Ik ben al opzoek naar een mooie trendy kinderwagen! Ik vind de joolz Day tailor wel mooi, maar is hij handig, met inklappen etc... En is het zo dat er elk najaar weer een nieuwe collectie kinderwagens komt?
Joolz heeft zeker mooie wagens maar ook een flink prijskaartje! Naar mijn weten is een Mutsy kwalitatief net zo goed en maar minstens zo duur. En Mutsy heeft nu de Urban Nomad, een Joolz look-a-like maar dan een leuker prijskaartje Weet natuurlijk niet wat je budget en eisen zijn enzo maar het is maar een tip Meestal zijn er in het najaar nieuwe collecties ivm met beurzen die dan plaatsvinden. Succes met uitzoeken!!
Ga naar een goed gesorteerde winkel en probeer een paar wagens. De kans dat je met iets heel anders de winkel uitkomt dan je nu denkt is aanwezig.
persoonlijk vind ik de joolz onhandig. Voor ons een te klein boodschappenmandje en t inklappen kreeg ik met mn dikke buik niet voor elkaar. Maar goed het is maar net wat je wil. Je moet eerst even een lijstje maken van wat je wil doen met de wagen (veel bos, stad, openbaar vervoer, vaak inklappen enz) en hoeveel je wil uitgeven. Wil je dat je kindje hoog zit of laag,,,, Als je dat allemaal weet kun je gericht gaan zoeken. Wij hebben zelfs de wagens van babydump gehad omdat daar de keuze qua wagens t grootst was en ik dus alles kon testen. Ik mocht er ook gewoon mee naar buiten en eigenlijk alles testen wat ik wilde. Zelf hebben we nu de bugaboo buffalo. Steeds geroepen dat ik dat een log groot ding vond en waar kom je mee thuis
Bugaboo was ook erg laag en erg onhandig.. Erg klein mandje en wat een gedoe.. Niet makkelijk. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de Stokke Crusi. Erg prijzig maar wat een heeeeerlijk ding! Kleine ligt lekker hoog, rijdt zeer soepel, zee van ruimte in de bak en heel makkelijk in gebruik.
Dit. Verder valt over smaak niet te twisten. Zo vind ik de Stokke echt vreselijk lelijk terwijl anderen 'm mooi vinden. Belangrijk is ook dat je 'm fijn vind rijden. Dat moet je toch echt zelf proberen.
Voor ons was de Joolz Day studio gris echt dé kinderwagen. Wij hadden voordat we in de winkel gingen kijken eerst op internet een selectie gemaakt met wat we mooi vonden. In de winkel alle modellen getest en toen bleven er maar weinig over.. Wij twijfelden tussen de Mutsy Evo, Bugaboo Buffalo en de Joolz Day. Mijn man vond gelijk de buffalo al niet meer mooi nadat ie 'm in het echt zag. Dus die viel gelijk al af. Nadat we de mutsy en de joolz naast elkaar hadden gezet zijn we druk geweest met inklappen etc. Voor ons (en mij zeker ook ivm rugklachten) zat er weinig verschil in. Totdat mijn man erachter kwam dat de mutsy toch wel erg onstabiel was. Eerst nog aan de verkoopster gevraagd of deze misschien wat langer in de winkel stond. Maar nee.. hij was er nét! Dus daar lag het niet aan. Ik vond zelf de Joolz day veel fijner rijden en lichter dan de Mutsy. Maar probeer het zelf in de winkel! Dan kom je er snel genoeg achter! Voor de 1 is de Mutsy heel prettig en voor de ander de Joolz. Gewoon wat proefritjes maken!
Wij wilden sowieso een kinderwagen waar het kindje hoog zit, ivm lengte vriend en mijn rugklachten. Getwijfeld tussen joolz en stokke en het is uiteindelijk de stokke xplory geworden. We vonden deze net wat soepeler rijden en gemakkelijker inklappen. Ook heeft stokke wat mooiere kleuren in het assortiment. Smaken verschillen en het hangt ook af van je wensen en budget, gewoon uitproberen zou ik zeggen!
Wij hebben een Mutsy Igo light. Heel handig en makkelijk in te klappen tot een klein pakketje. Tevens nu zelfs hele leuke kleurtjes die een beetje doen denken aan de Joolz, maar niet zo duur. Ik ben erg blij met deze wagen. De wandelwagen kan lekker plat en daarnaast is hij niet zo zwaar en log.
Ik vind de stokke Xplory echt een verschrikkelijke kinderwagen, maar anderen zijn weer erg positief. Wij hebben de bugaboo cameleon en de bugaboo donkey. Over beiden heel erg tevreden. Klappen makkelijk in, zijn super licht met besturen en heel wendbaar. En ik vind het een prachtige wagen. Joolz vind ik ook erg mooi maar lastig in te klappen.
Het is zo persoonlijk. Ik zou inderdaad naar een wat grotere babywinkel gaan waar je verschillende merken kunt uitproberen, bijvoorbeeld bij Babypark, grotere Prenatal of Babydump. Wij hebben gekozen voor de Nuna Ivvi. Ik ben er helemaal blij mee!!
Wij zijn gegaan voor de Bugaboo Cameleon. Juist omdat hij laag is en heel makkelijk beweegt (soepel). De Joolz vonden wij ook een mooi wagen, maar vergeleken met de Bugaboo is die toch wel een stuk zwaarder. Succes met je keuze!
Wij gaan straks ook voor de Joolz Day! Ik ben er echt verliefd op, vanaf de eerste keer dat ik hem zag.. Daarna eens uitgeprobeerd en ik wil niet eens meer naar andere modellen kijken! Vond het vooral heel fijn dat ie zo soepel rijdt en heel wendbaar is. Nadeel vind ik de kleine boodschappenmand.. Maar goed, dat is voor mij geen reden om deze wagen niet te kopen!
Wij zijn deze keer voor een stokke xplory gegaan. We vinden het geen mooie wagen maar hij is wel heel fijn! Kindje zit lekker hoog, hij rijd soepel, goede boodschappentas onderin, snel in te klappen etc.. Bugaboo vind ik ook lelijk en daarnaast is de bak echt heel erg laag.. We zijn zelf ook klein maar toch vond ik die bak nog erg laag... Joolz vonden we erg lomp..
Wij hebben de joolz day tailor en ben er zeer blij mee!!! Enige nadeel is de kleine boodschappenmand maar we hebben het boodschappennet erbij gekocht. Ik vind de kinderwagen juist erg makkelijk inklappen. En mooi compact! Ik zou geen andere willen. Ook qua design staat de joolz met stip op nummer 1
Dankje wel lieve meiden voor jullie tips!! Het zeker een goed idee om naar een groete babywinkel te gaan en de wagens uitproberen! Prinsesje2014- ik heb online gekeken naar een aantal wagens en ik vond de jools Day tailor ook echt gaaf!! Die spreekt me toch het meest aan! Maar ik heb alle tijd om nog eens goed rond te kijken en vooral kijken wat voor nieuws er dit najaar komt!! Fijne zwangerschap dames!!!
Wij willen tweedehands de joolz day kopen. Vriendin heeft hem en vind hem erg handig, alleen het inklappen moet ik nog ff oefenen Verder is hij erg licht (wij wonen 1 hoog) en moeten dus een trap op. Dus de perfecte wagen voor ons....
wij vonden de bugaboo ook lelijk en te laag, maar het nieuwe model, de buffalo is dus wel een normale wagen qua hoogte en het zitje is tot 20kilo Laat je dus ook in de winkel goed voorlichten want soms kom je met bepaalde ideeen de winkel in maar na uitleg en testen ben je opeens verliefd op een eerst lelijke wagen hihi