Mijn dochter zit nu nog in zo'n grote stoel. Ze past er nog in, maar die 3 puntsgordel word ik gek van en de stoel is binnenkort te hoog om er met mijn groeiende buik overheen te hangen om de gewone autogordel vast te maken. 1. Ik wil dus een stoel waarmee ze vast kan met de gewone autogordel. Niet te hoog, zodat ik haar makkelijk vast kan maken. Ik dacht aan een zitverhoger, maar dat mag (binnenkort) natuurlijk niet meer. Dus een stoel met rugleuning en hoofdsteuntjes. 2. Zit deze stoel dan wel goed vast of wiebelt deze dan heel erg? Moet ik dan weer isofix of hoeft dat niet?
Ik zou haar zo lang mogelijk in de groep 1 stoel houden, is het veiligste. Met je buik is lastig, maar er zijn genoeg vrouwen die na een jaar zwanger raken van de tweede en hun eerste zit dan nog wel een tijd in de groep 1 stoel Isofix hoeft niet, dat hoeft nooit, niet elke auto heeft het. Maar het kan dus wel, ook bij een groep 2 stoel.
Wij hebben de kiddy, eeeh cruiserfix geloof ik (het is onze tweede groep 2/3 kiddy, de eerste is gejat samen met de auto). Dochter zit er heerlijk in, hij komt heel goed uit de ANWB/adac testen en hij is stabiel zonder Isofix. Een zitverhoger vind ik voor structureel gebruik geen optie, zit toch niet lekker genoeg. Veel kinderen bereiken op hun vierde wel die 18 kilo grens van groep 1 stoelen. Als deze echt niet meer weekt voor je, zou ik nu geen nieuwe groep 1 kopen tenzij je m voor je tweede toxh al wilde vervangen.
Wij hebben deze Rodifix van Maxicosi voor onze dochter van bijna 4. Isofix, maar kan ook zonder en ze zit in de gordels vast. Stoel is heel licht dus makkelijk te verplaatsen. Hij kan een stukje gekanteld worden voor als ze evt. slaapt. Erg tevreden mee!
Bij een groep 1 stoel hoef je toch de gewone autogordel niet steeds vast te maken? Ze kan neem ik aan zelf in de stoel klimmen, hoef jij alleen de 3-punts gordel vast te maken. Ik vind persoonlijk de gewone autogordel vastmaken bij een groep 2 stoel meer gehannes dan de 3punts gordel van de groep 1 stoel..... want dan moet ik ook over mijn oudste heen hangen. Bij de jongste klik ik zo de 3-punts gordel vast. Wat betreft vraag 2, wij hebben een maxi cosi rodi xp en gebruiken geen isofix. Stoel zit prima, wiebelt niet, helemaal niet als er een kind op zit. Hoe lang en zwaar is je dochter?
Wij zijn ook weg tevreden over de rodifix. De onze kan niet zonder isofix gebruikt worden. Maar ik wou ook weer graag een stoel op de isofix is voor mijn gevoel veiliger..
Zodra hij groot genoeg is gaan wij waarschijnlijk ook voor die stoel! Isofix geeft mij ook een extra goed gevoel.
Wij hebben de Cybex M-Fix Solution (groep 2) sinds mijn dochter 4 is. Deze zit bij ons in de auto met Isofix vast, maar kan ook heel makkelijk alleen met de autogordel vast bij opa en oma in de auto. Ik kan de autogordel met mijn dikke buik nu niet meer vastmaken, maar dat doet mijn dochter zelf. Zoals hierboven iemand al schreef, een groep 1 stoel met vijfpuntskordel is makkelijker vast te maken met een zwangere buik.
Wij hebben de Lief! 1/2/3 stoel voor haar en de Rodi van maxi cosi. De liefstoel is zo fijn door de standen die er nog op zitten.
Isofix als bevestigingssysteem vind ik makkelijk, de stoel is minder zwaar en log in gebruik, mijn dochter zit in de autogordel, ze klimt er zelf makkelijk in en uit en het feit dat we de groep 2-3 stoel nog heel lang voor onze dochter kunnen gebruiken maakt het fijn en makkelijk in gebruik. Wij hebben voor de jongste (1+) de Maxi-Cosi Axiss, groep 2, hoewel het fijn is dat hij draaibaar is vind ik hem zwaar, log en een gedoe met de gordels om vast te maken (heeft geen isofix). Onze jongste dochter zit er wel comfi in, dat dan weer wel. dus tot haar derde jaar zal ze er lekker in blijven zitten.