Welke mei tai?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mosje, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosje

Mosje Lid

3 jun 2011
    15
    0
    0
    Hoi!

eerder heb ik een draagdoek gekocht, maar dat is het toch niet helemaal voor mij helaas.. Nu ben ik me aan het orienteren om een mei tai te kopen, zodat we alsnog het comfort van een draagdoek hebben, en het gemak van een draagzak. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer.. er is zoveel keus! Ik zie ze van 35 euro maar ook van 135. Zit daar groot verschil in qua kwaliteit? Ik zal de mei tai niet dagelijks gebruiken, maar het lijkt me erg handig op vakantie of dagjes weg enzo. Onze dochter is nu 8 maanden en ongeveer 9 kilo. Welke mei tai zouden jullie kunnen aanbevelen? Alvast bedankt!

2. Swinty

Swinty Actief lid

3 dec 2015
    138
    1
    18
    NULL
    NULL
    Een Mei Tai is nog altijd geen draagzak, je moetnog steeds gedeeltelijk knopen. Zelf geen ervaring met verschillende Mei Tais mij lijkt echter dat het verschil met name is samenstelling van de stof en printjes te vinden is net zoals bij de draagdoeken.

Heb je verder nog gedacht aan een kokadi flip indien je echt meer een draagzak met gespen wilt met draagdoekcomfort voor baby.

3. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik heb een mai tai laten naaien door m'n moeder.
    Goedkoop dus.
    Werkt prima voor ons, maar ik moet wel echt nog knopen en 'wikkelen'. Wel lang te gebruiken. Dochter als baby ermee gedragen en nu ze 3 is nog steeds wel eens.
    Kan je verder geen advies geven, maar ik zou denken dat het heel handig voor je zou zijn om binnen te stappen bij een draagconsulent ofzo.

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Storchenwiege is ook een mei tai toch? Die heb ik en vind ik erg fijn dragen. Je hebt 'm zo om. Geen idee hoe die zit met een ouder kindje, mijn zoontje is nog maar 2 maand.

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik vond een mei tai alsnog lastig knopen voor 'even snel'. Heb daarom naast de draagdoek een tula aangeschaft. Heerlijk ding en makkelijk in gebruik.

Ik heb wel een draagconsult gedaan, zodat ik veel draagzakken kon uitproberen. Wat bij de een lekker zit, hoeft bij de ander niet lekker te zitten.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik wou ook het comfort van doeken maar het gemak van draagzakken

Daarom heb ik gekozen voor draagzakken die gemaakt zijn van draagdoeken stof,

Ik heb de kodaki Flip baby, en de Fidella fushion, beide heerlijke zakken en binnen 20 seconden om.

De kodaki kan in breedte versteld worden van broekmaat 50/56 tot broekmaat 80

De Fidella kan versteld word in breedte en hoogte van broekmaat 62 tot broekmaat 98.

Die gebruik ik momenteel het meeste omdat als mijn dochter een keer echt zo moe is dat ze niet meer kan lopen ik haar ook eventueel nog in de draagzak kan doen op de rug. Maar eventueel ook in de wandelwagen en zoontje op de buik omdat hij zo makkelijk te verstellen is en echt een kwestie is van een paar seconden

7. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    De storchenwiege is geen meitai want hij heeft een heupband met kliksysteem en is voorgevormd.

Een meitai is eigenlijk een lap stof met 4 stroken stof die je allemaal knoopt.
    Vaak niet geschikt voor hele kleintjes.
    Een hoptye is wel heel fijn als je toch geen gespen wil. Die kun je nl met koordjes ook beter passend maken

8. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.687
    2.379
    113
    Vrouw
    Broek
    Zag toevallig op Ali Express ook een mei tai staan en "originele" Manduca's voor 35 euro. Maar weet dan niet of dat echt origineel is, ze mogen volgens mij niet zeggen dat het echt is als het niet echt is, ik zie bijvoorbeeld ook nooit adidas of nike daar... Krijgen wel veel goede reviews!

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb een Hop-Tye van Hoppediz en ben erg tevreden, hij is ook snel geknoopt.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Op draagpraat ( Facebook) schijnen meiden te zitten die het gekocht hebben als "test" en het schijnt dat dit nep is en dat de naden heel losjes zitten en door het gewicht van het kindje de naden los(ser) kunnen gaan zitten en daardoor niet veilig is voor je kindje

Nike en Adidas heb ik dan wel weer gehoord dat ze dit daar verkopen maar heb er zelf nog nooit naar gezocht dus geen idee of dit ook zo is.

11. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    Er zit nog wel degelijk verschil in. je hebt mei tai's van draagdoeken stof en van gewoon verschillende lagen stof. dit zal al aanzienlijk in de prijs schelen.
    dan heb je nog verschillen in het zitgedeelte. dit kan te verkleinen/vergroten zijn bij sommige exemplaren.
    en dan kan de maat ook nog verschillen. je hebt waar baby's vanaf de geboorte in passen, maar ook waar ze pas vanaf maatje 68 in passen (dit zijn vaak de 'goedkope') die waarschijnlijk passen tot maatje 80/86. daarna heb je ook nog verschillende maten voor oa dreumes/peuter/kleuter.
    zo kan ik nog wel ff doorgaan. :p
    maar als je het echt voor een paar keer wil gebruiken een goedkope te gaan. Je moet wel goed op de maat letten. bijvoorbeeld de hoptye vond ik met een maand of 11 al echt wel klein en zwaar worden.

maar als ik je nog iets kan aanbevelen is het de Connecta. het is nog redelijk onbekend in NL. Het is een full buckle draagsysteem maar draagt wel als een mei tai. geen dikke heupband, gekruist op de rug. ideaal.

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    De Storchenwiege is niet voorgevormd (tenminste, diegene die ik heb), wel idd met kliksysteem op de heupband. Op dragenenzo staat deze wel onder het kopje meitai.

13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.687
    2.379
    113
    Vrouw
    Broek
    Ja zou hem zelf ook niet kopen, maar kan me voorstellen dat voor een af en toe draagster dit een prima oplossing is, beter dan een baby bjorn denk ik...

Ze hebben wel nep adidas maar dit mogen ze dan niet als omschrijving zetten van de advertentie, als je zoekt op adidas vind je niets! Maar bij die Manduca schrijven ze echt 100% origineel. Vandaar dat ik dacht dat deze best weleens origineel konden zijn, las in de reviews 2013 model. Maar goed het blijft china natuurlijk dus alles kan ;).

14. Mosje

Mosje Lid

3 jun 2011
    15
    0
    0
    Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Ik heb op marktplaats en mei tai deluxe gezien van bykay. Iemand daar ervaringen mee toevallig? Ik wist niet dat er zoveel verschil in zag, ook als het gaat om maten enzo.. Onze dochter is niet zo Heel klein meer, dus ik denk dat we wel Voorne en wat grotere maat kunnen gaan.

15. Kairi

Kairi Actief lid

13 mei 2014
    106
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben even mee aan het lezen.

Ik heb verder geen ervaring dan mijn jersey stretch doek en een Hop tye. Nu mijn dochter 15 maanden is wordt het wat zwaar voor m'n rug om te dragen, maar buiten dat vind ik die fijn.

Ik lees hier meermaals 'draagdoekenstof'. Wat is dat dan? Welk materiaal is dat en is dat anders geweven dan alle andere bestaande stoffen?

16. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Bykay is een goed merk. Daar kun je wel op vertrouwen.

Draagdoekenstof is met een speciale weving geweven. Hierdoor zit er een schuine rek in, maar geen horizontale/verticale. Meestal wordt er kruiskeper weving voor gebruikt.
    Als je zelf een drager maakt (bijvoorbeeld via het Sew Toot Patroon, of via een patroon van Knippie (mei-tai)), kun je ook voor katoen kiezen (zonder stretch!). Veel gebruiken de Ikea stoffen Lenda of Minna voor de basis. Deze zijn stevig genoeg. Daar overheen komt een sierstof. Er zijn facebookgroepen waar je al je vragen kunt stellen, bijvoorbeeld Zelf Mei Tai Maken.
    De bekendste leverancier van officiele losse draagdoekenstof is Colimaçon & Cie

Deel Deze Pagina