Ik heb voor beide baby’s nog een dekentje nodig voor in het ledikantje. Maar aangezien ze in de zomer geboren gaan worden moet ik daar denk ik toch rekening mee houden met de aanschaf ervan. Welk dekentje hebben jullie?
Ben 1 aug uitgerekend bij ons kan het zomers erg warm worden ik heb dus o.a een hydrofyle slaapzak deze is vsn prenatal en lekker luchtig. Ook heb 2 lakens voor als een deken te warm is maar alsnog laatst een dekentje gekocht bij prenatal t oogt als een wolle deken maar tis katoen, heb wolallergie dus dan liever katoen. Tja tis van alles wat omdat ik geen idee heb wat wijsheid is. En anders tegenwoordig bestel je en volgende dag in huis mocht je iets echt nodig hebben
Dat is ook zo. Ik had een beetje rond gekeken op internet en tegenwoordig moet een dekentje voldoen aan zo’n waarde (weet ff niet hoe het heet).
Mijn dochter is in augustus geboren en het was echt wel warm maar ze heeft toch onder een laken en een deken gelegen in het begin. Ze kon haar temperatuur nog niet goed houden in het begin dus toen ook nog kruiken erbij. Ik had een laken en daaroverheen een gehaakte deken gekregen van een vriendin. Voor de ledikant heeft mijn moeder dekentjes gemaakt van wafelstof. TOG waarde is handig voor als je twijfelt wat je ze aan moet doen in bed en qua dekentjes enzo maar niet verplicht. Ja het is verplicht dat het erop staat.
Ik heb voor in de wieg een tetra deken van Jollein voorzien. En ook een iets dikker. Daar kan nog een laken onder eventueel. Voor in de ledikant had ik het Amsterdam deken van Koeka, dat is een 4seizoen deken dat werkt met knippers. Het zomerdeel vond ik lekker luchtig.
Hier bevielen de katoenen gebreide dekentjes van Hema en Kruidvat erg goed, enkel bij warmer weer en dubbel bij koud... https://www.kruidvat.nl/bambino-basics-gehaakte-deken/p/4277946 Dit is wel een kleine, voor een wieg zou het kunnen, maar zoiets bedoel ik!
Die gehaakte deken van kruidvat is nu in de aanbieding dus heb er 2 meegenomen. We de bedoeling om ze tzt in de kinderwagen te gaan gebruiken.
Ik zou 2 iets dikkere dekens aanschaffen en verder zomerdekentjes. Je kunt dan altijd meerdere laagjes over ze heen doen en evt de iets dikkere deken er nog over.