Eind december wordt mijn oudste 4, ik zoek wat leuke bordspellen om hem met de feestdagen en z'n verjaardag te kunnen geven. Ik ken boomgaard, bij een vriendje gedaan en vindt hij leuk . En we hebben een oud spel appeltjes plukken. Wat is verder leuk voor zijn leeftijd? Hij vindt van alles leuk, maar autos/voertuigen en paw patrol zijn favoriet. Edit: bordspellen, maar ook andere leuke spellen natuurlijk , bedoelde meer geen spelcomputer spellen
Mens erger je niet is bij onze bijna 4 jarige een succes. heb je ook in allerlei thema's. Pinguïn panic is ook succes en geen echt bordspel maar wel leuk: holle bolle big
Hier 2 spelletjesfans! Hele kast vol spelletjes, meeste wordt gespeeld (zijn niet allemaal bordspellen) Knibbel knabbel knuisje Monopoly jr Banana joe Poepie knor Bert bever Junior labyrint Wie is het Memory halli galli jr Uno jr Baobab Kwartet
Mijn 4-jarige speelt graag (niet allemaal bordspellen): Carcassonne junior Mens erger je niet Halli galli Uno Kwartet Wie is het?
Haba dier op dier Haba boomgaard Halli galli junior Animal party (ravensburger) Regenwormen junior Jakkiebak Kippenkak Leo moet naar de kapper Smartgames heeft ook leuke “puzzelspellen” Ik zou vooral op marktplaats speuren!
Smart games, roodkapje, parking puzzel. Monopoly junior. Boomgaard Memory Kikker tikkertje Piraten pop up Dat zijn hier de favorieten.
Wij spelen vooral: Trinominos, die is nu favoriet Memory Onderuit Doolhof junior (maar die is het niet waard om los te kopen, dan zou ik gelijk voor de echte versie gaan) Monopoly junior (wel een leuke junior versie, bespaard een hoooop tijd) Uno normale versie Knappe koppen Ganzenbord Mens erger je niet, normaal en met muurtjes springen Rummicup cijfervariant (maar nog wel met een beetje hulp) Jatzee (met een beetje sturing)
Hier is favoriet - monopoly junior - pesten - memory - een soort memory met een dino (van haba) - animal party Carcasonne junior is ook erg leuk. Die krijgen ze hier van sint Vroeger met dochter eindeloos gespeeld. En ze spelen ook grotere spellen graag mee. Bijv ticket to ride en levensweg. Lukt ze prima
Smart games ( road block, color code, dan hebben we er ook nog 1 met wilde dieren maar weet zo niet hoe die heet) Uno, dan heeft hij de grootste lol. We hebben voor spellen met kaarten wel een houder. Kinderen van Catan La cucaracha travel Mancala we hebben de kinderversie want die heeft leuke fruit stukjes. Regenwormen junior Djeco super helden spel Spokentrap En waar hij veel uitdaging aan heeft is schaken.
Monopoly jr vonden ze hier met 4 ook al heel leuk! Veel Smartgames, bv Drie Biggetjes en eentje met haasjes en vossen. Halli Galli jr Regenwormen jr Animal Farm (dobbelspel met boerderijdieren) En ook gewoon spelletje a la Mens Erger Je Niet, met dobbelen en dan stappen zetten. Oh en voor kaartspellen hebben we ook van die kaarthouders, heel handig!
Hier zijn favoriet - Huisje boompje beestje - mens erger je niet Verder vind ze qua spellen leuk: - rakker kakt - Jenga - toren van pisa - memory En nog een hele hoop andere spellen
Op die leeftijd waren hier favoriet: Kroko loco Happie Haai (al vind ik die zelf echt heel stom...) Jenga Monopoly junior Yahtzee Kikker speelt tikkertje Pesten Dier op dier
Mens erger je niet van cars. Knappe koppen Memory Woezel en pip spelen tikkertje Dat waren hier wel de grote hits met 4 jaar.
Echt bordspellen zijn het niet maar hier favoriet: Knappe koppen. Pop up piraat. Bunny hop. Toren van Pisa. Mens erger je niet van Cars
Vandaag een nieuw spel, chop chop van djeco. Op de doos staat vanaf 6 maar onze 5 jarige kan het prima en als je kind handig dingen oppikt is dit goed te doen omdat het vanaf 3 spelers een coöperatief spel is. Met zijn 2en speel je tegen elkaar, met zijn 3en speel je 2 tegen 1. Makkelijk om ook mee te begeleiden. Vanmiddag voor het eerst gespeeld en al lol gehad. Stenen tijdperk junior was ik laatst in mijn lijstje vergeten, ook leuk!