Via mijn zorgverzekeraar krijg ik geen kraampakket (ivm alleen een basisverzekering) waar kan ik het beste een kraampakket kopen of bestellen? en zit er verschil in??
Hoi, Ik moet ook zelf voor m'n kraampakket zorgen, dus lees even mee. Ik denk dat je het goedkoopst uit bent door niet een compleet kraampakket ergens te kopen/bestellen, maar de spullen los te kopen. Bij mij heeft de vk een lijstje met dingen die ik nodig zou hebben
Ik zou hier een oproepje plaatsen bij Te koop gevraagd Er zijn nl genoeg mama's, die in het ziekenhuis bevallen en dus het grootste gedeelte van het pakket niet gebruiken. Ik heb zelf bv altijd alleen het kraamverband (joepie) en steriele gaasjes gebruikt... de rest altijd weer weg gegeven.
hoi! Happymam bedankt ik zal eens ff kijken wat t allemaal kost om alles apart te kopen.. en ff aan de vk vragen marloes bedankt voor de tip
Bij de oudste heb ik het pakket van Babydump gekocht, ik meen dat dat toen 30 euro kostte. Een Etos of Kruidvat heeft die pakketten ook wel te koop. Maar idd de tip om hier op het forum "te koop" na te vragen is ook een goede.
Geloof me, je hebt het merendeel van de dingen uit zo'n kraampakket niet nodig. Misschien is het handig om prijs- en vergelijk te doen, om uit te vinden hoe je goedkoper uit bent: alles los kopen of toch een pakket. Wat ik gebruikt heb was: - kraammatras - die andere groene "matjes"... hoe heten die ook alweer? - kraamverband De rest hadden we al wel in huis (alcohol, steriele gaasjes, pleistertape, watten, etc.)
hier ook lang niet alles gebruikt eigelijk alleen de matjes (en dan maar 1 om thuis de vliezen te breken maar als je thuis bevalt heb je ze wellicht meer nodig dus ik zou er meerdere kopen) Kraamverband goed inslaan (helaas) en voor de rest is hier alles ongebruikt gebleven. Je zou nog wat gaasjes en een flesje alcohol 70% in huis kunnen halen
Dit heb ik nodig volgens de website van m'n verloskundige: 10 incontinentiematjes/ kraammatrasjes (ca. 50x50cm) Navelklemmetje Flesje alcohol (70%) Desinfecterende zeep/handgel 2 doosjes gaascompressen 16/16 10 gaascompressen 10x10cm 250g zigzagwatten 2 pakken kraamverband Pak maandverband Niet veel dus. De kraammatrasjes heb ik nog genoeg over van m'n vorige zwschappen omdat ik toen niet thuis mocht bevallen. Dus vind het echt meevallen wat je moet kopen. Ga straks even bij kruidvat kijken wat het allemaal kost.