Ik wil een babyjas gaan kopen maar twijfel tussen maat 80 86. Babytabellen geven verschillende maten aan: H&m Leeftijd (mnd) 4-6 6-9 9-12 12-18 1½-2 Maat 68 74 80 86 92 Kledingmaten.nl Maanden cm Sokken 0-1 50 10-12 1-2 56 13-15 2-4 62 4-6 68 16-18 6-9 74 9-12 80 19-21 Happybee Leeftijd (MND) Lengte (CM) Maat 0 tot 1 maanden 50 cm 50 1 tot 2 maanden 56 cm 56 2 tot 4 maanden 62 cm 62 4 tot 6 maanden 68 cm 68 6 tot 9 maanden 74 cm 74 9 tot 12 maanden 80 cm 80 12 tot 18 maanden 86 cm 86 Mijn dochter is nu 75,5 cm (bijna 1 jaar oud). Jasjes in maat 86 vallen nu groot bij haar, te lange mouwen. Maar is het toch niet verstandiger om deze maat te nemen ipv maat 80? Bij de ene tabel zou ze nog een half jaar in 80 passen en in de andere weer niet. Lastig! Kiezen jullie een veel grotere maat winterjas?
Mijn zoon is bijna 15 maanden maar zit nog steeds in 74. Vind het ook echt moeilijk, van die tabellen kun je dus niet echt uit gaan. Zijn jassen hebben wij in 80 genomen en ga er misschien nog even een goedkope bij halen voor nu in 74.
Hier zat hij met 1 jaar in 80. Maar ik had een winterjas in 86. Deze paste hij prima. Hij was ruim maar niet heel erg te groot. Ik koop een winterjas pas eind oktober/begin november zodat ik weet dat hij past. En een bijkomend voordeel, vaak is er dan uitverkoop
Ik koop altijd gewoon de maat die hij op dat moment heeft. Vind het geen gezicht, klleding op de groei. Mijn zoontje kon trouwens de hele winter door met een wintjerjasje in maat 80.
De middelste zat hier in 74-80 de oudste in 80-86; volgens mij is het ook best normaal ergens tussen die maten te zitten. Je zou kunnen kijken naar de groeicurve en het lijntje doortrekken naar rond de 12 maanden, maar blijft natuurlijk een beetje gokken.
Ik zou voor maat 86 gaan. Weet je zeker dat die tot feb. Ofzo aan kan Ons meisje is 14 maand, ongeveer 76 cm (volgende week cb) en hebben maat 86 gedaan. Moet de mouwen nu 1 keer omslaan, maar weet iig zeker dat die in de winter niet te klein wordt.
Ik zou ook voor 86 gaan. Zeker als de winter weer zolang duurt. Die tabellen zeggen idd niks. Mijn zoontje is bijna 3 en is net uit 86. Zijn had die hij nu heeft is nog 86 en past hij super.
Mijn jongste had met 1 jaar maat 68 van jas dit jaar heeft ze een jas maat 74 ze word in december 2. Deze jas zit nu nog ruim. Ze is nu 20 maand en 77 cm
Ieder merk valt anders, ik zou dus vooral passen. Best kans dat ze van het ene merk 86 nodig heeft, terwijl ze van het andere merk in 80 meer dan genoeg groeiruimte heeft. En anders naar de Zara, die heeft een andere maatvoering. D. gaat nu richting 86 en ik heb een winterjas in maat 86 gekocht. Kind heeft er niets aan als ze haar handen niet kan gebruiken omdat die in de mouwen verdwijnen.
Mijn dochter zit nu tussen 74 en 80 in. Ik heb maat 86 gekocht. Omdat ik denk dat ze nog groeit en ik denk dat aangezien ze er ook nog kleertjes onder heeft, dat het wel lekker is om een wat ruimer jasje te hebben... Maar of ik het er mee red...
Die tabellen zeggen inderdaad niks. Mijn dochter is 14 maand, 80cm en draagt al een tijdje maat 86. Ik heb twee winterjasjes gehaald, maat 86 en 92. Maat 92 is nu nog te ruim, maar met maat 86 weet ik zeker dat ze de winter niet doorkomt.
ik zou voor een 80 gaan, mits het niet heel klein valt. Een jas die de eerste helft van de winter veel te groot is en eind maart/begin april eindelijk eens fatsoenlijk past vind ik geen gezicht. Mouwen die je om moet slaan, het ziet er niet uit. En een winterjas is sowieso bedoelt om er een trui onder te kunnen dragen en zelf koop je toch ook geen jas in xl als je s hebt (uitgaande van een normaal vallende jas).
ik heb gepast...de mouwen zaten redelijk, en omdat hij er nog de hele winter mee moest dus die iets grotere maat genomen. Hij past er nu nog in maatje 80...
Hier met 1 jaar had hij een jasje van de hema in 80 en van het merk z8 in 86 (mouwen iets te lang maar niet storend). Nu bijna 2 en weer een simpel Jola jasje in 86 en zijn goede jas van BFC maat 92. Tabellen zeggen niets,volgens h&m zou mijn zoon nu 92 moeten hebben,nou daar verzuipt hij in hoor!
Mijn meisje is in december 1 geworden en had toen 92 van winterjas en was 86 cm lang zelf. Nu word ze in december 2 jaar en zit in maat 104. Ook kwa jas heb ik 104 genomen en zit pas pas. Maar heb haar ene oma gevraagd omdat ze al zoveel speelgoed heeft voor een winterjas 110 te kijken voor haar verjaardag. Dan weet ik zeker dat mocht ze weer een groeispurt doormaken ze een vervolg jasje heeft. Ze is nu 1 m lang. Dus zou 4 cm moeten groeien wilt ze eruit zijn.
Wat een enorme maten allemaal. Mijn zoontje is nu 18 maanden. Zijn winterjas van vorig jaar (6-12 maanden) past nog en nu maar maat 80 erbij gekocht. Qua gewone kleding zit hij nu in maat 80 en soms nog 74