Elastieken ja! Kon je ook op je handen doen; allerlei figuren. Met tailleband/elastiek uit je moeders naaidoos.
O ja, dit: https://youtu.be/9j_Tj5QByUo Bij ons in de klas zat een jongen, die was ongelooflijk snel met die touwfiguren. Zoiets blijft idd gewoon hangen haha
Ik had toevallig net op google filmpjes van elastieken zitten zoeken en beschrijvingen van die touwfiguren. Ik moest meteen aan dit topic denken maar je bent me al voor we deden ook altijd een spelletje met een tennisbal die je tegen de muur moest gooien. We noemden het 7-upen maar of dat de echte benaming er voor is? "schipper mag ik over varen" tijdens het buitenspelen. Met 1 gulden een zakje snoep gaan kopen. Ik ben trouwens van 1990.
Leuk Topic!! Dingen die bij mij zijn achtergebleven!! -Flippo's -speentjes in alle kleuren en maten -knikkers -Backstreet Boys en spice Girls -Trollen, my Little Ponys, barbies, -Stoepkrijten, hutje bouwen, verstoppertje, -Buitenspelen tot dat de lampen aan gingen en ik naar binnen moest -Rolschaatsen -Telekids -Snorkels, smurfen, Alfred j kwak, bassie en adriaan,
Suske en wiske de poppen serie bij veronica destijds Jem& the holograms ook veronica woensdag middag Sikkevet witte harde brokken (Machee? ) Lolo bal Tjolk Salmiak in een geel zakje met een afbeelding erop (weet ff niet meer wat erop stond) Ben van 79 trouwens
Er komt binnenkort een film van Jem Ik heb ook een keer de dvd meegenomen bij de media markt Zo leuk vond ik dat
Ooh is dat zo joh? Ik vond het ook altijd ontzettend leuk om te kijken Had meerdere afleveringen op een vhs videoband We are the misfits our songs are better we are the misfits the misfits and we gonna get her Ik ken het nummer nog uit mijn hoofd
Van die fietsen zonder stuur met één wiel (hoe heet dat?), blauw/gele rolschaatsen, oude computers met pacman als spelletje en later de Sega die je op de tv moest aansluiten en de gameboy, oplaasbare stoelen, pink panter-snoepjes. Eigenlijk teveel om op te noemen... Ik ben van '87.
Qua spullen veel van het bovengenoemde. Aan herinneringen die me heel dierbaar zijn; Op zaterdag met papa naar de FreeRecordShop, waar ze toen nog een soort bar hadden staan met koptelefoons. Wanneer er bijvoorbeeld een nieuwe cd uitkwam kon je deze daar aanvragen en beluisteren alvorens hem te kopen (of niet). Ik weet nog zo goed dat hij me op de kruk moest tillen en ik steeds een andere koptelefoon probeerde . Op zondag naar het bos gaan en op de terug weg in slaap vallen. Meestal werd ik wakker als papa me het tuinpad op droeg. Mijn moeder kookte daarna meestal een soepje om op te warmen. Op woensdagmiddag uit school pannenkoeken eten. Vol van de warme thee erna deed mijn moeder een dutje op de bank als wij naast haar een film keken (meestal Pippi Langkous of Ronja de Roversdochter). Daarna op de fiets naar de bibliotheek.
Ik ben van '85 en het meeste wat me bij is gebleven is, *Trollen *Zoobilee zoo ( weinig mensen kennen dit) *Flippo's *Happy Hardcore tijdperk *Are you afraid of the dark ( zondags om 12:00 uur) volgens mij *Speentjes *Pippi Langkous ( zoek nog steeds 1 film die niet te vinden is) * Mijn oh zo stoere Fila trainingspak En er zal vast nog wel meer zijn! Die verschrikkelijke adidas trainings broeken met knoopjes aan de zijkant