Hoi, ik ben mij aan het voorbereiden op de komst van onze kleine. Jippieeeee!! Maar nu welke luiers? ik hoef niet perse pampers( nu wel in de reclame). Maar welke zijn net zo goed en stinken niet al voordat je ze om doet. En hoe lang zitten ze in maatje 1?
ik was heel tevreden over kv eigen merk. naar mijn idee net zo goed als de echte pampers. dl heeft zelfs eerst de prematuurtjes maat aangehad omdat newborn van pampers echt heel groot was bij haar. hoelang ze in een maat zitten verschilt denk ik wel per kind.. zou iig niet teveel van elke maat aan gaan schaffen.. ik begin straks gewoon met 1 pakje newborn en dan zie ik wel. mocht het te groot zijn weet ml kv te vinden
Ik vind de pampers van nu stinken, 9 jaar geleden was dat niet zo... Maat 1 is mijn zoon uit sinds 2 weken, hij was toen 4 weken en ze pasten nog wel om zijn billen, maar alle poep lekte er langs als hij ook geplast had...
Hoe lang ze in maat 1 zitten is erg verschillend per kind. Onze dochter was klein bij geboorte en heeft volgens mij wel 2 maanden in maat 1 gezeten als het niet langer is. De luiers gaan aan het begin wel hard met verschonen bij elke voeding dus ik zou 2 pakken halen zodat je niet heel snel bij hoeft te halen en even kunt kijken hoe groot je kindje is. Hier maat 1,2 en 3 van pampera gehad en daarna over gegaan op kruidvat. Scheelt heel wat geld per pak
Dl heeft hier maar een week of 2 in maat 1 gezeten maar was dan ook 4200 gram bij de geboorte. Heb in het begin pampers en kruidvat gebruikt maar vond de kruidvat een stuk stugger en dl lekte hier veel meer bij door. Toen dus alleen pampers gaan gebruiken. Laatst een pakje kruidvat gekocht maar hier kreeg dl opeens erge luier uitslag van (normaal echt geen last van), of even aangekeken of het wellicht van de tandjes kwam maar direct na het overstappen op de pampers geen last meer van. Voor ons dus echt geen kruidvat luiers!
Ik gebruik kruidvat pampers, dochter is geboren met 3230gram en heeft 2 weken in maatje 0 gezeten. Daarna ongeveer 4 weekjes maat 1, maatje 2 was ze erg snel uit. Ik geloof dat ik daar maar 2 pakken van gebruikt heb. Nu met 7,5 maand gebruikt ze overdag nog steeds maatje 3 en snachts maatje 4. Voor de nacht gebruik ik wel Pampers (baby dry).
Ik ben helemaal fan van Kruidvat eigen merk luiers, veel fijner dan de Pampers, ze vallen trouwens wel wat kleiner uit maar dat is niet erg. Zoonlief heeft maatje 1 van KV echt 5 weken gedragen (woog 3585 gram bij geboorte), zit nu nog steeds in maatje 2 (weegt nu bijna 6 kg) en dat zit nog steeds prima. Ik had ook alleen die proefverpakkingen van maatje 1 Newborn maar na de geboorte was het duidelijk dat we meer in maat 1 nodig hadden en is manlief nog 3 grote pakken gaan kopen bij het KV. Voor de nacht gebruik ik trouwens ook Pampers Baby Dry maat 2. Anders lekt hij door aangezien hij echt gigantisch plast in de nacht.
Afhankelijk van jouw kindje. Mijn jongens zaten na een week in luiermaat 2. Mijn dochter ging over op maat 2 na drie weken. Ik zou niet meer dan twee pakken maat 1 aanschaffen. Ik zou ook al vast een pak maat 2 in huis halen. Ik zweer bij kruidvatluiers. Fijne pasvorm, goedkoop en ruikt prettig.
Ik heb 4 pakken maat 1 gebruikt en 7 pakken maat 2. Mn zoontje had nog wel langer in maat 1 kunnen blijven, maar maat 2 had ik ook al en die paste ook goed. Volgens mij met 12 weken overgegaan op maat 3, zl woog toen 6 kg. Nu gebruik ik nog steeds maat 3. Ik heb nog 2,5 pak liggen en dan gaan we over op maat 4, zl weegt nu 7400gr. Ik gebruik wisselend Pampers en Kruidvat. Qua pasvorm vind ik Pampers gewoon het fijnste, maar als Kruidvat in de aanbieding is koop ik toch wat. Het scheelt enorm.. Soms willen Pampers wel een stinken ja. Vooral maat 2 New Baby vond ik erg onaangenaam ruiken wanneer er alleen in was geplast..
Yoshua heeft anderhalve week in maat 1 gezeten. Langer had misschien wel gekund maar ze waren op en maat 2 zat ook prima. Ik heb in maat 1 verschillende merken gehad (luiertaarten gekregen) etos vond ik wat groter dan pampers en kruidvat weer wat kleiner. Ik heb in het totaal denk ik 3pakken maat 1 gebruikt. Nu heb ik kruidvat luiers en toevallig vandaag luiers bij de ah meegenomen (zijn in de kleine maat per luier dezelfde prijs als kruidvat), moet nog kijken of die ook fijn zijn.
hier maanden in maat 1 gezeten. pampers hele slechte ervaringen mee, zo lek als een mandje hier. kv eigenmerk zijn tot nu toe de beste
Mijn zoontje heeft denk ik een week of 8 in maat 1 gezeten toen hele poos in 2. Nu in 3 maar ga als deze luiers op zijn naar maat 4 Ik heb pampers.
Hier ook kruidvat eigen merk gebruikt. Weet alleen niet meer precies wanneer hij over ging naar welke maat maar volgens mij was het maat 0, alleen het pakje even opgemaakt erna gelijk over op maat 1 tot 4 weken geloof ik. Toen 2 maanden maat 2. Vanaf 3/4 maanden maat 3, deze maar kort gebruikt, want 's nachts lekte hij door, dus toen voor de nacht al 4 gaan gebruiken. Toen de 3 op was overdag ook 4 gaan gebruiken. Rond de 7 maanden weer hetzelfde probleem, dus toen 's nachts over gegaan op 4+ en toen alle maat 4 op was overdag ook over op 4+ en deze gebruiken we nu nog steeds. Volgens mij hebben we hier 3 valuepakken maat 1 gebruikt en een pak of 6 van maat 2. Je gebruikt in het begin toch zeker 8-10 luiers per dag.
Mijn dochters zaten al eerste paar weken in maat 0, daarna vrij snel in maat 1. Sinds ze ca 6 weken zaten al in maat 2. Wij gebruiken de kruidvat luiers en die bevallen heel goed! We hebben ook pampers gebruikt, op zich ook prima, maar vanwege de centen overgegaan op kruidvat. Het viel me wel op dat de pampers groter vallen dan kruidvat! Ohja, koop niet teveel. Je kunt makkelijk een paar pakken bijhalen en luiers zijn om de zoveel weken in de aanbieding. Bij de kruidvat kun je ze evt ook omruilen voor een grotere maat mits de verpakking nog dicht zit.
De eerste weken heb ik pampers gebruikt, daarna kruitvat en etos uitgetest, vond etos veel fijner dan kruitvat. Vind de etos zachter en dunner aanvoelen dan kruitvat. Voor deze baby start ik weer met pampers (in aanbieding gekocht) maar zal als deze op zijn weer overgaan op etos.
Geen idee eigenlijk want ik hou zoiets niet bij. Wel zit ze nu nog steeds in maat 2 en ze is 2mnd. Ze kan bijna naar de volgende maat denk ik. Ik gebruik kruidvat luiers want die vind ik veel beter dan die pampers. Heb ook nog bij gebrek aan beter luiers van bumblies gehad maar dat is net alsof je karton omdoet.
Hier kruitvat. Met 37.4 geboren. Was 2965 gram. Begonnen met 1 pak kruitvat maat 0. Daarna 1 pak kruitvat maat 1 en daarna kruitvat maat 2 en daar is net het 2e pak van open gegaan geloof ik. Nu 6 weken oud.
Wij hebben hier Kruidvat luiers en die bevallen erg goed, in het begin zelfs maatje 0 gehad, Voor s nachts hebben wij wel nachtluiers van de pampers sinds J doorslaapt, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog geen nachtluier van een ander merk geprobeerd heb.
Kruidvat lekt hier door, dus Pampers. Zoontje heeft een week maat 0 gehad (2835 gram bij geboorte) en zit nu nog steeds in maat 1 (bijna 14 weken oud). We maken nu maat 1 op en gaan dan over naar maat 2. Hij weegt nu 5 kilo.
Je kunt ook kijken voor wasbare luiers, zo'n 1000 euro goedkoper voor de hele luier periode, 500 kg afval minder per jaar en vaak, hier ook, minder luieruitslag.