Mijn dochter is echt geen fan van groenten. Ze eet alle soorten salades zonder problemen (inclusief gewoon groene bladsla gisteren zelf zonder iets, gewoon losse blaadjes sla, haha), dus komkommer, tomaat, (bos)ui, groene peper, rode kool, wortel....lust ze allemaal. Als het maar rauw is. Verder dopererwtjes, champignons, boerenkool....en andere dingen proeft ze met moeite. Oh ja Chinese roerbakgroenten vind ze ook heerlijk, dus kool, tauge etc maar dan wel in de bami, niet zo 'los'. En dat is het wel zo'n beetje....Maar dat zijn dan ook wel de groenten die wij zelf het meeste eten.
Mijn oudste noemt broccoli 'cakejes'. En ja, dat is dan ook een van de weinige soorten die hij graag eet. De jongste lust alles.
Nee nooit. Maar ik kan het best eens maken vind ik nu, man lust het wel en zo kan dochter het ook mooi proberen. Ik vind al die "melige" groentes vies Erwten, bonen.. Een tijdje terug wilde ik heel cool een humus dip maken. Dat ziet er altijd zo lekker, hip en gezond uit op 24kitchen dus ik aan de slag. Na drie kwartier mixen, draaien, husselen nam ik een hapje en had ik weer echt zo'n oh-ja moment. Kikkererwten NooNoo, die lust je niet
Gwahaha, ik heb dat ook! Vind peulvruchten ook heel vies! Chili maak ikvoor mijn man, eerlijk waar. Ik gebruik dan wel kidneybonen, want van bruine bonen krijg ik ook echt neigingen, die eet ik niet! Tuinbonen eet ik ook liever niet. Humus alleen lekker met veel zout, knoflook en citroen. Heul veul.
Peulvruchten.. flinke overgevoeligheid voor dus dat eten we zelden. Ik maak voor de kinderen wel eens van die bonduelle blikjes met peulvruchten omdat ik wel graag wil dat ze ermee in aanraking komen en dan eten ze dat prima maar zelf.. nope... populair hier: doperwten maar ook tuinbonen en bruine bonen.
Wat eten jullie kinderen goed zeg! Volgens mij doe ik iets niet helemaal goed... In het rijtje lust ze eigenlijk alleen spinazie en bloemkool . Dat staat dus ook vaak op het menu. Heel veel dingen at ze eerst wel maar lust ze niet meer. Warm eten is niet haar ding, ze eet graag brood en fruit. Iemand nog een tip? Ze is 3,5 jaar oud.
Dochter eet vrijwel alles. Bietjes vond ze de laatste keer maar niks. Zelf eten we die nooit. Andijvie eten wij alleen in de winter als stampot. Dochter heeft nog geen andijvie gehad. Zoon lust alleen komkommer, mais, bruine bonen ( maar alleen als chilli) en paprika snoept hij tijdens het koken van. Als ik het zo geef, dan wil hij het niet. Groentes moet hij vooral binnen krijgen dmv recepten als pasta, nasi etc.
Mijn oudste is ook zo'n slechte warme eter als het groente en hollandse kost betreft. Ik maak geregeld iets van pasta, rijst recepten met verse groentes. Ik snij het op zijn bordje dan heel klein. Op die manier krijgen we er toch wat groentes in.
Hier lusten ze allebei alles! Milan's favoriet is spruitjes en Isabelle eet het allerliefst bietjes(salade).
Mijn kinderen lusten ook niet veel groente 'los', mijn zoon eet dan alleen sperziebonen, bruine bonen, wortels en broccoli. (De meiden lusten los ook tomaat en paprika) Maar in samengestelde gerechten en in soep eten ze vrijwel alles. Dus zo kook ik ook voornamelijk.
Alles! En ze is ook dol op asperges, tomaat, snijbiet, alle soorten kool inclusief spruitjes en witlof. Eigenlijk alle groente wel. Ik heb een veelvraat En gelukkig is mijn zoontje (8 mnd) ook al zo erg