welke crackers zijn echt gezond?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Welke crackers zijn voedzaam en gezond?

Ik weet bv dat de donkere wasa's goed zijn..maar het is voor een kind van 5 en die lust die echt niet. Volkoren cracottes gaan er wel heel goed in. En ik zie wel eens reclame van vitalu voorbij komen..als ik dat mag geloven moeten ze heel verantwoord zijn...of is dat reclame onzin?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    545
    113
    zuurdesem crackers zijn gezond en lekker.
    speltcrackers maar die zijn reteduur. 10 voor 3 euro ofzo

volgens mij is dat vitalu onzin. sowieso is tarwe enzo niet meer zo gezond als wij denken

3. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat klopt..daar zijn de meningen/onderzoeken over verdeeld. Maar wat ik meer bedoel is dat ze energiegewijs op een boterham veel langer kan teren dan op een witte beschuit. Bedoel dus een cracker dat ergens in de buurt van een boterham komt;)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Smaken die zuurdesem dingen ergens naar...en waar koop je die?

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wasa vezelrijk crackers. Mijn kinderen vinden ze lekker.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    545
    113
    ja die smaken echt lekker. ik vind naar brood. gewoon van wasa in de supermarkt

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    545
    113
    ja die zijn ook lekker maar vind ze zo dun. heb liever een dikkere:):D ( ohoh hihi)

8. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik moet volkoren crakers eten in mijn dieet

9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Misschien heeft jouw bakker crackers. Hier heeft onze bakker echt heerlijke crackers en je zit er best vol van.

10. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    AH eigen merk knackerbrod met pompoenpitten of zonnebloempitten

Enkel gemaakt van puur volkoren roggemeel

Ingredientenlijst: 73% volkoren roggemeel, 15% pompoenpitten, 11% haver, zout :)

Hoe minder ingredienten op de lijst hoe beter..

Bijv de bolletje crackers en LU crackers hebben wel 30 ingredienten op de lijst staan met E nummers en suikers ;)

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik eet kastanje crackers van de bio winkel. Zit niet meer dan kastanjes en wat zout in.

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben gek op spelt crackers! Idd niet echt goedkoop maar het zijn wel flinke crackers. €1,99 voor 8 crackers volgens mij.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Dat kwam ik ook tegen..heb ff zitten googlen;) en in wasa lichtgewicht zit enkel volkoren roggemeel, zout en gist dus wat dat betreft goed.
    Maar ben bang dat mijn dochter het te veel op knäckebröd vindt lijken.

en ik vroeg mij nog af..wat voor ons gezond is hoeft dat voor een 5 jarige nog niet te zijn...wij eten sneller halfvolle of magere producten terwijl voor de kids volle producten beter zijn. Het is ook nogal een petit meisje dus vind het moeilijk te bepalen wat ik voor haar kies.

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ja, deze heb ik ook :) Smaken goed!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Waarom ben je op zoek naar een alternatief voor crackers?
    (Ik probeer je vraag even breder te trekken, misschien dat wij nog ergens aan denken waar je zelf niet aan denkt?) :)

16. tuc

tuc Niet meer actief

Nou niet naar een alternatief voor crackers..maar juist voor brood im veel variatie aan te kunnen bieden. Na ruim 5 jaar is wel duidelijk dat mijn dochter echt geen brood wil. We willen dat dus helemaal loslaten. Ze eet heel slecht ervan en er hangt een constante sfeer rondom het ontbijt en de lunch. Neerzetten en kijk maar of je eet is geen optie meer..tis een klein fijn meisje en merk dat ze door een slecht ontbijt en een matige lunch te weinig energie heeft. Nu geef ik als lunch wel eens een pastasalade maar dat wil ze ook niet elke dag en we hebben al muesli als vervanging, beschuit en daarom ook nog op zoek naar een goede cracker omdat ze dat graag eet.

ze eet nu wel volkoren cracottes maar dacht misschien is er nog een gezondere?

17. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    De crackers van vitalu ( zegt mijn dieetist !)
    Die heb je ook in volkoren. Groene doos is het geloof ik. Ze zijn heerlijk bovendien !

18. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Die LU cracottes die jullie eten barsten van de suiker en andere troep:

Zie:

https://www.foodwatch.nl/e32848/e33078/e33967/e34217

Die van de AH met pompoen en zonnebloempitten en die wasa crackers zijn de enige supermarkt crackers die ik na veel speuren kon vinden zonder rommel en daardoor ook een korte ingredientenlijst

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vindt ze pap lekker? Ik gruwel van alle pap soorten, behalve van boekweitpap gemaakt van amandelmelk of hazelnootmelk. Van gewone en soja melk wordt ie zo slijmerig. Ik gooi er ook standaard nog wat gehakte noten en kokosrasp door heen, een klein beetje Himalaya zout ;) en soms als ik in een gekke bui ben nog wat agave siroop. Dit is een heel voedzaam ontbijt. Heb er alleen niet elke dag zin in.

Wat je verder ook nog zou kunnen doen is gezonde pannenkoeken maken. Ik maak pannenkoeken van niets anders dan wat kastanjemeel, wat amandel of hazelnoot meel en wat water en soms wat zout. En uiteraard wat boter of olie om in te bakken. Je hebt zelfs geen ei voor dit recept nodig. Als je daar wat notenpasta of kaas op doet is het ook prima als ontbijt.

20. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Deel Deze Pagina