Welke kleur deurposten en binnen deuren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Insomniac, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    De titel zegt het al...

Welke kleuren zijn bij jullie de deurposten binnen en de binnendeuren? We zijn hier in mei komen wonen (huurwoning) en er is nog niets aan gedaan. Ze zijn nu een beetje vergeelde kleur gebroken wit. Op sommige plekken begint het ook los te laten dus het word tijd voor wat nieuws. De muren van mijn woonkamer zijn zacht roze en groen/grijs. De meubels zijn wit. De rest van de muren beneden zijn gewoon wit. Ik weet alleen echt niet welke kleur gebruikelijk is hiervoor dus ik ben op zoek naar inspiratie :D foto's zijn ook meer dan welkom!

Helluuuup

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Wit!
    Ik ben daar altijd heel duidelijk in, alles moet bij mij echt wit zijn haha.
    Persoonlijk vind ik het echt vreselijk als de deuren en kozijnen een andere kleur hebben dan wit. Maar ik denk dat veel mensen het niet met mij eens zijn als ik kijk naar de woningen die momenteel te koop staan.
    Ik ben gewoon saai, alle muren zijn ook wit :D.

3. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Wit
    heb zelf de kozijnen en deuren hoogglans wit. Muren ook wit en 1 muur grijs in woonkamer rest van huis alle deuren kozijnen en muren wit met gekleurde accessoires

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Gen wit-wit, maar een net af wit. En dat hoeft geen gebroken wit te zijn, kan in alle tinten (scheelt allen bijna niets in kleur).

Helemaal bij witte meubels... en ik hou van witte ramen en kozijnen die uit een wat gekleurde muur knallen.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wit....

6. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Hier hebben ze dezelfde kleur als de muren. Wou geen extra drukte creëren in kleine ruimtes.

Vorige huis waren ze gewoon wit en dat was ook prima.

7. misa

misa Niet meer actief

Altijd wit of gebroken wit. Liefst een RAL kleur.
    Geen gekke kleuren op deuren of deurposten. Verschrikkelijk vind ik dat..... Tenzij het gaat om een voordeur of een achterdeur.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.788
    113
    Wit. Vind het anders altijd lelijk, sorry. Heb nu ral 9010 en die vind ik erg mooi hiervoor.

9. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ze zijn binnen nu nog crème.
    Maar wil ze nog keer wit hebben.

Eerst is buiten aan de beurt.
    Vaste delen worden wit, en draaiende delen antraciet.
    Hoop dit voorjaar.

10. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Hoef je geen sorry voor te zeggen :D hah. Ik weet ook niet beter dan dat ze wit/cremewit/gebroken wit zijn, maar omdat alle muren in de gang bv (met de meeste deuren) ook helemaal wit is leek het me ineens raar. En zo vroeg ik me af hoe anderen dat nou hadden hihi

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier alles wit (die zonnig wit ral, weet ff nummer niet). Houtkleurig vind ik ook mooi (bij een houten vloer), maar alleen als de deuren dat ook zijn en dat zijn ze hier niet :)

12. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Wij hebben ook de deuren en deurposten en kozijnen wit (9010)! Ik ken mensen die hebben ze grijs of zwart maar dat vind ik eerlijk gezegt niet mooi!

13. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Die net niet witte kleur. RAL9010 is dat geloof ik.

14. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Flexa 2075 (positive light). Deze is nog frisser en helderder dan ral 9010. Naast elkaar is de ral 9010 toch geliger.
    Wij hebben echt alles wit. Kozijnen, deuren, keuken en muren in flexa 2005, dat is koelwit (grijswit), mooi voor moderne ruimtes.
    Je hoeft niet naar flexa te kijken maar het gaat om het kleurnummer.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heel lichtgrijs. Muren zijn wit, houtwerk deuren kozijnen lichtgrijs. Ik vind het heel erg mooi, lekker rustig en neutraal maar niet zo saai als alles wit

16. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Beneden spierwit. Boven zijn de kozijnen spierwit en de deuren zwart. Vond het super chique staan. Ligt natuurlijk vooral aan de woonstijl.

17. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    Idd ral 9010 hoogglans - heel mooi

18. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wij hebben gekozen voor witte muren en op de deurposten en deuren Ral9010. Is ook wit, maar niet spierwit. Ander kregen we een beetje het idee dat je een koelcel binnen stapt :p

19. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    In mijn ouders nieuwe huis hebben ze alles spierwit gedaan muv de deurposten, die zijn antraciet. Moet zeggen dat ik het achteraf enorm mooi vind! Had van tevoren ook zooets van: eeh.. Oke?!

20. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh volgens mij voldoen wij niet aan de norm:D. Onze deuren en kozijnen zijn beige. Alleen de raamkozijnen zijn geel wit (huurhuis en de rook heeft ze verkleurd helaas niet schoon te krijgen).

Ik vond met witte muren dat er wel wat kleur mocht zijn.

Deel Deze Pagina