Welke kinderwagen voor Kia Picanto

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mommywannabe, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Wij zijn stilletjes aan het kijken voor een kinderwagen. Nu verschiet ik ervan hoe groot al die dingen opplooien ;) Nu hebben wij een jaar geleden een splinternieuwe Kia Picanto gekocht, een super leuke auto, maar de koffer is niet gigantisch groot... Als ik de brochure mag geloven, 2OOliter :D

Zijn hier nog mama's die een kleine auto hebben of mss zelfs een picanto? Welke kinderwagen gebruiken jullie? Het is voor mij wel een verreiste dat er een reiswieg bij is, of dat je hem op zijn minst kan bijkopen. En uiteraard ook liefst niet te duur ;):p

2. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Ik heb een Kia Picanto. Het onderstel van mijn Maxicosi Mura 4 past in de koffer, maar dan moeten de wielen er wel af. De reiswieg moet dan op de achterbank. Het kan dus wel, maar kost wel wat moeite.

3. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Joolz! Past zelfs in mijn peugeotje 107, zonder de wielen er af te halen ;)
    Wel inderdaad de wagenbak op de achterbank;)

4. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een Opel Corsa drie deurs mini auto. De joolz past nu (met de buggy-inzet+ onderstel) in zijn geheel in de achterbak. Dwars en dan zonder hoedenplank. Toen ik de kinderwagenbak er nog op had, moest die wel los op de achterbank.

5. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Die van ons zal er niet in passen ben ik bang; mutsy 4 rider light weight.

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hier een Kia picanto met een bugaboo cameleon. Wielen hoeven er niet af, hoedenplank moet er wel uit. Die ligt dus in de schuur voorlopig.
    Gaat echt heel prima!

7. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

28 jul 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Hier een quinny buzz die in de achterbak van onze Toyota aygo past. Kinderwagenbak wel op de achterbank. Tip: als je een wagen gaat kopen, vraag dan of je mag passen in je kofferbak. Dan weet je het zeker en kom je niet voor verrassingen te staan.

8. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Fiat Punto 3 deurs. Kinderwagen transit van babydump ( mutsy)
    Wielen makkelijk vh onderstel af te halen en de bak daarboven op. Hoedenplanl stond beetje omhoog, maar paste!

9. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hier ook de Transit van babydump. Past in de kofferbak (opel corsa) met bak er bovenop. Ik heb de hoedenplank er wel uitgehaald, omdat ik het vervelend vind als die gekanteld is.

10. timmie78

timmie78 Lid

30 sep 2012
    9
    0
    0
    Groningen
    De Joolz.
    Wij hadden hetzelfde probleem, net een nieuw autootje gekocht (Suzuki alto) en ik was bang dat het niet zou passen, maar het past prima.

11. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Ik zie idd veel de Joolz terugkomen, maar ligt het aan mij, of is dat echt een van de duurdere buggy's? ;)

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Die is duur ja. Althans, dat vind ik. Wij hebben dus de transit en die is helemaal compleet heel scherp geprijsd. Ik geloof dat die nu €430 is. Ik ben er echt zeer tevreden mee. Deze wagen is door babydump en mutsy ontwikkeld nav wensen van klanten: klein opvouwbaar, kleine draaicirkel, licht gewicht, klein opvouwbaar, de zitting van de wandelwagen kan twee kanten op. Ideaal ding.

Transit Combi Brown | Transit + GRATIS MAXI COSI CITI SPS | Baby-Dump

13. proudmommy2013

Transit ideaal,

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik had ook een kleine auto, en had de Bugaboo Bee. Heel makkelijk! Fijne eraan is dat je helemaal geen lompe bak mee hoeft te sjouwen, maar je gewoon de zitting in de speciale babystand moet doen en er dan een soort hele stevige voetenzak in moet leggen.

Hij kon hier met gemak volledig in de kofferbak. (citroen c2)

15. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Ja die heb ik idd ook gezien, vind ik ook wel heel erg interessant. En die voetenzak zoals je zegt is ook niet direct duur ofzo, dus allemaal heel leuk ;) Maar is dat echt stevig genoeg voor een pasgeboren babytje?

16. Blits

Blits Actief lid

12 jul 2013
    117
    16
    18
    Hier een Kia Picanto en een Bugaboo cameleon, past perfect!

17. Aim

Aim Lid

25 okt 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een joolz en een picanto(nieuw model) maar ik heb echt spijt van de kinderwagen! Onderstel past in de achterbak maar dan zonder hoedenplank. Als je weggaat met de bak moet deze op de achterbank naar je maxicosi. Past maar net dus je moet niet te veel boodschappen doen :). Weet ook niet of het qua veiligheid zo handig is een bak op de achterbank en geen hoedenplank. Ik wil niet weten wat er gebeurd als ik hard moet remmen. Als ik nu een nieuwe kinderwagen zou kopen zou ik echt voor de bugaboo bee gaan of misschien de kinderwagen van Mini(sinds kort bij baby en tiener). Maar een joolz vind ik echt een afrader. Het heeft me veel gekost en in combinatie met een kleine auto, zonde!

Ps wij gaan toch maar onze picanto inruilen dus daarom heb ik de joolz niet verkocht. Qua kinderwagen is deze wel heerlijk

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier een mini dus ook een redelijk kleine achterbak. Wij hebben een bugaboo cameleon 3 en die kan er helemaalin!

19. Ariane

Ariane Actief lid

24 jun 2010
    108
    0
    0
    Ik had ook een Mini en speciaal daarom een Quinny Buzz gekocht! Had daarnaast een Quinny Zapp met losse zitting, als je kindje iets groter is kun je de zitting plat leggen en zo al vrij snel je kleine daarin meenemen.

Op de 9 maandenbeurs zag ik de nieuwe kinderwagen van Easywalker. Zit een beetje tussen een kinderwagen en buggy in. Volgens mij gemaakt in samenwerking met Mini?? Vond het een supermooi compact ding. Als ik opnieuw mocht kiezen zou ik daarvoor gaan geloof ik...

20. proudmommy2013

Ik zou zeker de eerste 4/5 maanden niet de buggyinzet gebruiken. De bak is dan fijn, houdt wind tegen...

Deel Deze Pagina