Zijn er hier ook mensen die " hulpmiddeltjes" gebruiken om hun vruchtbaarheid te bevorderen? Een vriendin van mij heeft een tijdje ashwagandha wortel gebruikt, en was in de weer met maanstenen. Zij er hier ook mensen die zich hier verdiept in hebben? Ik ben echt oprecht nieuwsgierig van jullie allemaal gebruiken en doen om sneller zwanger te worden, en dan heb ik het niet over het gebruik van ovulatietesten.
Meid, ik heb echt duizend dingen geprobeerd. Niets helpt. Als ik iets heb geleerd is het dat zwanger worden een kwestie van geluk hebben is. Je kunt ontzettend ongezond zijn en binnen één ronde zwanger raken, en je kunt alles 'goed' doen en niks mankeren en toch drie jaar moeten wachten. Eet gewoon gezond en zorg goed voor jezelf, dan gooi je hopelijk vanzelf een keer zes.
haha dankje voor je bericht, dat gezond leven deed ik altijd al hahaha. Maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de ervarigen van verschillende dingen.
De een zweert op tarwekiemolie, de ander op Etos zwanger worden. En ik? Ik had mijn laatste eisprong tijdens de carnaval, wat ik ook uitbundig gevierd heb. Dus drie dagen van friet en flink wat alcohol. En net toen was het raak en bleef het ook nog eens plakken. Na 15 maanden eindelijk zwanger! Had daarvoor eenmaal een positieve test, die eindigde in menstruatie van twee dagen te laat en vervolgens tijdens de drie ongezondste dagen van het jaar is het ineens raak. Moeder natuur heeft een gek gevoel voor humor.
Ik gebruikte tarwekiemolie.....en was op vakantie ontspannen en niet met zwanger worden bezig die maand. En toen was het raak.....ja wat zal het zijn geweest. Geluk denk ik
Lees dit artikel maar eens: Vruchtbaarheid verbeteren - Zwangerschapspagina Wellicht heb je er wat aan.
Je hebt dus tijdens die vakantie anticonceptie gebruikt? Want dan ben je namelijk niet met zwanger worden bezig! Zonder anticonceptie ben je wel degelijk met zwanger worden bezig!
misschien verkeerd verwoord. Maar ik was er tijdens de vakantie totaal niet op gefocused. Nergens rekening mee houden qua klussen, wijntje gedronken enz.
Ik tel denk ik niet mee want heb wat hulp gehad, maar de ronde dat ik zwanger werd: - elke ochtend een glas granaatappelsap (POM). - minderen met alcohol - warme voeten houden - gebruik van utrogestan
- geen alcohol - veel groenten en fruit, gevarieerd en gezond eten - enkel water drinken, minstens anderhalve liter - Maca poeder - supplementen (multivitamine met folaat ipv foliumzuur en omega3) - voeten warm houden - ontspannen (fertiliteitsyoga en/of meditatie) - bewegen voor boedsdoorstroming (fertiliteitsyoga en/of wandelen) - maansteen of rozenkwarts - affirmaties opzeggen o.a. om het vertrouwen er in te houden in de wachtweken én weten wanneer je eisprong is dus ook je vruchtbare periode de dagen ervoor. (cervix slijm controleren, temperaturen, ovluatietesten, dagboekje bijhouden)
Hier na een jaar niks twee keer achter elkaar zwanger. Dit deden we anders - 600 mg coq10, 50 m'n dhea - klaarkomen ná man - voorafgaand prefert glijmiddel ingebracht met een spuitje En natuurlijk gesext rond de eisprong. De eerste zwangerschap ging niet goed, hopelijk deze wél. Vooral dat glijmiddel verdenk ik ervan geholpen te hebben. Want dat gebruikten we het jaar ervoor nooit. De voedingssupplementen gebruikte ik al langer, maar nooit in deze hoge dosis. Ik gebruik het vanwege mijn leeftijd, 39.