Nu het weer wat slechter weer wordt en de dagen korter krijg ik weer kriebels om creatief bezig te gaan Veel ervaring heb ik nog niet maar wel al heel veel ideeen. Voor een aantal van die ideeen moet ik dingen gaan vastlijmen dus ik zat te denken aan een lijmpistool. Maar goed het zijn er zoveel en in verschillende prijsklasse. Welk lijmpistool gebruiken jullie en waarvoor? waar moet ik bij het aanschaffen op letten? of zijn er misschien betere alternatieven? Ik wil geen grote blokken hout ofzo lijmen maar bijvoorbeel plastic dinos op een houten lijstje, schelpen op een krans of op glas maar ook zeil op een houten ondergrond (kan dat?)
Ik zelf doe niks met lijmpistolen enz Maar was vorige week bij action en zag daar ook lijmpistolen liggen En ook lijmstaafjes, Weet alleen niet hoe die kwaliteit is, maar mocht die goed wezen, heb je ze daar voor een zacht prijsje
Dank je voor je antwoord Ik had ze daar ook gezien en een lage prijs is natuurlijk aantrekkelijk Alleen lees ik dat de kwalitiet en veiligheid niet altijd geweldig zijn en bij andere juist dat ze er bij zweren. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van hier of eventueel alternatieven
Ik vind die van de Action een rotding, die ligt bij mij al in de kliko! Ik heb 1 gekocht bij de Xenos, die werkt een stuk beter
haha kijk dat bedoel ik Silverwings waarom is die van de xenos beter volgens jou? en moet ik nog letten op de temperatuur van zo'n ding want daar zit ook verschil in meen ik oh ja als je zo'n lijmstaafje gebruikt moet je het dan ook opmaken of kan je dat laten zitten tot een volgende keer?
Ik heb die van de action, voldoet prima. Heb daar een kerstballenkrans meegemaakt. Ik laat de lijmstaafjes altijd zitten. Gebruik hem niet dagelijks
Je hoeft geen dure te kopen maar die van de action, die lekken vaak. En dan wordt het een zooitje. Ik heb er eentje bij het tuincentrum gekocht.
Ik heb er 1 van de Lidl....echt een onding moet de hele lijfstraf erin duwen eer er wat uitkomt en aaaals het dan ein-de-lijk uitkomt, is t een grote dikke drab en niet vloeibaar genoeg... Dus ben ook wel benieuwd naar een echte goeie... Ps zou er niet gewoon een van bison bestaan ofzo, HET lijmmerk??
Vandaag zag ik het lijmpistool van bison hangen bij Xenos. 9,95! Ik heb die van Action. Lekt wel, maar dat doen meer lijmpistolen. Voldoet aardig, kan beter denk ik.
Na een aantal goedkope lijmpistolen (o.a. van Action en LIDL) versleten te hebben, nu eindelijk een goede gekocht bij GAMMA. Wel een stuk duurder, geloof iets van 25 euro, maar wat een genot om mee te werken zeg! Lekt niet, vreet geen lijmstaven, wordt superheet (auw zere vingers de eerste keer) en werkt prettig. Nu moet ik wel zeggen dat ik dat ding bijna dagelijks gebruik, dus kan het wat dat betreft wel uit. Als je hem maar één of twee keer per winter wilt gebruiken, dan zou ik alle ongemakken van een Action lijmpistool voor lief nemen. Veel knutselplezier gewenst!
Bedankt voor jullie antwoorden Dat de lijmpistolen van de action lekken heb ik meer gelezen en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten Maar dat doen er dus meerdere Ik ben altijd zo snel geneigd dan maar meteen zo'n dure aan te schaffen "want die zullen het wel het beste doen" maar dat is ook weer zo zonde als ik er niet veel mee doe Ik zal eens bij de xenos kijken als ik in de buurt ben
Hmm dat klinkt toch ook wel aantrekkelijk En het is NATUURlJK niet de bedoeling om hem maar 1of 2 keer te gebruiken zoals iedere herfst heb ik de grootste plannen en ideeën De prijs vind ik op het randje. Van welk merk is het?
Heb even voor je gekeken. Het is een lijmpistool van Bison en hij kostte 18 euro. Hij wordt echt super heet (rook komt er van af) en daar moet je wel op letten. Want bij die van de Action kun je bij wijze van spreken je vinger gewoon op de hete lijm leggen. Nou bij deze had ik direct blaren! Maar ik zou dus niet meer anders willen!
Eens met Silverwings. Die van de action blijft constant lekken zolang de stekker in het stopcontact zit en ik vind de uiteinde te groot/breed. Ik heb afgelopen vrijdag 3 dingetjes vastgelijmd met het pistool van de action en toch was mijn staafje binnen no time op. Puur door het lekker. Xenos verkoopt voor 10 euro eentje van Bison. Smalle tuit en géén gesneer en gelek. Zijn wel dunnere staafjes, dus weet niet of je die bij de action ook kan halen. Je kan het staafje gewoon laten zitten, eruit trekken is slecht voor het mechanisme dat binnenin zit. Temp weet ik niet, bij die van de Xenos zot geen stand op o.i.d. Ik maak zelf de haarknipjes voor mijn dochter en het blijft prima zitten. Niet meer los te krijgen, dus ik ben tevreden