Deze zomer willen we met onze kinderen van 4, 2 en dan 6 maanden een week op vakantie. We zaten te denken aan een waddeneiland. Wat is volgens jullie een aanrader, welk eiland en welk park (huisje of stacaravan)?
Terschelling, maar je zit wel lang op de boot als je niet de sneldienst neemt. Texel ben je binnen 20 minuten over. Eigenlijk zijn alle Waddeneilanden wel geschikt.
Op zich zijn ze allemaal leuk, maar heb je een auto? Houd er rekening mee dat je op Vlieland en Schiermonnikoog niet met de auto mag en dus alles per bus/fiets/lopend moet doen.
Op Schier doet eigenlijk iedereen alles op de fiets. Men gebruikt eigenlijk de bus enkel van en naar de boot.
Vlieland! Autoluw, alles goed te lopen. Echt mijn favoriete eiland 😍 Gewoon en vakantiehuis huren, of via landal. Dat zit er ook sinds kort.
Texel, super leuk! ik zou een huisje huren, maar dat is meer omdat ik niet echt een caravan typje ben Sluftervallei van Landal is erg leuk..
Eilanden waar ik ben geweest: Texel leuk en wat groter, je kunt er veel zien en doen,ecomare, strandtenten, juttermuseum, slufter valei, schapenboerderij et ., veel verschillende parken met huisjes. Terschelling lang varen 2 uur, duur met de overvaart met auto (is mijn mening) wel een prachtig eiland, leuke strandtenten, mooie omgeving. Ameland, korte overvaart, leuk eiland, leuke vakantie parken. Vlieland of schiermonnikoog ben ik nooit geweest. Die eilanden zijn nog kleiner, weinig in woners maar het lijkt me wel heel mooi. Als ik nu met mijn 2 kindjes zou gaan zou ik voor texel of ameland gaan, kleine overtocht en lekker op een bungalow park met alle gemakken van eventueel een zwembad of binnen speeltuin voor als het wat regenachtig weer is.
Wij zijn met kinderen al op Texel, Ameland en Terschelling geweest; allemaal leuk, maar Ameland vind ik misschien wel het meest geschikt: korte boottocht en toch rustiger dan Texel. Terschelling is lang varen en daardoor wel weer 'exotischer'; het doet al bijna wat Engels aan ofzo.
Wij en de kinderen vinden Texel geweldig. Is ook lekker praktisch en makkelijk bereikbaar. Zelfs in de meivakantie als je wat drukte verwacht, was het niet echt druk, wel gezellige bedrijvigheid. Genoeg te doen op Texel, heerlijk! Wij gaan altijd naar vakantiepark Dennenoord, vraag wel om een nieuwe viletta of ga in een lodge. Ze hebben een nieuw restaurant en supermarkt en zeer binnenkort (of nu al) een nieuwe binnenspeeltuin. Animatie zou ik niet teveel van verwachten, en ze hebben geen zwembad maar dat heb ik nooit gemist. Komen er al 8 jaar.
Ben ik toevallig nu naar aan het kijken! . Mag ik vragen in wat voor type accommodatie jullie verblijven?
Natuurlijk! Wij hebben altijd een duinchalet. Lekker voor in het park en heel veel ruimte er om heen. Als je kindjes nog wat jong zijn kan een bungalow ook lekker zijn, er zijn ook bungalows met afgesloten tuin. Maar die liggen wat verder weg op het park.
Dan heb je het over 'de Hors' en 'de Geul'? Denk er serieus over na om een midweekje te boeken vanavond . En ook nog parkeren bij de chalet zelf? Dat is helemaal ideaal!
Nee, ik bedoel de chalets op het park de Krim zelf. Type texel. Even iets verder naar beneden scrollen op de pagina De chalets waar jij het over hebt liggen volgens mij niet op het vakantiepark.
Oké! Haha. Er is ook zoveel aanbod . Ik ga het vanavond eens op mijn gemak bekijken met mijn man. Wordt er in elk geval enthousiast van! Bedankt voor de info!