Oh, en als ik een gulden meekreeg naar het zwembad kon ik daar 10 kikkertjes en een speedy ijsje van kopen.
Hihi. Ik ben van 81. Ik herinner me herfstmiddagen met mijn oma op bezoek en een kopje thee met een san francisco, en dat je in het licht dat door de ramen scheen de stofjes zag dwarrelen. En elastieken, klaparmbandjes, halve manen, spirograph, papierfiligraan, origami, aquarelpotloden. De geur van mijn moeders macaroni (en als je pech had bloemkool met een ranzig maizenasausje). Banaanschuim en colaflesjes van de srv man. En zomers naar het zwembad en dan de hele dag achterover duiken, onderwater zwemmen en ijsjes halen of een dennekoek of speculaaspop.
Ik ben van 1974 en voor mij zijn veel dingen van je lijstje herkenbaar. Verder: - muziek opnemen op een cassettebandje - platen draaien op een platenspeler - jaren 80 muziek - The A-team - Knight Rider - Flying Doctors (was ik zwaar fan van) - Madonna - Elastieken - Lolobal - Steltlopen - Hinkelen - Bliklopen (2 conservenblikjes met touwtjes erdoor en er dan op lopen) - een telefoon maken van conservenblikjes - afwasmiddel/zeep in een plastic zakje - pijltjes (krantenpapier, papier uit de Wehkamp) schieten dmv zo'n smalle gele PVC-buis - klappertjespistool en klappertjespapier - knikkeren - handjeklappen en bokspringen
Boomhuis Clackers DAS-kleien DE-koffiemolen aan de muur Holly Hobbie Kleppers (soort leren slippers met houten plateauzool) Kniekousen onder een broekrok (bij voorkeur geel met bruin of oranje) Macrame plantenhangers Mastermind Monchichi Punniken Rolschaatsen onder je groene laarzen Saroma-toetjes Sjoelen Sony-walkman SRV-wagen Traploper Vetbollen maken en pinda's rijgen Viewmaster Vis met boterjus (de goedkoopste, dat was kabeljauw, nu een delicatesse) Werkmansbroeken
Mooi! Skippyballen Kaatsenballen Touwtje springen (met twee touwen inspringen bijv.) Busjekruit Twee petflessen vullen met water, die voor je neerzetten en dan proberen om te gooien met een bal Stoepranden Stoepkrijten (de hele buurt vol) Luchtpost sturen naar je overbuurmeisje Het springtouw uit de brievenbus
Eindelijk een herkenbaar lijstje Wat ik me ook nog herinner: - zwaar fan van Jason Donovan en Kylie Minogue en later van new kids on the block - playbacken met sinterklaas - hutten bouwen en slootje springen - zwemmen in de grevelingen - een eigen platenspeler krijgen op mijn kamer - mijn geel blauwe rollerskates (man man wat was ik trots ) met neusbeschermers die ik van mijn stoere neef uit Rotterdam had gekregen
ben van 87. power rengers op school veel gespeeld.. tunderbirts... Pokemon.. dragonball Z. ONM tot het einde gekeken. GTST tot lorena neer geschoten werd (vind het niets meer aan). The nanny geweldig. Full house. the litle house on de prery (sorry als ik het fout schrijf) spice girls Tamacotsie..(en maar blijven resetten om dat je hem vergat) die plastic armbanden en kettingen (rot dingen). Haar beugel die in je haar verdween en dat ding om je haar door je haar te doen. speentjes (nooit een gehad). flippo's knikkers. kaartjes van pokemon. Doen durven of de waarheid. wijde broeken (nog altijd favoriet) spice girls schoenen (hihi geweldig) Zoet hout eten haalde ik bij de kapper. touwje springen, hinkelen, helastiken, stelten lopen, spijker poepen. Schoolreisjes En nog meer maar kom er wven niet op
Hier de muziek inderdaad. Was mega dan van bon jovi, micheal Jackson en zulk artiesten. Met vrienden lekker lang buiten spelen en bloemkranzen maken van die witte bloemetjes on het gras. Op dinsdag lang opblijven om vrienden voor het leven te kijken met Ellen en Eddy. Veel fietsen met het gezin, of op wandelvakantie. Inderdaad ook snoepjes halen waarbij je snoepje voor snoepje mocht kiezen en ze het in een papieren zakje deden. Stiekem roken in het speeltuintje met mijn vriendinnetje in groep acht. We verstopten dan se pakjes sigaretten bij het speeltuintje om de zandbak. En uiteraard: my little pony, Barbie, flippos's David de kabouter en poppetjes die je bij de super kon sparen, de troetelbeertjes, elastieken, seabert, ovide en saved by the Bell, op het speelplein de jongens tegen de meisjes doen, En niet te vergeten op zomerkamp met de vereniging elke twee jaar.... Hier iemand uit '82
Haha, hier een leeftijdsgenoot, herkenbaar! Elastieken, loloballen, hinkelspellen, stoepranden, balletje trap, pijltjes of besjes schieten. Water schieten in een oude fles afwasmiddel (die toen nog veel groter waren), fido dido shirts, klaparmbanden, met 5 jaar naar het tankstation lopen met mijn net zo oude vriendje om een pakje sigaretten te kopen voor zijn moeder en een raketje voor ons etc.
Ik ben van '83 Klaparmbanden Kettingen met speentjes De balletjes uit de inktvullingen op school verzamelen (waarom géén idee haha) Jarenlang Smiths chips gegeten speciaal voor de flippo's Villa Achterwerk Op zaterdagavond mochten we opblijven voor Love Letters Alleen nederland 1 2 3 op televisie Heartbreak High De Okkie en later de Tina Tetris spelen op onze enorme computer Origami-cursussen Kaarten maken met gekleurd zand of embossing Macaroni van mijn moeder, heel hoogstaand met als ingredienten alleen ui, tomatenpuree en hamblokjes uit blik brrrrrr.
Flippo's O MY GOD!!! Smiths, zakken vol! Kasten vol en planken vol met Smiths. Het liefst gooide ik de zakken gelijk leeg, ik graaide dusdanig in de zak dat, nadat ik eenmaal mijn flippo te pakken had, mijn zakje chips was veranderd in een zakje gruis, maar ik had mijn Yosemite Sam flippo, dé flippo, die ik helaas al 83 keer dubbel had. Wat een teleurstelling, een dubbele flippo en een zakje hamkaasgruis. De flippo! Nu, 15 jaar later, ruiken mijn handen nog steeds naar de hamkaas chips doordat ik uuuuren van mijn leven aan het graaien was, graaien, schudden, voelen, pakken en kijken. De flippomappen, ik had ze allemaal, en ik heb ze nog steeds. Echt het ultieme jeugdsentiment. Net als de Tamagotchi!! aaaaaaah, Prrrprrrrr,mieee mieee, ieeee ieeeeh. Dat geluid kwam er uit mijn broekzak als mijn beest eten nodig had of wilde spelen. Op school, de hele dag tegen klasgneoten: "De mijne heet Blacky en is een dino, en de jouwe? " "De mijne heet Alfred en is een hondje, hij heeft al 80 discipline" Dé gesprekken die ik op elk willekeurig schoolplein voerde en die iedereen overal hoorde. GRUWELIJK. "ik ga even Alfred een appel voeren hoor, hij heeft honger en dan gaat mijn level omhoog" hahahaha, hoe mooi is dat? En echt iedereen had ze, in alle kleuren, soorten, vormen en maten. Kuikens, dino's , honden en poezen. Als je die níet had, hoorde je er níet bij. Dan was je kansloos, ten dode opkeskreven. Ik deelde lief en leed met mijn virtuele beestje, ik at liever zelf niet dan dat mijn beest geen eten kreeg en als ik er geen zin meer in had dan liet ik hem gewoon doodgaan en 3 maanden later startte ik het beestje weer op. Nu wil ik een tamagotchi
Wat ik me vooral herinner is dat ik een briefje van vijf gulden vond met een vriendinnetje en dat we er mega veel snoep van hebben gekocht haha Ik ben 38.
Leuk 😃 ik herinner mij nog heeeel goed Mijn paarse gameboy waar Pokémon blue op stond 😎 Nokia 3310 Flippos Pokémon kaarten Furby Dit zijn wel de dingen due me goed bij gebleven zijn
De Boefjes Eek the Cat Gewoon de VPRO van zondagochtend 😁 Parfum maken van rozenbottels Op stelten lopen En verder zoveel herkenning van wat al genoemd is 😊 Edit: ICQ-> ohoh
Een hoop is me bijgebleven Anime: (Sailormoon, Yu-gi-Oh!, Pokemon, Gundam Wing, Card Captor Sakura, Beyblade, Digimon, DragonBallZ etc) Nintendo 64 Gameboy Jurassic Park (Was vroeger gek op Dino's en heb nog steeds de figuurtjes er van) Harry Potter Flippo's Jaren 90 muziek
Ik ben van 1982 De rages, Het vogeltjes huis. Was de vogeltjes versie van my little pony. Kon geen game boy veroorloven dus dan maar de mega duck! Flippo's Domino day en zelf in de huiskamer na bouwen back street boys/spice girls Platform schoenen. gabber tijd plus bijhorende kleding. Spelen in op de werkplaats van mijn vader met een oud schip in de hooi opslag! Met de hele buurt. En de honden die erbij waren en in de zomer een zwembadje voor ons! Met papa op zondag middag rond toeren in de auto en stiekum samen een ijsje eten. Mijn moeder die er altijd was als ik uit school kwam. De zaterdag patat dag De vele uitjes met paps. En zo kan ik ook wel uren doorgaan hahah!! Geweldig!
elastieken Ik weet niet of dat nu nog gedaan wordt. Uren lang, elke dag verstoppertje spelen met de kindjes op straat. Qua speelgoed waren de barbie's favoriet en de playmobiel speeltuin/schooltje. Ik herinner me nog een soort dufty's? Een soort uitklapbaar huisje met minipoppetjes en die roken zo lekker. Geurpennen. Flippo's die bij de smith's-chips zaten. Allemaal sparen en spelletjes spelen ermee. Ik ben van 82 trouwens. Inderdaad nintendo. We hadden een gameboy, die kreeg ik voor mijn communie. En zo'n grote kast, ik denk een 16bit? Disneyfilms (de kleine zeemeermin). Op zaterdagochtend telekids met maple town, teddy rucspin, niels holgerson en vrouwtje theelepel.
Haha leuk topic😃 Zoveeeel herkenning! Wat mij ook nog is bij gebleven is kippvel! Hmmm mis dat programma 😛