Welk dekbed bij huisstofmijtallergie?

Discussie in 'De lounge' gestart door haailena, 6 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Manlief heeft een allergie voor huisstofmijt.. Het is nu met medicatie onder controle. Maar ik wil graag weten wat voor dekbed jullie gebruiken bij zo'n allergie?
    Ik heb begrepen dat de "medische" dekbedden niet perse voordeel hebben. En gezien die prijzen koop ik liever een normaal dekbed ;)
    Hij moet minimaal op 60 graden te wassen zijn.. Maar wat kan het beste qua inhoud. Synthetisch, polyester?? Pff ik kom er niet meer uit :(

2. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

3. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    En wat zijn daar ongeveer de prijzen? Hihi kan niets vinden..

4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    #4 Krulpeterselie, 6 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2016
    Mijn man heeft een lichte allergie (als er zich stof onder het bed verzameld dan krijgt hij het benauwd) we hebben wel vloerbedekking op de kamer en gordijnen bijvoorbeeld. Ik stofzuig dit wel tweewekelijks grondig. Wij hebben een dekbed van de wehkamp van texeler wol. Hij heeft er geen last mee.

Edit: De rest van het huis is wel tegels/laminaat en geen gordijnen. Ook een leren bank. Hij was als kind heel erg allergisch en heeft daarvoor hele zware medicijnen gehad. Het is nu dus niet helemaal weg maar wel voor een groot deel.

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf een synthetisch dekbed van de Ikea dit gaat bij mij goed. Ik ben mega allergische voor wol en huisstofmijt. De mijt gaat goed dankzij medicatie en simpele aanpassingen hebben ook gewoon een hond en kat, vloerbedekking op de trap verder tegels en laminaat.
    Vroeger ook wel antibacteriële hoes gehad om mijn matras nu gewoon extra hoeslaken eroverheen zo'n waterafstotende ook van Ikea en iedere week bed verschonen en iedere dag stoffen en stofzuigen.

7. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Gewoon een synthetische van de ikea. Ik gooi regelmatig in de wasmachine en droger. Ik heb nergens last van. Gebruik op het moment zelfs nauwelijks medicatie.

8. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Stomme vraag misschien. .hoe kwamen jullie erachter dan?

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Wij hebben een synthetisch dekbed met allergeen dichte hoezen er om heen. Die hebben we ook om de kussens in bed. De matras hoes is sinds de bevalling er niet meer om heen, komt omdat het een rot klus is om het matras erin te krijgen ;) Ik doe daarom het matras stofzuigen.
    Ik heb gladde vloeren, rolgordijnen en bijna geen open kasten om stof nesten te voorkomen. Sinds ik dat heb, heb ik de allergie voor huisstofmijt en de astma onder controle en ben daardoor af van de pompjes en andere medicijnen.

10. keepsmiling

9 dec 2007
    90
    0
    0
    Volgens mij wordt dit tegenwoordig weer heel vaak tegengesproken. Stof verplaatst zich op laminaat waardoor huisstofmijt klachten juist weer erger kunnen worden. Een kort tapijt is wat bij mijn weten steeds vaker wordt geadviseerd...

11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik hen hierom onlangs een dekbed van Optidee gekocht. Heb stuk minder (lees: geen) klachten sindsdien en het slaapt ook nog eens heerlijk:)

Deel Deze Pagina