Hallo, We zijn al een aantal keren naar kinderwagens gaan kijken, maar twijfel tussen de quinny buzz of bugaboo. Ik vind de quinny mooier en makkelijker in te klappen, terwijl de bugaboo vier wielen heeft, maar vind ik het jammer dat de kindje lag ligt/zit. Hebben jullie ervaringen en wat raden jullie aan? Groeten Maayke
Wij waren ook aan het twijfelen tussen de bugaboo en de buzz, vind ze allebei erg mooi, maar wij hebben uiteindelijk voor de bugaboo gekozen, vind het leuk dat de kinderwagenbak laag zit, maar dat is meer omdat we al een dochter hebben die dan goed in de bak kan kijken Het zitje van de quinny buzz vond ik erg klein, ons overbuurjongetje van net 2 past er al bijna niet meer in en hij is niet eens groot. Daarom hebben wij voor de bugaboo gekozen zitje is net wat groter en breder.
Ik heb voor de Buzz gekozen. Ik ben zelf erg lang en vond het dus vervelend dat mijn kindje zo laag zou liggen. De Buzz is in ieder geval gemakkelijk in te klappen en makkelijk om te bouwen! Mijn ervaring ermee is prima! Wel is de kinderwagenbak van de bugaboo groter (en achteraf had onze Rick daar dan weer langer ingekund, maar ja, wisten wij veel dat ons kindje zo (extreem) lang geboren zou worden en zou blijven ), Rick lag dus al snel in de wandelwagen in ligstand.
Dat vonden wij ook een voordeel. En ook als je ergens lekker zit [met de wagen naast je] zie je de kleine liggen. Heb het nooit als vervelend ervaren die lage bak, m'n man ook niet terwijl hij ruim 1.90m is. De kinderwagenbak is ook lekker groot ... dus je kunt de kleine er lekker lang in hebben [5/6 maanden]. Vind een wagen met 4 wielen ook stabieler dan met 3. Voor de bugaboo hadden we een 3wieler [tweeling]. En zodra je overgaat naar het zitje, dan is de bugaboo niet meer lager dan de andere wagens. Gaat dus alleen om de eerste maanden. Wat ik ook erg leuk vind aan de bugaboo cameleon zijn de verschillende kleuren aanvullende bekleding. Je kunt dus regelmatig even wisselen. Zoals je merkt ben ik een echte bugaboo fan. We hadden eerst een frog en nu de cameleon. Voor mij geen ander merk meer! Probeer ze beide rustig uit in de winkel zou ik zeggen. Succes met je keuze.
Ik heb de voor de Quinny buzz 2007 gekozen. Echt voordelen weet ik nog niet omdat ik hem nog moet gebruiken. Vond hem mooi, makkelijk en vriend is lang en ik ben klein.
Wij hebben voor de Bugaboo gekozen. Ook omdat mijn man ruim 1.90 m is en het duwgedeelte verstelbaar is, zodat hij geen last van z'n rug hoeft te krijgen. Ga hem deze week ophalen.
Ik heb ook getwijfeld tussen de Bugaboo en de Buzz, misschien kun je in het archief mijn topic vraag nog terug vinden.... Daar staan veel reacties in van anderen. Wij hebben gekozen voor de Bugaboo en nu sinds een paar weken in gebruik....ik ben 1000% tevreden met de keus en ben heel blij dat de keus op de Bugaboo is gevallen. Ik zag laatst iemand met de buzz lopen als buggy en vond het echt een raar ding, heel klein en kort te gebruiken. Ook de bak van de buzz is aanzienlijk kleiner als die van de Bugaboo en met een baby van bijna 8 pond ben ik helemaal blij, zo gaat de bak toch een tijdje mee. Verder is de bugaboo heel licht en heel erg wendbaar, zelfs met maar 1 hand. Over de buzz hoorde ik een verkoper trouwens zeggen dat die veel stukgaan omdat gebruikers het rubber? ringetje niet gebruiken met inklappen omdat dat nogal ielig zou zijn en rottig gaan...maar doordat die dan niet goed ingeklikt is, wil het frame uitklappen, het frame is hydrolisch (die rechte poot zeg maar) en oliegeveerd, vandaar de automatische uitklapgebeuren, maar als dat heen weer gaat bijvoorbeeld in je achterbak ofzo), gaat dit stuk (lek). Quinny zou dan niet de garantie geven omdat het ringetje niet gebruikt is volgens de handleiding etc etc. Het prijsverschil is wel aanzienlijk, maar als je je de Bugaboo kunt veroorloven, zeker doen! Het enige stomme van de Bugaboo is die tas! Die heb ik er ook niet bijgenomen! Ik heb trouwens een antraciet met zwarte aankleding (dus eigenlijk geheel zwart), maar voor de zomer wil ik nog een aanvulset aanschaffen, ik denk oranje, ben er nog niet uit. Waar ik woon zie je de Bugaboo niet heel veel...niet de nieuwste tenminste....welke kleuren zijn in jullie beleving het meest populair op het moment? Gr. Cellie.
Ik heb ook de antreciet met oranje genomen. Ik vind oranje een mooie kleur. Daarnaast woon ik nu in Italië en daar zie je de Bugaboo sowieso nauwlijks. Kon het overigens niet laten om een kinderwagen van Nederlandse merk te kopen. Gr. Maggie
@Cellie ... welke tas vindt je stom? De verzorgingstas of de boodschappentas er onder? Wij hebben trouwens de oranje en roze bekleding.
Ik heb de Bugaboo Frog en ben er erg blij mee, hier zijn de stoepen/wegen ook niet al te best, dus kan overal makelijk op en af rijden met die wagen en op het strand kan ik het ook makkelijk hanteren! Wij hebben de oranje en hier zag je de Bugaboo ook niet, wij waren de eerste, maar nu zie je hem toch af en toe ineens langs komen!
Bij mij zei de verkoopster dat ze de minste klachten had over de bugaboo. Nadeel voor ons is dat de bak laag is en mijn man rugklachten heeft, en das dan niet ideaal. Dus voor ons geen bugaboo.
Ik heb zelf de buzz en vind de bugaboo niet mooi maar heb hem toen een daagje moeten gebruiken van mijn vriendin en dan is de bugaboo toch echt wel steviger en rijd lekkerder dan de buzz.. En je kan tenminste wat aan de duwstang hangen enzo..
De verzorgingstas vind ik niet mooi, zeker niet voor die 90, maarja dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind de tas enorm en de klep erop lijkt me heel onhandig met dat kliksysteem? De mand(?) eronder is nu niet ideaal, met de bak erop, beetje proppen om er iets in te doen, maar dat wist ik van te voren, met buggy later zal dat vast makkelijker worden.
@Cellie ... die tas is natuurlijk persoonlijk. Wij hebben de oude uitvoering. En dat boodschappenmandje is in het begin idd niet erg handig, maar als je de buggy gebruikt is hij prima.
Ik heb er vandaag dwars mee door de duinen gereden en dat ging prima (Bugaboo)! En die tas van de Bugaboo vond ik ook niets hoor, ik vond hem toen juist te klein, heb een andere gekocht!
Hihi...grappig....zo zie je maar....misschien lijkt die tas alleen maar 'groot' door die flap hoor...ik heb ook een andere tas
Die hebben wij ook, ik kom deze combinatie verder bijna niet tegen. Wij hebben er trouwens een rode voetenzak bij, een rood parasolletje en ook de verzorgingstas die antraciet is met rode flap. Die tas is trouwens het grootste onding wat ik ooit aangeschaft heb! Totaal niet praktisch, blijft niet rechtop staan, die flap is niet handig..wij hebben hem dan ook nauwelijks gebruikt! Zonde geld.. Kortom, zeer tevreden met de Bugaboo..