Hallo, Er zijn zó veel boekjes voor Mini-Loco...! Bijv. Kikker of Sesamstraat of juist gewone boekjes met oefeningetjes... Welke boekjes vinden jullie het leukst en welke bijv. helemaal niet? Dan weet ik welke ik t.z.t. kan gaan kopen voor de 4e verjaardag van ons zoontje. (ik bedoel niet de boekjes van Bambino-Loco...) Groetjes, Hanna
Wij hebben er één van Pluk van de Petteflet en verschillende boekjes met oefeningen: tellen, vormen, letters. Ze vindt ze allemaal wel leuk. Ik zou wat boekjes gaan bekijken, dan zie je vanzelf welke oefeningen het meest geschikt zijn voor jouw kindje.
Ligt ook aan je kind, denk ik. J. is bijvoorbeeld helemaal weg van Dora en Diego, die boekjes doen het hier dus ook het beste.
dit vroeg ik mij dus ook af. hier kijkt zoonlief geen dora of diego. ik kan die tekenfilmpjes niet uitstaan dus die gaan hier ook niet aan op de tv zat aan Kikker en Vriendjes te denken, Puk van P kent zoonlief niet dus dat gaat m niks zeggen al zijn de plaatjes natuurlijk wel leuk.
Dat wel, maar moet natuurlijk wel enigszins aantrekkelijk zijn, anders blijft het hier gewoon in de kast liggen, ben ik bang...
Dochter kreeg met haar 3de verjaardag de boekjes van kikker en vindt ze erg leuk. Ze speelt er nog steeds regelmatig mee, verder heeft ze ook een boekje van Dora en deze vakantie ook schrijf/lees en rekenboekjes gehad.
hier wordt geen dora gekeken (geen interesse -hoewel ze wel graag tv kijkt) maar verder vind ze dora wél geweldig . Dus dat ze het niet kijken, wil niet zeggen dat de plaatjes niet aantrekkelijk zijn
@athina: en voordeel van dora-loco-boekjes is dat ze vooral gewoon geen geluid maken dat maakt het meteen al een stuk beter te pruimen besefte trouwens vandeweek pas dat de huidige boekjes in de winkel denk ik niet bij mijn ouderwetse locodoos passen.. de huidige dozen hebben blijkbaar een doorzichtige deksel. ik heb nog zo'n authentieke oranje waar je dan van die kaarten in moet leggen
hier dora en nijntje overigens staan enorm veel boekjes op Marktplaats. Kun je er misschien een paar aanschaffen? je hebt enorm veel varianten dus ff in de speelgoedwinkel kijken naar de interesse van je kindje
De boekjes zijn wel te gebruiken bij een oude doos. Maar voor een kindje is dit niet echt praktisch. Dus ook hier maar een nieuwe Loco-doos aangeschaft.
is het boekje van bijv Kikker en zijn Vriendjes vanaf 4jaar, ook leuk voor een 3jarge of moet ik dan de bambino halen?
als je al mini loco hebt dan zou ik daarvan een boekje doen. De boekjes van kikker staan makkelijke en moeilijkere dingen in. De makkelijkere kon dochter met 3 jr al makkelijk zelf met de moeilijkste had ze hulp nodig. De bambino boekjes die ik had vond ze toen niets meer aan. maar je blijkt ook wel moeilijkere te hebben. Hangt dus ook een beetje van je kind af of hij/zij zich al goed/wat langer kan concentreren (je moet ook 12 cijfers i.p.v. 6 plaatjes goed leggen).
nee ik heb nog helemaal geen loco ding wist tot een week geleden niet eens wat het was haha. Vraag me nu nog af wat het nou echt precies is. opdrachtjes doen en dan zelf controleren of het goed is door het om te draaien ofzo. die dingen zijn 25,- en om nu een 'tot 3jaar' aan te schaffen waar hij na paar keer op uitgekeken is omdat t te makkelij/saai is, vind ik ook zonde. maar vind t ook zonde als ik 25,- uitgeef als het nog te moeilijk voor hem is en t nog maanden in de kast blijft liggen. vandaar dat ik t ff vraag
nouja beter dat het eerst de kast in gaat en daarna WeL gebruikt word dan andersom natuurlijk ik zou gewoon voor de miniloco gaan... mijn dochter was na 2x bambinoloco er compleet op uitgekeken. en toen werd ze 2 zegmaar. nou is ze wel van het vlotte.. maar dan nog..
In mijn klasje (groep 1) heb ik meerdere loco-boekjes, maar de boekjes van Dora en Diego zijn echt duidelijk de populairste!!