Hoi, Wij hebben nu een babyfoon van Alecto, die met schermpje met temperatuur. Volgens de gebruiksaanwijzing kan je er iets van 300m mee lopen en heeft ie nog bereik. In de praktijk blijkt dit iets van 50m te zijn! Voor onze volgende willen we dus een nieuwe kopen. Wij hebben een parkje voor de deur waar ik met mijn oudsten weleens speel, daar gebruik ik de babyfoon eigenlijk alleen voor. Maar het is wel erg irritant dat de verbinding dan steeds wegvalt. Wie heeft er een babyfoon die echt verder weg goed bereik heeft? Dus meer dan 100m en die het bij de buren een paar huizen verderop nog steeds doet? P.s. Ik heb ook een babyfoon app, maar dat gaat steeds via m'n 4G buitenshuis..
De Alecto DBX-82 werkt tot 3 km. Het is een babyfoon die op PMR frequentie werkt, net als een portofoon. Geen camera, maar wel fijn voor buitenshuis. Wij gebruiken hem vaak op vakantie.
deze zou ik dus afraden. waardeloos ding. vanwege de PMR frequentie kan dus iedereen meegenieten van jouw huisgeluiden en je kan ook andere dingen opvangen dan je eigen kind. radio's, bakkies van vrachtwagens die langs rijden enz. ze zijn zeer storingsgevoelig voor wifi, draadloze telefoon enz. ik heb 2 nieuwe gehad en het was werkelijk waardeloos. alle kanalen gehad en ik dacht dat ik naar mn kind zat te luisteren. totdat ik een kind hoorde lachen. de mijne was net 2 maanden en lag gewoon te slapen. bleek een babyfoon in de buurt te zijn. op een gegeven moment hoorde ik mannenstemmen uit mn ontvanger. dat was een radio van een bus die bij de bushalte stond en later op een ander kanaal ene mannenstem van een kraan die hier in de buurt stond. ding kraakte en stoorde als een gek.
in de gebruiksaanwijzing staat duidelijk dat die 300 m onder optimale omstandigheden is. dus geen muren, draadloze telefoon, wifi, deuren, bomen enz. open gebied dus. dat stoort allemaal. vooral de nieuwbouwhuizen van tegenwoordig die goed geisoleerd zijn en een stalen frame in de muren. ik heb zelf een dbx-88 en deze doet het 150 meter vanuit huis naar buiten. maar dan zitten er wel een paar muren tussen.
wij hebben deze en werkt echt top op afstand zowel als binnenshuis. het was inderdaad even zoeken naar een goed kanaal maar nu we die hebben gevonden niks meer mee aan de hand. er is keus uit zoveel kanalen dat er altijd wel iets vrij is (ten minste hier wel genoeg keus nog) hij maakt inderdaad even geluid bij groot verkeer maar hier storen wij ons niet aan en gebeurd ook niet de hele dag. ik zeg dus wel een aanrader
Wij gebruiken hem al vier jaar, thuis en op vakantie, en hebben nog nooit iemand anders op het zelfde kanaal gehad. Dat anderen kunnen meeluisteren boeit mij niet zo veel, er is weinig af te luisteren aan een slapend kind Als hij kraakt en stoort moet je hem anders afstellen.