Onze dochter heeft net haar eerste bezoekje aan de schooldokter gehad. Daar kregen we te horen dat ze te klein is....of eigenlijk dat ze niet goed gegroeid is.... Ze is tot haar 5de boven gemiddeld geweest qua lengte en nu opeens onder gemiddeld. NU vraag ik me af hoe lang jullie dochters zijn, bij een leeftijd van ongeveer 5,5 jaar. Wij vinden onze dochter namelijk helemaal niet klein ofzo...juist eerder gemiddeld als ik haar klasgenootjes zo bekijk. Ze is trouwens volgens hun meting 113 cm en 19 kg.
Mijn dochter is 5 jaar en 2 maanden. Ze is 109 cm en weegt 16 kilo. Ze is klein en licht maar altijd meegegroeid met de groeicurve.
120 toen ze 5,5 was, 22 kilogram. Inmiddels 3 maanden verder en 122 - Bij een gewicht van 23 kilo. Maar onze dochter hoort juist bij de langere meiden. Ze kan qua lengte gemakkelijk voor een jaar ouder door.
116 toen ze 5 was. Het gaat denk ik niet zo zeer om haar lengte (als een kindje dat altijd onder gem. Is deze lengte met 5,5 heeft maar wel geleidelijk groeit is er niks aan de hand) maar om het feit dat ze al die tijd groter dan gemiddeld was en nu kleiner. Ze is ws niks gegroeid en dat is wel iets om goed in de gaten te houden.
Hier net ook bij de schoolarts geweest. Ze is 5jr2mnd, 118cm en 21kg. Lengte op +1 (volgt netjes eigen curve), gewicht gemiddeld (buigt wat af).
Kinderen groeien in spurten, hè? Het kan zomaar zijn dat ze nu net een groeispurt in kilo's heeft gehad, en dat de lengte nu volgt. Zo gaat het hier tenminste altijd. Eerst worden ze breder en dan ineens zijn alle broeken te kort. Jitte word volgende week 5 en is nu 105 cm, maar zij is altijd klein geweest voor haar leeftijd. Kun je het zelf na meten? Hier meten we nu zelf, zo 1x in de 3 maanden en ik moet ze meestal er wel aan herinneren dat ze goed rechtop moeten staan.
120cm en 21kg. Vlak voor haar 5e verjaardag was dat 114cm en 20kg. Ze is daarmee eigenlijk altijd vrij lang geweest en is in haar groep 3 verreweg de jongste (soms 2 jaar jonger), maar wel een van de langste.
Hier 109 en 18 kilo. Ik denk niet zozeer dat ze bedoelen dat je dochter klein is maar meer dat ze afwijkt van haar curve
120 en 17 kg. maar je moet inderdaad naar de curve kijken. Ik houd de lengte en gewicht zelf bij in de groeiapp. ik moet t gewicht van onze dochter goed in de gaten houden.
Apart, zeker voor een meisje, die uitspraak té klein... Hier een jongen van 5.5 die is 111cm en 18kg. Normaal.
Het gaat erom dat een kind volgens zijn/haar curve groeit. Onze meid heeft altijd qua gewicht boven de middellijn gezeten en qua lengte net iets eronder. Ook nu was dat zo. Volgens de schoolarts niks aan de hand, zolang haar eigen curve niet ineens gaat afwijken. Als er ineens een groot verschil is, wordt er aan de bel getrokken. Onze meid was trouwens 1.20 m, ze was toen 5 jaar en 10 maanden (afgelopen januari).
Ik sluit me aan bij de andere reacties. De lengte en het gewicht zijn volgens mij redelijk gemiddeld. Mijn dochter is trouwens 1.21 cm en weegt 21 kg. Ze is 5 jaar & 2 maanden.
Denk dat ze niet zozeer klein is, maar dat ze er meer een opmerking overmaken doordat haar lijntje nu afbuigt. Maar waarschijnlijk is het alweer een jaar of meer gelden dat er een meting is verricht ( op CB?) en wieweet zit ze net even voor een groeispurtje? Mijn zoon is 5,2 en onlangs zelf gemeten met een rolmaat tegen de muur. Hij was 112 cm en is ca 17 kilo. Hij is altijd ietsje onder gemiddeld geweest en ik denk dat hij dat nog wel is?