Ik vraag me wel af waarom mensen het decadent vinden als kinderen golfen. Vanwege de reputatie die het heeft misschien? Volgens mij vallen de kosten voor kinderen best mee. Mijn jongste zit op paardrijden en dat kost best aardig wat geld, maar het voelt niet decadent. Wel een luxe dat het kan . Daarbij zit ze ook op turnen en dansen en mijn oudste ook op turnen en dansen (in totaal 6 uur per week). Ik vind het wel een luxe dat dat allemaal kan en een luxe dat ze niet hoeven te kiezen. Maar echt decadent vind ik het niet.
Niet doen, hij is echt niet lekker! Ik heb vol gruwel ooit een stukje geproefd omdat iedereen het zo geweldig vindt. Nou, bah! Zo raar, die zoutkorrels!
Inderdaad de reputatie van golf. Ik vind paardrijden, turnen, dansen niet decadent ook niet een combi daarvaan.
Ik vind dat juist geen nadeel. Maar ik heb ook nooit de behoefte om mijn hele huis in 1x te zuigen . De V10 heeft naar zeggen een accuduur van een uur en weer meer zuigkracht. Ik baalde ook echt een beetje toen die uitkwam en ik net een jaar mijn V8 had.
Volgens mij hebben/doen wij helemaal niks decadents. We hebben geen schoonmaakster, geen glazenwasser, geen robotstofzuiger en gaan alleen in de zomervakantie op vakantie. Een schoonmaakster nemen zou betekenen dat we veel minder per maand kunnen sparen en meer dan 1 vakantie per jaar zit er financieel gezien ook niet in. Wat ik overigens prima vind, ik ben blij met mijn zomervakantie en 1x per jaar een weekendje weg. Ik denk dat waar je in Nederland woont ook wel bepalend is voor welke luxe je je kunt veroorloven. En dan heb ik over de mensen met een gemiddeld inkomen. Wij zijn redelijk gemiddeld schat ik in, maar wij wonen in het midden van het land waar huizen hartstikke duur zijn. Als ik zie dat je in sommige andere delen van Nederland voor €150.000,— tot €180.000,— een eengezinswoning kan kopen en dat dan dus misschien wel op 1 salaris kan financieren, dan snap ik wel dat mensen elke schoolvakantie op vakantie kunnen gaan.
Ligt er ook maar net aan hoe je eigen standaard is denk ik. Ik weet zeker dat mijn vriendin het heel decadent vindt dat we de tuin laten doen, en een robotstofzuiger hebben. Zij gaat om de zoveel tijd naar de schoonheidssalon voor ipl behandeling. Dat kan ik me dan weer niet veroorloven omdat het me te veel tijd kost. Dus zelf een apparaat gekocht haha. Het is allemaal relatief. Moraal van het verhaal is denk ik dat wij het hier hartstikke goed hebben en dat we blij mogen zijn bepaalde dingen die vanzelfsprekend zijn mogen hebben of gebruiken. En extra dingen als luxe kunnen veroorloven.
Toch wel ons grote vrijstaande huis met wei en stallen... Mijn allerliefste Paardenvriend staat dus aan huis. Verder leven we behoorlijk zuinig, veel uit de aanbieding/sale, goedkoop op vakantie en goedkope maar wel heel leuke uitstapjes. Auto is nu 13 jaar oud, dus verder totaal niet decadent hier.
Ik vind de chocola van tony en Johnny echt veel lekkerder dan de goedkope variant. Ik had al een hele tijd alleen Johnny en toen had ik weer eens een stukje Milka en vond het bijna vies, terwijl ik milka voorheen juist erg lekker vond. Luxe of decadentie is hier bijv de seizoensplek op de camping. Gewoon een weekendje weg kunnen wanneer je wil tussen april en oktober en de volledige zomervakantie op vakantie zijn. En dure chocola zoals Tony of Johnny.
Decadent vind ik momenteel toch echt onze Volvo xc90 die we zo zonder blikken of blozen konden betalen.
Ik heb geen decadente luxe nodig om gelukkig te zijn. Ben een snel tevreden mens misschien is dat wel decadente luxe voor mij
Ik geef erg graag mijn geld uit aan dingen die het leven makkelijker of leuker maken, en als die financiële ruimte er is vind ik daar niets decadents aan: -hulp in de huishouding -tuinman -op vakantie gebruik maken van wegwerp bordjes en bestek, om zo min mogelijk af te hoeven wassen -boodschappen laten bezorgen -heeeeel lang douchen -regelmatig dagjes weg of uit eten -met de auto naar mijn werk (ook al zou ik makkelijk met de metro kunnen...)
Een hele goede ( en hele dure helaas ) kapper en nagelstyliste. Vind ik wel en luxe hoor. En de weekendjes weg. We zitten in bij Hoogeloon in een heel luxe b&b en gaan zo naar een festival. Lekker met z’n tweeen uit eten, met veel vrienden feestje vieren, maar zo eerst even ontspannen hier in de Spa. Heerlijk.
Ik vind zelf niet dat ik echt decadente gewoonten heb. We hebben wel een robotstofzuiger, die ik niet gebruik trouwens , en ook een dyson tegenwoordig! Ook een schoonmaakster en we gaan meerdere keren per jaar op vakantie. En tegenwoordig huren we toch maar een tuinman in om het bij te houden. Maar aan de andere kant hebben we ‘maar’ 1 auto, koop ik alle kleding en verzorgingsproducten altijd in de aanbieding en hebben mijn jongens niet meer dan 8 setjes kleding per seizoen in de kast liggen. Ik zie het dus allemaal meer als keuzes maken dan echt decadentie.
- Uit eten met of zonder kinderen - Naar een groot festival als Defqon/Intents/Decibel (wij doen dat ipv elke maand/week de kroeg in) - Dagje pretpark oid (bizar hoe duur de Efteling is) - Shoppen bij Lush en Rituals (maandelijks, mijn guilty pleasure)
Om tevoorkomen dat ik de rest van de vakantie pb's zit te schrijven: Het was een safaritent van Molecaten, wij hadden de lodge variant. Ze staan op meerdere parken, wij zaten op flevostrand
Een goede game computer en spiegelreflex met goede lenzen. Ik had een 40 inch scherm aan mijn pc zitten naast mijn gewone scherm. Flinke verzameling bordspellen, kaartspellen en puzzels. Abbo voor de dierentuin. Ik geniet meer van spullen waar ik een tijdje plezier van kan hebben dan dingen die snel weer weg zijn.
hulp in de huishouding en meer dan 1 x per jaar vliegreis vind ik wel decadent. Meestal kunnen wij 1x per jaar weg en hulp in de huishouding komt 1 x per 6 weken ofzo. Robot stofzuiger vind ik meer noodzaak, omdat ik zelf niet goed de stofzuiger kan slepen. En verder vindt ik opvang afnemen zonder dat ik kinderopvangtoeslag krijg, vrij luxe.