Die van mij is ver te zoeken. Als we eens per maand sex hebben is het veel. Maar toen we voor onze kindjes gingen en ik dus stopte met de pil verviervoudigde het. Nog niet veel maar stukken beter! Nu ben ik aan de Nuvaring en hopla libido weg. Maar ik moest m'n ring eruit halen vanwege een schimmelinfectie en ik heb me toch zin in sex! Maar nu kan ik niet sexen omdat ik niet beschermd ben. Grrrrr.... Is er geen vorm van anticonceptie waar ik mijn libido mee behoud? Condoom is geen optie want het risico dat hij kapot gaat is mij te groot.
Ik heb exact hetzelfde probleem als jij. De pil, nuvaring, spiraal... weg libido. Zooi uit het raam en ik ben weer helemaal mezelf. Máár... ook dat zakt na verloop van tijd weer hoor. Tenminste bij mij..
Wij hebben toch het condoom. De kans dat hij scheurt is erg klein. Maar is jullie kinderwens al vervuld ? Misschien kun je dan denken aan steriliseren?
Waarom zou het condoom zomaar kapot gaan? Ze hebben ook XL condooms En neem aan dat je het ziet als ie toch kapot gaat. Dan kun je altijd nog de morning-afterpil halen. Niet dat dat nou zo ideaal is, maar dat dat condoom kapot gaat, is denk ik toch wel heel klein.
Hier hetzelfde probleem. Ruim een jaar na mijn bevalling ben ik weer aan de pil gegaan, en poef...vanaf dat moment was mijn libido dood. Toch wegen de voordelen van de pil zwaarder dan de nadelen, voor mij dan. Voor die tijd gebruikte ik de Persona, en was daar heel tevreden over. Geen hormonen meer! (maar oké, hij is minder betrouwbaar dan de pil). Je hebt nu ook zoiets als de Ladycomp las ik, ik denk dat dat ongeveer hetzelfde is als de Persona.
O ik zou nooit meer aan hormonen willen. Ik vind dat zo zonde van het libido. Ik had daar veel eerder vanaf gemoeten. Ik vind seks zo belangrijk dat ik de kans op zwangerschap dan liever heb.
In mijn geval was de nuvaring even betrouwbaar als geheelonthouding . Na zes maanden de ring de deur uitgesodemieterd en mijn libido was weer als vanouds. Daarna jarenlang een koperspiraal gehad. Geen kunstmatige hormonen meer in mijn lijf. Héérlijk (op meerdere manieren interpreteerbaar ). Het afgelopen jaar hebben we de zeer betrouwbare kalendermethode toegepast . Is natuurlijk alleen een aanrader als een eventuele zwangerschap geen probleem is. Mochten we ooit klaar zijn met onze kinderwens gaat er weer een koperspiraal in. Condooms vind ik ook te libidododend! Ze stinken en glibberen me teveel.
Hier had ik met de pil een libido van ver onder het vriespunt, vreselijk dus. Nooit, nooit, nooit meer hormonen in mijn lijf! Hier let ik op wanneer mijn eisprong is, ik kan de klok erop gelijk zetten en voel hem ook elke maand gelukkig. (al hebben we al heel lang een wens voor een 2e kind maar dat lijkt niet te lukken helaas). En libido: dat is hoog bij mij, 4-6x per week altijd wel... maar wij vinden dat redelijk 'normaal' eerlijk gezegd
Het zetten (en eventueel het eruit halen) is wat gevoelig. Maar als hij gezet is en goed zit verder enkel pluspunten: geen hormonen, natuurlijke cyclus, beschermd, en je hebt er 5 jaar geen omkijken naar .
Ik ben zwanger geraakt ondanks het koperspiraal. Maar goed dat is dus een hele kleine kans. Ik had toen wel veel zin in sex,nu met de prikpil niet meer,is ook de reden daat ik met de prikpil ga stoppen en me ga laten steriliseren. Condooms vind ik te riskant.
Mijn probleem is dat ik juist rond mijn eisprong superveel zin heb.... De rest van de maand een stuk minder. Ben in ieder geval niet meer begonnen met de pil, hoewel ik ze wel heb liggen en nog twijfel... Zoek ook nog de juiste oplossing. Koperspiraal is teveel gedoe omdat ik over een jaartje ofzo toch wel weer eens voor een derde wil gaan proberen.
Wij willen dus absoluut geen derde. Ik denk dat ik maar eens een afspraak maak met de dokter. Misschien heeft hij ook nog wel tips
hier hetzelfde probleem, nu gebruik ik niks meer en langzaam kom ik weer tot mezelf.(wat een zooi zeg eigenlijk een spiraal). wij hebben nu voor de drastische methode moeten kiezen, willen we een normaal sexleven hebben. vanwege mijn leeftijd dus en vanwege mijn slechte reactie op voorbehoedsmiddelen.