Hey meiden, Ik zit ff met een klein dilemma.. Ik ben al een beetje aan het rondkijken (online) voor een winterjas voor m'n dochter, die eind september 2 wordt. Maar ik weet dus niet welke maat ik moet nemen, aangezien ze het dus zeker tot volgend jaar april aan zou moeten kunnen. Ze gaat nu net zo'n beetje over naar maat 92, is nog ruim, maar 86 wordt nu echt te klein. Maar moet ik dan kijken voor een winterjas maat 92, of toch een 98 (wat mijn moeder aanraadt, gezien ze het dus over een maand of 9 nog aan moet kunnen hebben). Graag dus even jullie meningen en ideeën Doe er voor het gemak even een poll bij.
Doe niet moeilijk en neem gewoon 2 winterjassen. Anders heb je er nu een die veel te groot is en dat ziet er ook niet uit. Ik koop in augustus een najaarsjas die past en in december in de uitverkoop en echte dikke winterjas die dan ook past.
mijn jongen was met 2 jaar 92cm en 14 en half kilo.ik kocht toen vorig jaar maat 98. kon hele winter aan. ik heb geen idee hoe groot je kindje is. als de lengte de maat bereikt dan koop ik de volgende maat. 92cm lang dan dus maat 98. hij is nu 98cm herfst nog maat 104 maar voor de winter echt maat 110.mijn jongen groeit op +1 lijn.
Het ligt ook zóveel aan het merk etc hoe het valt. Ik zou in principe voor mt 92 gaan. Dat doe ik bij ons meisje ook. En wordt het aan het eind te klein - jammer dan, dan maar een goedkoper jasje uit de uitverkoop erbij, maar een te grote jas, geeft ook niet voldoende warmte.
mn dochter heeft nu 80, gaat bijna naar 86. ik heb winterjas 92 gekocht, beetje ruimer dus. is gewoon ook lekker warm!
Hier nu maat 86 en soms 92... Heb al een paar maanden een winterjas maat 92/98 in de kast hangen! Je kunt inderdaad ook nog even wachten? En anders nu eentje in maat 92 kopen en in de uitverkoop desnoods nog eentje in maat 98? Heb overigens afgelopen winter 2 jassen (Noppies) gehad voor onze dame, gekocht via Marktplaats. Als je dan wel voor de wat betere merken gaat, weet je dat de jassen meestal na 1 seizoen nog wel goed zijn! (hier althans wel, ze zagen/zien er uit als nieuw).
Mijn meisje groeide rond die tijd nog aardig vlot, dus ik zou voor een (niet te groot vallende) 98 gaan. Mijn meisje zit nu precies in 92 (ze is nu zelf 93 cm) en ik ga ook voor een 98. Ik ben trouwens altijd wel gemakkelijk. Ik koop meestal 1 mooie/goede/nieuwe, en 1 tweedehandse. Je kunt dan evt nog voor een 92 tweedehands kijken! Of kijk eens naar een merk wat groter valt!
Tnx meiden, Vrees dat er dan niks anders op zit dan toch echt met dochter de stad in te gaan en een jas ook te laten passen.. Dus dat moet dan nog een aantal weken wachten, gezien baby-in-buik nog niet van plan is om er uit te komen.. Lengte van dochter weet ik niet precies, zal ergens tussen 85 en 90cm zijn.
Ik zou sowieso gaan passen, want maten kunnen erg verschillen. Maar ik zou persoonlijk voor een ruimvallende (ws dan 98) gaan. Het is nu net augustus. Een dikke winterjas droeg mijn dochter afgelopen najaar pas echt vaak vanaf eind november ofzo. Daarvoor nog voornamelijk haar wat dunnere herfstjas. Maar als je maar 1 winterjas koopt en de zomerjas erg dun is, dan zou ik voor een nu iets ruime 92 gaan.. Zelf ga ik nu nog echt geen winterjas kopen. Herfstjas koop ik denk ik als het weer ernaar is. Tenzij ik tegen een superleuke aan loop. Vorig jaar vielen de collecties me erg tegen.
Ik zit met hetzelfde 'probleem'. Dochter gaat nu naar een 86, maar denk dat ze in januari wel naar een 92 gaat. Tja, dan is het ook nog winter, natuurlijk. Ik zou je aanraden beiden maten een jasje te kopen. Of eerst de 92 en zien hoever je komt. Kun je altijd nog een jasje 98 kopen in de uitverkoop, later in het jaar/begin volg. jaar.
Lastig! Mijn dochter zit nu net in 86. Ik had haar winterjas in maat 92 besteld, maar omdat ie zo ontzettend ruim en wijd viel in die maat, heb ik hem omgeruild voor maat 86. Die zit nog aan de ruime kant, maar goed, het is nog geen winter en ze heeft er dan ook wel dikkere truien onder aan natuurlijk. Het ligt echt heel erg aan het merk denk ik.
Ik zou 98 kopen.. Maat 92 was bij mijn dochter heel erg kort...ze ging van 86 naar heel even 92 en al binnen 2 maanden naar 98 Een groeispurt dus. verschil maat 92 en 98 vind ik erg klein. Ik heb voor onze zoon nu maat 98/104 terwijl hij nu in maat 92 zit.
Ons ventje zit op de -1 lijn. Korte beentjes (mt 80 zit prima) en bovenlijf 92. Op zijn verjaardag heeft hij een winterjas gehad van oma/opa. Ook in maat 92. We hebben heel erg getwijfeld, arme kind heeft wel tig keer moeten passen (eerst vest aan en toen dus de winterjas) iedereen dacht en keek mee. We hebben toch besloten om deze 92 te houden; lengte was prima (de jas is een korter model, maar valt nu bijna over zn billen) en de breedte was ook goed. We waren bang dat als hij naar 98 zou gaan het een winterjas met kind zou worden (ipv andersom). Maar echt passen met kind hoor, verschilt zo ook per merk.
@ Vruchtje, ja, dat idee had ik in eerste instantie ook, maar moet dus ook niet zo zijn dat madame in d'r winterjas verzuipt . Tnx dames, zal binnenkort eens een keer 't centrum in gaan, en ff kijken voor een winterjas. En idd afhankelijk van 't merk een 92/98 aanschaffen . 2 winterjassen komen er sowieso (eentje voor spelen in de zandbak etc, of als de andere in de was zit).
vorig jaar had onze dochter maat 80, winterjas hebben we maat 86 gekocht. Past nu nog. Ik zou kijken hoe het valt, ze groeien niet meer zo snel nu, dus zou denk ik online voor 92 gaan.
mijn ervaring is dat de maat overgang 86/92 vrij klein is maar 92 - 98 vaak erg groot is. ik zou dus voor een ruimvallende 92 gaan.