Een bekend probleem bij velen volgens mij maar het zoontje (2jr) van mijn vriendin wilt dus helemaal niet meer. Ook niet in zijn luier... Hij houdt het 3 dagen op, wordt er vervelend van en krijgt koorts en dan komt het er als ze geluk heeft uit... Hij wilt echt niet. Niet op het potje, niet op de wc, niet in zijn luier... Ze heeft hem nu een klysma gegeven maar dit kan zo niet doorgaan natuurlijk. Ze heeft al stickers geprobeerd, snoepjes, cadeautjes niets werkt... Misschien hier iemand een idee wat het proberen waard is?
In veel ziekenhuizen heb je de poeppoli, speciaal voor dit soort dingen. Poepen is voor veel kinderen iets engs, er komt een bruin monster uit hun kont vandaan. Voelt vaak ook niet fijn. Kan zijn dat hij het misschien heel eng vind of dat het poepen een beetje pijn doet bij hem. Verstoppingen komen ook regelmatig voor bij peuters omdat die juist minder eten en drinken doordat ze zelf controle hebben wat ze wel en niet willen. Via de HA naar de kinderpoli voor de poeppoli.
Hier ook! Ze houdt het rustig dagenlang op. We hebben via de huisarts Forlax voorgeschreven gekregen, waardoor de ontlasting in elk geval niet hard wordt. Niets lijkt te helpen. Het ging een tijdje goed, maar ze wil weer niet. Wij proberen het maar los te laten, maar dat is wel lastig. Het boekje 'Joep moet poepen' (als pdf te vinden op het web) is hier wel een hit.
Zoonthe had dat ook. Ween op potje maar poepen in luier en uiteindelijk niet meer Lactulose was de oplossing en gewoon weer luier aan en plassen in luier Ze zijn nog jong met 2
Inderdaad ze zijn nog jong.... En ze moeten al zoveel. [/QUOTE] Hoe weet je nou dat dat een kwestie is van "moeten"? Bij mijn vriendin in ieder geval niet. Hij wilt zelf geen luier meer om maar poepen dus ook niet. Nu had ze hem toch weer een luier om gedaan (kindje huilen want die wilde dat niet) maar het hielp niets want ook daar doet hij zijn grote boodschap niet in. Niet meteen oordelen. Daar is iedereen altijd zo goed in hier op t forum... bleh
Misschien doet het pijn en wil hij daarom niet poepen. Ik zou even naar de huisarts gaan. Maar lactulose oid zou al kunnen helpen.
Vaak hoor je ook dat ouder zeggen wanneer ze nog klein zijn.. heb je bah gedaan? Of vieze luier, of dat poep vies is ( is het ook ) maar kinderen denken dan vaak ook niet doen, is vies of vieze luier is niet goed. Hier, hoe jong ze is, prijs ik een poepluier en zeg nooit bah of dergelijke in de hoop dit te voorkomen.
Onze zoon heeft hetzelfde probleem. Al is hij wel al 3.5 jaar. Hij heeft het ooit eens 7 dagen kunnen ophouden, geen zetpil die werkte, alleen een klysma. Ik kreeg hier Casenfibra voorgeschreven om de poep heel erg zacht te maken. Dit werkt fantastisch. Hij moet een luierbroekje aan zodat hij het gevoel heeft van een luier maar het toch zelf kan naar beneden doen. Tot nu toe wil hij nog steeds niet maar hij doet ten minste dagelijks zijn behoefte wat ik toch het voornaamste vind. Zal je laten weten hoe het verder gaat.
Oh en dat boekje van Joep moet poepen lijkt me heel leuk, ik heb het opgeslagen om voor te lezen. Ik denk wel dat hij het interessant gaat vinden.... vooral dat over dat stoplicht en die poepmachine, haha.