Welke maat regenlaarzen moet ik bestellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Voor mijn dochter heb ik leuke, gevoerde, regenlaarzen gezien op internet.
    Ik twijfel alleen aan de maat die ik zal bestellen.
    Hebben jullie een idee?

Kan ik ze het beste zoals haar eigen schoenmaat bestellen?

Momenteel draagt ze regenlaarsjes die ruim anderhalve maat kleiner zijn dan haar eigen schoenmaat. Ik weet niet of regenlaarzen altijd groter vallen?? Daarnaast zijn de regenlaarsjes die ze nu draagt niet gevoerd en degene die ik wil bestellen wel gevoerd.

Wie heeft er ervaring?
    Ze gaat maandag een boswandeling maken met school dus wil ik ze graag voor die tijd hebben.
    (al in het winkelcentrum hier in de buurt geweest, maar daar hadden ze geen gevoerde regenlaarzen, helaas!)

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik zou een maat groter nemen...

Nu, bij die van zoonlief heb ik indertijd maat 22 en 23 tegen elkaar gehouden en dat scheelde zich amper iets. Heb toen maat 23 genomen, hij zat zelf nog in maat 21. Nu heeft hij maat 25 in z'n laarzen en schoenen gaat hij binnenkort van 24 naar 25.

Gevoerd valt altijd iets kleiner volgens mij omdat de voering ook nog wat moet zetten naar het voetje.

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Maar het gekke is dat de laarsjes die ze nu heeft anderhalve maat kleiner is....
    Lastig hoor zoiets via internet kopen. Maar als je in de winkel niet vindt wat je zoekt en op internet wel....
    Lastig!

4. Bika

Bika Niet meer actief

Hier ook altijd kleiner dan de maat gewone schoenen. Maar idd of dat voor gevoerd ook opgaat?

5. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Ik zou denk ik twee maten bestellen en eentje retour.

Dan zit je altijd safe

6. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Maar dan betaal ik sowieso 2x de verzendkosten en dat is dan duurder dan de laarzen zelf;)

7. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    In dat geval zijn de laarzen ook niet heel duur neem ik aan, dus zou dan alsnog 2 paar bestellen. In het gunstige geval kan ze ze beide dragen, en anders een ander paar op MP.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Maar hoezo betaal je twee keer verzendkosten als het om 1 bestelling gaat?

Zou een maat groter gokken dan.

9. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik betaal de verzendkosten voor de bestelling naar ons toe. En als ik 2 paar bestel (ivm de maat) dan betaal ik ook weer de verzendkosten voor de retourzending...

Schoenen koop ik überhaupt liever in een 'gewone' winkel om te passen. Maar daar hebben ze nu niet wat ik zoek en dit is zo'n leuke aanbieding....
    dillemma;)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij tuincentra verkopen ze ook regenlaarzen. Anders moet je eens naar daar bellen of ze er gevoerde hebben. Kan je ze gelijk ook passen.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Haha dat bedacht ik me net dat het retourzending kan zijn. Zonde als een bedrijf daar geld voor vraagt. Zou dan toch groter doen ivm de voering.

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik denk dat ik haar snowboots even op ga zoeken, die zijn immers ook gevoerd. Even kijken welke maat dat is en hoe die zitten.

Deel Deze Pagina