We gaan binnenkort beginnen met een plaspotje voor onze 4-jarige zoon. Hij heeft de nodige handicaps en achterstanden, vandaar deze late start. Maar aangezien de meeste kinderen een stuk jonger beginnen en dus een kleiner potje nodig hebben, vroeg ik mij af wie er ervaring heeft met een potje voor een 4-jarige en welke jullie mij dan kunnen aanraden. Een wc-verkleiner is ons voorlopig afgeraden door zijn therapeut, omdat de verwachting is dat hij beter reageert als hij de voeten stevig op de grond heeft.
onze dochter had deze lange tijd op haar kamertje staan bij opa en oma (zonder muziekje) - zodat ze snachts niet uit haar kamertje hoefde als ze moest plassen. Fisher-Price Plastrainer Potje | Intertoys . Qua zitvlak is deze wat ruimer - alleen twijfel ik een beetje over de inhoud van het potje zelf....
Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn van je kindje,maar heb ook weleens van die overzetwc brillen gezien voor kinderen, een soort opstapje naar de wc,brilverkleiner met soort armsteunen er aan.
Je hebt ook een toiletbril die over het toilet staat met een trapje zeg maar. Ben even kwijt hoe die heet!
Ik vind inderdaad die trap boven de wc heel mooi, hoewel onze 5 jarige nog weleens op het potje gaat (onderweg in de auto of als ik een grote boodschap moet en zij "echt heel nodig moet plassen mama!"
Dank voor de tips. Ik ga eens rondkijken voor de Fisher Price variant. De mommy's helper lijkt me goed bruikbaar als we hem gaan overzetten op de "grote mensen wc", maar eerst maar eens het potje.
Het potje van de hema is fijner dan die van de Prenatal. Mijn zoontje van bijna 4 zit hier liever op.
Mijn dochter van bijna 4 heeft voor 's nachts gewoon een potje van de ikea op haar kamer, past ze nog prima op.
Ik merk zelf wel verschil in jongens en meisjes, voor meisjes is het ronde ikea potje prima, voor jongens is een druppen/hoekig potje fijner, die dus aan de voorkant wat ruimer is. Zoonlief ging namelijk erg vaak met zn zaakje op de verhoging zitten wat pijn deed.
Wij hebben geloof ik een Hema potje en dochter van bijna 6 past daar nog prima op. Ze plast er 's nachts op, we hebben geen wc boven en ze is zo slaapdronken 's nachts dat ik het nog niet zie zitten dat ze naar beneden gaat om te plassen.