Na jaren van spiraal ongesteld??

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavan2SE, 23 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.178
    1.742
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds sept 2016 een spiraal
    In 2022 is deze vervangen.
    In de eerste 2 jaar ongesteld gebleven, daarna 1-2 x per jaar een spotting, geen klachten meer.

en dan nu ben ik al ruim een week ongesteld.
    Het begin 12 febr met wat bruin afvegen, wel es eerder gehad. Prima
    15 febr begin het helder rood te zijn. En alleen met afvegen. Heb geen maandverbandje nodig. Af en toe buikpijn. Sinds gisteravond ook nu wat zwaardere pijn, niet echt buikpijn maar meer links en rechts.

Hoort het erbij? Kan het zomaar?

2. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.250
    1.271
    113
    Vrouw
    Jawel, want je bent ook ouder geworden (ik weet niet hoe oud je bent) en je hormoonhuishouding veranderd dan ook.
    Ik was vroeger met spiraal nooit ongesteld. Een paar jaar geleden wel steeds. En vroeger kon ik de pil maanden doorslikken zonder doorbraakbloedingen. Nu heb ik dat vrij snel.
    Het is vervelend maar het kan helaas wel…

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.236
    2.334
    113
    Vrouw
    Als je een hormoonspiraal hebt kun je bloedingen krijgen doordat je baarmoederslijmvlies dun wordt door de progestagenen in het spiraal (en daardoor oestrogeentekort, dit heet endometriumatrofie). Met een kuurtje oestrogenen via je huisarts kun je dit weer oplossen. Ze zijn wel moeilijk leverbaar momenteel..

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.223
    672
    113
    Ja helaas herkenbaar wat bij mij niet meer stopte. Na 1.5 jaar kreeg ik ook bloedingen beetje bruinig en niet heel heftig maar wel vervelend.
    Uiteindelijk dus eruit laten halen en toen stopte dat dus ook

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.804
    4.442
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het kan er gewoon bij horen maar als je ineens bloedverlies hebt dat niet normaal is dan is het handig om ff voor de zekerheid het te laten controleren door een gyn. De kans is het grootst dat het hormonaal is, maar het kan ook zo zijn dat er iets stoms bezig is in je lijf dus…. Raar bloedverlies = arts consulteren!

zwaaistaart en Cornflake vinden dit leuk.
  6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.239
    1.002
    113
    Zuid-Holland
    Yep, dat kan helaas wel. Zou kunnen dat het spiraal niet goed zit of helaas om een andere reden niet goed werkt. Blijf er niet mee tobben en ga even langs een gynaecoloog.

7. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    733
    1.160
    93
    Vrouw
    Ik had het ook. Eerste spiraal nooit meer ongesteld geweest na de eerste paar maanden. Nu bij de tweede leek het daar ook op, maar toch na een jaar heb ik ook maandelijks weer bloedverlies. Niet veel maar vaak wel 7-8 dagen.
    Heb een uitstrijkje laten maken en daar kwam niks uit. Wat hierboven ook iemand zei, zei mijn huisarts ook: je slijmvlies wordt dun en bij een hormonale verandering kan het ineens toch terug komen ofzo..

Deel Deze Pagina