Welke groentesoorten lust jouw kind?

Discussie in 'Voeding' gestart door zogelukkig, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke groentesoorten lust jouw kind?

1. Andijvie

2. Bietjes

3. Bloemkool

4. Bonen (sperziebonen, snijbonen, peultjes e.d.)

5. Broccoli

6. Courgette

7. Paprika

8. Peulvruchten (doperwten, tuinbonen, kapucijners e.d.)

9. Spinazie

10. Wortel

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Andijvie
    Bietjes
    Bloemkool
    Bonen (sperziebonen, peultjes en snijbonen)
    Broccoli
    Courgette
    Paprika
    Peulvruchten (tuinbonen, doperwten, kikkererwten, capucijners, linzen, rode, bruine en witte bonen)
    Spinazie
    Wortel

2. giraf

giraf Niet meer actief

Alles! Ik ben gezegend met 2 makkelijke eters :)

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook, alleen heeft de oudste niet altijd zin om te eten...

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bietjes en bloemkool weet ik niet, man lust dat niet, dus eten we eigenlijk nooit. Paprika en courgette vindt ze ook niet lekker. Dat is jammer, want dat eten we vrij veel.

Wortel lust ze heel graag. Spinazie ook, maar dan wel ergens doorheen, los niet. Broccoli vindt ze ook wel lekker.
    Peulvruchten is ze echt dol op!

5. zogelukkig

Bietjes weet ik ook niet, want dat vinden wij niet zo lekker.

Wortel eet hij, maar niet van harte hoor. Ik ook niet.:)

Spinazieschotel met gehakt en aardappelpuree was ooit een hit, maar hij heeft daar ooit zijn mond aan gebrand.;)

Favoriet: bloemkool, broccoli, sperziebonen, nierbonen, paprika, cherrytomaatjes en komkommer.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon eet alles maar wel in samengestelde gerechten als nasi of spaghetti.. Als losse groente eet hij geen paprika, geen bietjes of wortel. Eigenlijk alles wat wit of groen is eet hij wel en alles wat rood of oranje is niet.

Dochter eet alleen groene / witte groenten met enige aansporing.

7. adi

adi Niet meer actief

Hahaha mijn zoon is ook vooral gericht op kleuren. Een tijdje wou die geen groene groenten, nu geen rode. Hij peutert het ook uit de nasi bijv. Maar als ie de rest op heeft, eet ie het alsnog op.

M is een alleseter en proeft ook graag alles (een genot om mee uit eten te gaan). D lust in eerste instantie niks (alles is bij voorbaat vies), maar als ze honger heeft en genegeerd wordt aan tafel, eet ze meestal wel gewoon haar bord leeg.

Het lijstje:
    - andijvie en bietjes weet ik niet, eten we vrijwel nooit.
    - de rest allemaal wel en daarnaast vinden ze de volgende erg lekker:
    Tomaat
    Prei
    Aubergine
    Pompoen

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    nou hier echt weinig ..boerenkool is zn lievelings, wortel, andjvie, erwtjes ook wel... en alles in klein gesneden in sauzen

maar spinazie vist ie overal uit, en als ik courgette en paprika aanbied, kijkt ie me aan alsof ik gek ben ...

whaaa wat een fase, zo jammer ooit luste hij zo veel..

9. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Alles uit het lijstje... :D
    Daarnaast is hij inderdaad ook verzot op pompoen (en zoete aardappel) wat ik, ondanks dat het er nu het seizoen niet voor is toch weleens voor hem meeneem bij onze turkse super...
    Champignons zijn ook een hit, hij eet ze het liefst zo, gewoon plain zonder extra's, lekkerbek!

Het enige wat hij tnt niet lust is witlof, maar goed, daar ben ik zelf ook niet dol op, dus geen ramp... ;)

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ze lusten alle genoemde soorten, al hangt het er wel een beetje vanaf hoe het is klaargemaakt: bladgroentes die nog als blaadjes herkenbaar zijn vinden ze niet altijd even lekker. En zoonlief is ook nog eens gek op spruitjes. Dochter eet er wel 1 of 2, maar vindt ze niet zo. Zij is dan weer gek op mais (afhappen van een stukje maiskolf). Allebei vinden ze kleine tomaatjes en komkommer erg lekker. Asperges ook.

Alleen champignons vinden ze allebei niet zo lekker. (oesterzwammen dan weer wel)

En bij veel groentes (en ander eten) geldt dat zij het heerlijk vinden als ze tijdens het koken een paar stukjes krijgen, ook al vinden ze er op hun bord niet veel aan.

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nina eet alles behalve sla vind ze raar haha...

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oja sla. Dat vind mijn dochter ook echt niet lekker.

13. zogelukkig

Haha, die van mij ook! En andijvie is ook sla en paksoi ook.
    Laatst aten we andijviestamppot en hij vond dat zo vreemd: sla door de aardappelpuree!:D

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier in principe de meeste groenten...
    Bietjes eten wij eigenlijk ook nooit, maar heeft ze wel ooit met smaak gegeten 'vroeger'!
    Ook hier natuurlijk de fases van niks lekker vinden of inderdaad geen groene groenten oid... Maar over het algemeen, als we er niet te veel aandacht aan besteden gaat het er gewoon allemaal in!

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    We eten bijna nooit stamppot, maar af en toe rauwe andijviestamppot vind ik best lekker. Als ik het echt heel erg klein snij dan wil dochter het wel eten. Anders niet, dan gaat ze lopen vissen. :p

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha sla, alle soorten: vies ;) (best lastig, wij zijn maaltijdsalade eters in de zomer). WItlof wisselt nogal, meestal niet. Paprika weigert hij.

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Peulvruchten eten we zelf nooit (ieks) dus die heeft dochter ook nog nooit gehad... Toch maar eens proberen.
    Ze is verzot op courgette, ze blijft er in eten. Paprika, tomaat, (telt komkommer ook? :)), champignons, broccoli, bloemkool (iets minder), wortel, bietjes, asperges (wat was dat smullen zeg!), spinazie, ui, prei...
    Verder van die zakken met samengestelde wokgroenten, daar plukt ze alles wat een gaaf kleurtje heeft als eerste uit.

Moet wel zeggen dat ik groente meestal echt verwerk in een gerecht, dus niet vlees, groente en aardappel/rijst apart op het bord, maar vaak een lekkere hussel door elkaar met de ene keer lekkere kruiden en de andere keer een sausje.

18. zogelukkig

Eet je nooit chili NooNoo?

Mijn zoontje vreet kidneybonen en kikkererwten als snoepjes, haha!

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen zijn van jongsafaan helemaal dol op broccoli, ze noemden het 'boom'.
    Nu jaren later nog steeds favoriet. Net als bij de jongste postelein en spruitjes. Vooral spruitjes trouwens, ze praatte nog nauwelijks, maar in de winkel was het altijd 'die! Die!'...ze snapt dus werkelijk niets van de bol.com reclame :)

20. zogelukkig

Haha, zo grappig al die voorkeuren!

Mijn zoontje noemt broccoli 'bloemen'!:)

Deel Deze Pagina