niet voorkomen.

    Maar ook Storm en namen die beginnen met Dj vind ik leuk...

    Oke.. er zijn heel veel namen die ik ook afschuwelijk vind zoals idd Spijker Chanel en dat soort namen...

    Maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak en vind sommige namen wel vindingrijk.. haha
     
  3. mausyi

    mausyi Fanatiek lid

    4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik vind Joann wel zo'n verschrikkelijk naam :cool:
     
  4. Ntje

    Ntje Fanatiek lid

    11 nov 2012
    3.699
    85
    48
    Almere
    Mijn 2 zusjes en ik hebben allemaal een naam die je nooit hoort, wordt daarom ook wel eens voor aso of Tokkie familie aangezien, helemaal toen we in een bepaalde wijk in a'foort woonde.

    De top vreemdste namen die ik ben tegen gekomen en wat ik niet zo snel zou doen zijn:

    Disney
    Mercedes en porce (een 2 ling xD)
    Semmyboii (ja zo spel je het)
    Djoekje en Kiki

    Ik werkte vroeger op een kdv en daar kom je veel namen tegen.

    Ik vind aparte namen heel mooi omdat ik die zelf ook heb maar manlief vind het niks:(.
     
  5. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    :$:x:(:$
    Sorry hoor...lekkere ouders...
     
  6. sebasel4a

    sebasel4a Fanatiek lid

    23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen allemaal!
    Ik vind dat tegenwoordig veel kan en smaken verschillen gelukkig.
    De naam van ons zoontje komt ook regelmatig terug maar dan anders geschreven M.ECX
    Onze dochters staan er niet tussen S.enne en L.ivia
     
  7. Islah

    Islah Niet meer actief

    Tsja, kennelijk doen de hun achternaam wel eer aan. Ik vind het over het algemeen erg egoïstisch van ouders om het kind een naam te geven dat ze vonden "passen" bij bepaalde omstandigheden, zoals op een "rare" datum geboren worden (09-09-09 bv), rare achternaam hebben waar je uiteraard niks aan kan doen maar dan ook maar een debiele voornaam verzinnen, kind vernoemen naar waar het verwekt is e.d. Dan ben je eerder aandacht aan het zoeken dan dat je oprecht een in jouw ogen mooie voornaam voor je kind wil. Maar ook dat is een mening uiteraard.
     
  8. ikke175

    ikke175 Fanatiek lid

    30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow echt? Belachelijk dat je voor aso wordt aangezien.
    Onze dochters hebben ook aparte namen omdat we daarvan houden. Vl is meer van de standaard namen maar ik dus niet. We hebben namen gegeven die niet gek klinken ofzo... maar wel apart..
    Alleen heb je nu wel steeds de vragen hoe ze worden gespeld.. en mensen spreken het verkeerd uit.. maar goed.. dan is dat maar zo. Als wij het maar weten :D
     
  9. Islah

    Islah Niet meer actief

    Zowel mijn zus als ik hebben ook beide een heel aparte naam, ben nog nooit iemand tegengekomen met dezelfde naam als ik. Maar werd nooit voor aso aangezien hoor...
     
  10. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Namen waar je over struikelt, die raar worden geschreven of die iets raars of niets betekenen zou ik nooit aan mijn kinderen geven.

    En Engelse namen vind ik ook niet zo mooi. Maar dat is puur persoonlijk, ik kan het bij anderen wel mooi vinden.
     
  11. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Bij mijn zoon op voetbal zit dus een jongen en hij heet....Duck!
    Ik dacht eigenlijk altijd dat hij Duke of zoiets heette maar we kregen een lijst met namen en tel. nummers en er staat dus echt Duck!
     
  12. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat echt niet kan zijn scheldwoorden en aanverwanten: Kakke bijvoorbeeld.

    Verder is het een kwestie van smaak. Ik persoonlijk zou het iedereen afraden om een naam als Djavjidèrinérioneieirodjeerowzq te kiezen ;)
     
  13. Pindakoek

    Pindakoek Fanatiek lid

    11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Ferdinand, Vrouwke, Meisje, Gaylord...:p
     

Deel Deze Pagina