Welk wasmiddel bij een gevoelige huid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Madeliefke, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ben helaas gezegend met een erg droge huid :(. Op sommige plekken ook eczeem. Nu wil ik met de aanschaf van het wasmiddel hier wat meer rekening houden. Neutral ken ik, maar vind ik wel wat prijzig.

Wie heeft er ook een gevoelige huid en goede ervaring met een bepaald wasmiddel?

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ariel sensitive
    Persil sensitive

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Klok eco wasmiddel zie ik ook op internet

4. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Wasmiddel maakt niet zoveel uit, alleen geen wasverzachter gebruiken!

En in plaats van wasverzachter gebruik je azijn, een klein scheutje bij iedere was. Dit neutraliseert het wasmiddel en maakt de was zachter, want het ontkalkt. En azijn houdt de kleur van de kleding goed. (Het azijn moet gewoon in het wasverzachterbakje)

Hetzelfde werkt het ook met allergie op je lichaam (bulten, vlekken, etc.), doe je gewoon een azijn verband omheen en dan trekt het gewoon weg. Ook als insecten je steken.

Gr.
    Carlien

5. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Zelf heb ik ook een gevoeilig huid. Krijg gelijk huiduitslag wanneer ik andere wasmiddel gebruik.
    Ik gebruik Dash. Dan heb ik nergens last van. Heb vorige week 2 grote flessen bij de kruidvat gekocht. een xxl fles (meende ik) was 6 euro, dus 2 meegenomen. Een klein flesje is 5 euro dus, we kunnen er mee vooruit. Vind het ook nog lekker ruiken.
    Ook kan ik niet tegen wasverzachter, balen, want was word niet echt lekker zacht. Maar lees net hier de tip van Azijn, ga dat maar eens proberen;)

Voor de babykleertjes heb ik neutraal gebruikt, maar ik denk dat ik gewoon ook dash ga gebruiken. Is best wel duur idd neutraal.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Raar eigenlijk dat zoiets als neutraal zó veel duurder is, terwijl er veel minder zooi in zit :D

7. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Dash gebruik ik ook, zomerfris of oceaanfris:). Maar daar ook nog een tip voor, alleen vloeibaar. Poeder is ook weer minder goed als je allergisch bent of als je last van je huid hebt.

Gr.
    Carlien

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier LIDL bij een huid die gaat jeuken bij het verkeerde wasmiddel.. vooral de iets duurdere merken (persil, ariel) gaan hier mis. Maar de goedkopies gaan vaak wel goed. In ieder geval de LIDL (formil) en c1000 huismerk..

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    neutral!! zit niks in.... heb het ook een tijdje gebruikt toen ik uitslag had....

10. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mijn dochter heeft eczeem maar reageert gewoon normaal op wasmiddel. Zoals eerder gezegd is, het is vaak de wasverzachter wat de boosdoener is. Dit wordt dan ook afgeraden bij kinderen met eczeem.

Ik gebruik wasmiddel die op dat moment in de aanbieding is, dus nogal verschillend dus.

11. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik ben ook al van kinds af aan exceem klantje. Ik kan slecht tegen wasverzachters en vanish (deden we vroeger bij de was, nu niet meer) maar wasmiddel heb ik nooit problemen mee gehad. Wij gebruiken hier ariel en heb nergens last van

Deel Deze Pagina