Ik ben op zoek naar een beetje een goedkoop maar wel veilig/goed campingbedje voor bij mijn ouders. We wonen in t buitenland dus zullen m van m'n ouders ook nog wel eens ergens anders naartoe meenemen om te logeren waarschijnlijk. Wat is jullie ervaring qua goede verhouding in prijs/kwaliteit ? Met extra matrasje want die dunne dingen vind ik echt niet genoeg! Wij hebben thuis hier voor bij de oppas een Chicco goodnight geloof ik met een dun matrasje van Ikea er extra bij.
Wij hebben gewoon een standaard bedje. Weinig bijzonders. Je weet dat extra matrasjes (ook die speciale 3-delige die je er extra bij kunt kopen) worden afgeraden ivm vestikkingsgevaar? Misschien goed om te beseffen voordat je het allemaal gaat aanschaffen.
Wij hebben de goedkoopste van baby-dump. Qute heet het. We hebben er ook een extra matras bijgekocht omdat ik het standaard matrasje te hard vind. Het is een prima bedje!
Ik geloof dat dat ook wordt afgeraden ivm verstikkingsgevaar. De zijkanten van een campingbedje zijn flexibel en ze kunnen zo onder de dikke matras terecht komen. En er misschien niet meer onderuit. Hier in de buurt is er op die manier een baby gestikt bij een gastouder thuis. Dus ik zou zeggen koop een echt bed met een goed passende matras.
Echt bed is niet wat ik nodig heb, maar dat van het extra matrasje hoor ik verschillende verhalen over. Mijn zoontje heeft er (alleen overdag) een paar maanden zo in geslapen en geen enkel probleem, het matrasje paste precies en leverde geen gevaar op. Heb idd die que gezien en dat extra matrasje wat ze erbij verkopen
Qute bedoel ik M'n zoontje is nu 10 maanden en weegt ruim 11 kilo dus vind t ook wel belangrijk dat hij er goed in kan slapen. De standaard bodems van die camping bedjes zijn echt niet voldoende!
onze zoon sliep regelmatig in een camping bedje als wij een avondje bij vrienden waren, dan sliep hij prima en zonder problemen op het harde dunne matras, het was altijd maar een aantal uur. met vakantie Enzo Namen wij zijn goede eigen matras mee en ja,die legde we dan in camping bedje geen problemen mee gehad gelukkig
Wij hebben de koelstra. Super fijn! Door het draaimechanisme in de zijkanten kan ik hem zelf makkelijk in en uitklappen. (Uitklappen binnen de 5 minuten inclusief matras etc inklappen iets langer vooral het matras om het bedje heen krijgen) maar kan het beide in mijn eentje. Verder is hij klein en heeft wieltjes dus makkelijk mee te nemen. Wij hebben een bijpassend matras en gaat super. Tip is wel een speciaal hoeslaken voor het extra matras. Deze vouw je in 3 delen op en met een normaal hoeslaken (met elastiek) klapt dat dan om. Nu een hoeslaken met rits en dat werkte super.
Hmm, beetje vaag... Wat is nu veilig? Een campingbed zonder matras (lijkt me erg hard), met een driedelig opvouwbaar matrasje of met een gewoon matras? Mijn ouders hebben net heel lief een campingbed van Koelstra en een Ikea matras gekocht.
Stichting Wiegedood raad alles af, behalve het 'harde' matras wat er standaard bij zit. Ook de GGD controleert er op en keurt het af bij gastouders. Voor mij reden genoeg om dat echt niet te doen.
Het heeft voor mij twee kanten maar ik vertrouw er maar op dat er niets gebeurd als er een goed passende matras in ligt. Mijn zoontje draait en doet ook niet zoveel dat ik denk dat hij er onder gaat kruipen oid maar goed.. Blijkbaar gebeurd het wel. Maar ik wil in ieder geval niet dat als wij een maand in NL zijn hij op zon hard bodempje ligt.. En een vaste ledikant vind ik niet handig want we zullen op verschillende plekken slapen. Maargoed ik wil ook hiermee niet de discussie aangaan over of een matrasje wel of niet veilig is, maar wel welk merk camping bedje goed en een beetje goedkoop is
ik heb het ooit eens bij prenatal gekocht. gewoon eigen merk. alleen geen idee meer wat die toen koste
Wij hebben een prima bedje van de prenatale voor 29 euro gekocht. Makkelijk in en uit te klappen en mee te nemen.
wij hebben van het merk kees. Na 3 jaar nog geen mankementen ofzo dus ik vind het prima er zitten alleen geen wielen onder maar ik ga er ook niet mee wandelen dus nooit gemist
Ja maar ik kan moeilijk voor een logeerpartijtje een heel bed en matras mee sjouwen. En dat harde matrasje vind ik geen matras. Misschien klinkt ik heel laks, maar overal kunnen ongelukken gebeuren. Mijn kind kan op de tafel klimmen en eraf vallen, huj kan van de bank klappen, we kunnen op straat aangereden worden. Ik ben heus wel voor veiligheid maar omdat er weleens een voorval is geweest raak ik niet gelijk in paniek.
Ik heb geen persoonlijke ervaring maar zag laatst toevallig dat het campingbedje van qute als beste koop kwam uit de test van Consumentenbond.
Heb de Qute gekocht! Goedkoop en lees er positieve verhalen over. Heeft me maar 35 euro gekost dus ben benieuwd. Er is gelukkig nog een echt matrasje in die maat dus die leg ik er dan nog in.
Het verstikkingsgevaar is als ze naar de zijkant rollen, en aan de zijkant tussen het matras en de zijkant van het campingbedje vast komen (jonge babies komen daar moeilijk uit en als ze met mond pal tegen matras zitten stikken ze). Daar zou dus geen/heel weinig ruimte tussen mogen zitten. Ik vind campingbedjes log/zwaar, zeker als je ook nog een extra matras moet meesjouwen. Ik heb hier altijd een Deryan slaaptentje gehad als alternatief voor campingbedje. Vond het ideaal! Het matras is zo'n zelfopblaasbaar ding. Samengevouwen is alles een klein pakketje wat je heel makkelijk meedraagt. Ideaal voor logeren. Bij mijn ouders staat een tweedehands Ikea ledikantje, maar ik weet niet of jouw ouders daar de ruimte voor hebben, maar zo'n slaaptentje slaapt ook prima.
Wij hebben een Qute van de BD. Met bijbehorend matrasje. De eerste maanden zou ik hem alleen gebruiken als je erbij bent (niet snachts). Maar zodra een baby best veel kan en kracht heeft dan kan het denk ik prima. Ik zou dan wel voor zo'n 3 delen matras gaan en niet voor een echte. Het campingmatras vouwt als een harmonica als een kindje eronder komt. Daar zit een kind minder vast onder dan bij een normaal matras. En zo'n camping matrasje is zacht zat.
Maar Rietje, het gevaar is ook niet dat het kindje onder het matrasje komt. Want ik kan me niet voorstellen hoe een kindje dat voor elkaar kan krijgen. Het gaat er om, dat het dus kan gebeuren dat het kindje met het neusje/mondje in de spleet tussen matrasje en flexibele wand zit gedrukt en zo kan stikken. Anyway, ts heeft al gekozen. Hoop dat ie bevalt, ts. Hij heeft een mooi prijsje iig!