Welke merk vaatwasser ern welke afwastabletten hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door adi, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Ik gebruik al jaren vaatwas tabletten van Dreft, ze werken echt super. Maar in ons oude huis hadden wij een vaatwasser van Indesit, en daar werkten deze tabletten dus prima.

Nu hebben we een vaatwassen van Whirlpool, en ik krijg een veel slechter wasresultaat. Ik was nu zelfs op 70graden, een uitgebreid programma en mijn pannen blijven nog steeds vies.
    In de winkel zeiden ze dat je bij elke merk vaatwasser even moet zoeken naar de tabletten die erbij 'passen'. Dit wist ik niet.

Welke vaatwas tabletten gebruiken jullie? En bij welke merk vaatwasser?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier een (oude) Whirlpool, nog van de vorige eigenaar van ons huis. Denk dat deze inmiddels een jaar of 7/8 oud is.

Wij krijgen de beste resultaten met de Dreft vaatwastabletten en de Calgonit vaatwastabletten.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wij hebben een vaatwasser van Siemens en gebruiken nu de tabletten van dreft.

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    zelfde :)

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb een AEG vaatwasser en er zit een sticker opgeplakt met AEG + calgonit of finish tabletten= schone beker.

Ik gebruik nu de dreft tabletten, maar ga binnenkort (als dreft op is)veranderen naar finish.

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hebben een Whirlpool maar gebruik dreft tabletten en heb nu dan 10pakken finish omdat ze een keer in een flinke aanbieding waren haha maar heb het beste resultaat met dreft platinum

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik wil alleen nog ,aar dreft!
    Heb anderen gebruikt omdat die in de aanbieding waren, (calgonit) en kreeg niet alles goed schoon. Ook voelen de glazen dan echt zo stroef.

Heel gauw weer dreft gekocht en heb alles weer mooi schoon! Hebben trouwens een whirlpool

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben ook Whirlpool en gebruiken de tabletten van AH eigen merk.

Heb je wel gekeken of het zout ed bijgevuld is? Dat maakt nl ook erg veel verschil...

(en spontaan staat hier reclame van bosch vaatwasser...)

9. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hier een bosch en zeer tevreden over de Unatabletten van Aldi, kom er steeds weer op terug!

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    We hebben verschillende merken afwasmachine's gehad, maar ik gebruik altijd vaatwastabletten van eigen merk. Meestal Perfekt, maar soms ook Markant of van Super De Boer.

De afwas is hier altijd schoon, maar ik spoel erg smerige vaat eerst wel af. Ik zet nooit pannen en borden met etensresten in de vaatwasser. Kopjes en glazen zet ik er wel zo in.

11. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hier idem dito en altijd is mijn vaat blinkend schoon:D

12. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Hier een Bosch en ik gebruik altijd van Calgonit. Als ik Sun of Dreft gebruik wordt mijn was echt niet schoon. Mijn Ouders hebben een Miele en die gebruiken Sun die wast bij hun weer super schoon.

13. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ja, hier ook altijd eigen merk vaatwastabletten. Meestal van de Plus. En onze vaatwasser is er een van Nordland.

14. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier een vaatwasser van m system (is van Boretti) en hier werken de vaatwastabletten van Perfekt prima

15. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben onze vaatwasser van Indesit met tabletten van Sun op dit moment want ik heb ook vaak van de Aldi of eigen merk van AH. Ik merk geen verschil.

16. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Wij hebben een Neff en ik gebruitke altijd Dreft, maar ik heb nu een pak van Hema eigen merk gehaald en ik vind het eigenlijk ook wel prima! Scheelt weer wat geld!

17. 1234

1234 Niet meer actief

Wij hebben sinds 2 maandjes zo ongeveer een nieuwe vaatwasser van de Ikea. Volgens mij was dat een electrolux...

Ik heb altijd verschillende soorten tabletten. Net wat er in de aanbieding is. Nu heb ik all in one van Dreft. Zo'n zak van 100 stuks wat ik een keer bij Blokker kocht. Dus daar doe je wel ff mee... Maar de volgende keer koop ik misschien weer een ander merk.

18. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ik neem altijd wat er in de aanbieding is. Ik knip ze geregeld door de midden, dat wast lekker zuinig. Zelfs wanneer de machine te vol zit en het klepje niet openspringt, of wanneer ik een keer een tablet vergeet wast de machine superschoon! idee?

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Onze vaatwasser is van Wirhlpool.
    En de tabletten die we gebruiken zijn van Dreft

20. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wij hebben een Smeg vaatwasser en ik zweer bij Dreft of Sun, heb wel eens goedkopere geprobeerd maar dan moest ik eerst zelf de borden etc voorspoelen... Nu doen we gewoon alles gelijk erin zonder voor te spoelen en alles wordt blinkend schoon :D heerlijk

Deel Deze Pagina