wel of geen reiswieg?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cindy100, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik wilde weten of er mensen zijn die een kinderwagen zonder reiswieg hebben gekocht.
    Heb van sommige vriendinnen begrepen dat een reiswieg niet echt noodzakelijk is en je deze ook maar paar maandjes kan gebruiken.

We gaan de Joolz Day kopen. Ik ga eind maart bevallen, dus qua weer is het niet meer zo koud, en ben ook niet iemand die urenlang met de wagen gaat wandelen.
    Ik vraag me af of ik dan voor de eerste tijd genoeg heb aan een maxi-cose..:(

Dus mensen... kom maar op met de antwoorden:)

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Tsja, noodzakelijk is het niet, maar mocht je met de kleine wat langer op pad gaan dan is het niet verstandig om hem of haar de hele tijd in de maxicosi te laten liggen, ze mogen hier maar een beperkte tijdsduur in (weet zo uit mijn hoofd niet de exacte tijdsduur, zwanger...) En stel dat je ergens op visite gaat dan kun je de kleine lekker in de reiswieg laten slapen. Wij hebben er in ieder geval wel een bij genomen en de toekomst zal ons moeten leren hoe vaak we hem zullen gebruiken.

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ik zou Altijd een reiswieg nemen

zeker als het lekker weer is en je lekker wilt gaan wandelen met je kindje, het is heelmaal niet goed om je kleintje lang in de maxicosi te houden

ze mogen daar volges mij maar 2 uur per dag maximaal in (ook dus de tijd dat je b.v. met de auto even weg gaat mee gerekend he)

en daar kan je kindje volges mij ook nooit zo lekker in slapen als in een reiswieg, en als het dan in slaap valt moet je het er dus eigenlijk uit halen als het bv langer dan 2uur er in zit, lijkt me ook al helemaal niet handig, want dan word de baby w.s. wel gewoon wakker!

nee ik zou altijd een reiswieg nemen, maar dat is mijn mening:)

en mijn kindje was vrij klein, die heeft echt wel tot 8 maanden in de reiswieg gelegen, en ze paste er eigenlijk nog in maar toen vond ik het leuker om haar ook eens in de kinderwagen te zetten.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben zelf nogal tegen het gebruik van de maxicosi op t onderstel. Het is handig, maar ik vind dat je het teveel ziet. De maxicosi is een autostoel en geen kinderwagenzitje.
    Ik zeg dus JA een reiswieg. En niet eens alleen voor de houding in de maxicosi maar denk ook aan de beschutheid, bewegingsvrijheid etc.

5. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik zou ook voor een reiswieg gaan, dat lijkt me voor het kindj ook veel prettiger

6. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik zou wel een reiswieg nemen .
    een baby ligt toch prettiger in een reiswieg dan in een maxi cosi
    is mijn mening...

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Inderdaad zoals andere hier al aangeven het maxi cosi verhaal dat mag maar 2 uur max. Nu heb ik zelf ook getwijfeld maar ben blij dat ik uiteindelijk wel een reiswieg aan hebben geschaft. Dit omdat de kleine baby's in het begin erg lang slapen en dat dat veel beter gaat in een platte houding. Nu woon ik in het buitenland en ik zie hier erg veel mama's lopen met kindjes in de buggy (plat) en met maxi cosi op het onderstel. Het is allemaal wel mogelijk maar of het uiteindelijk goed is? Hier zijn al vaker vragen over geweest hoe lang in de maxi cosi en de meningen zijn verdeeld. Persoonlijk vind ik een auto rit van 4 uur met een korte tussenstop een keer in het half jaar wel gaan ... maar dat ter zijde.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik snap dat je het voor het wandelen misschien niet zult doen omdat het winter is maar ik denk dat je wel geregeld een keer bij familie op bezoek zult gaan. Dan zul je dus iedere keer een campingbedje mee moeten nemen wat imo veel meer sjouwwerk is dan gewoon de kinderwagen compleet.

Ik heb ook sterk de twijfel of wij de wandelwagenbak veel gaan gebuiken zeker omdat ze in de stokke al snel in het 'buggy gedeelte' mogen (kan heel plat) maar toch zou ik de bak niet willen missen.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou ook zeker voor een reiswieg gegaan. Mijn dochter heeft er 7 maanden in gelegen en op het begin sliep ze vaak in de reiswieg als we ergens op visite waren. Als je een keer gaat winkelen, of een dagje weg is het echt niet goed om je kindje zo lang in de mc te laten liggen.

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoontje heeft maar 4,5 maand in de reiswieg gepast, maar toch had ik 'm ook niet willen missen. Je loopt toch al gauw langer dan een uurtje door de stad en zeker als je er met de auto naartoe moet, zit je erg snel over de max. MC-tijd heen... Daarbij ligt je kleintje gewoon veel lekkerder in de bak dan in de MC. Dus ja, ik zou het altijd doen. :)

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook een reiswieg en ik heb er geen spijt van.. Het is toch wel handig in het begin.. Ik heb een lang, beweeglijk kindje, die het in de bak nu al niet meer leuk vindt en er al bijna niet meer in past dus ik denk dat we hem niet heel lang meer gebruiken..

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Doen! Maxi Cosi is niet goed voor het ruggetje van je baby en dat houdt in dat je dus aan huis gekluisterd zit tot je baby groot genoeg is om in de buggyzit te mogen.
    Je zou eventueel tweedehands kunnen kijken? Al vraag ik me ook wel weer af of iemand de reiswieg apart verkoopt maar goed je kunt altijd kijken natuurlijk ;)

13. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Kinderwagenbak is inderdaad echt heel ideaal om je kindje 's avonds in te laten slapen als je op visite gaat. Zeker een eerste kindje kun je het eerste half jaar op die manier erg makkelijk meenemen (hoef je dus geen oppas te regelen of bij de visite een campingbedje op te zetten).
    Met mooi weer kun je de kleine lekker buiten laten slapen in de kinderwagenbak. En ben je wezen wandelen/winkelen dat laat je de kleine lekker in de bak slapen tot het aan een voeding toe is (want zoals genoemd is lang laten liggen in de maxi cosi niet goed).

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Tja ik ben onwijs tegen het constante gebreuk van een mc een mc is een auto stoeltje en dat hoord dus in de auto. ik heb bij de eerst als ik bootschapen ging doen in de ah ook wel hem op me onder stel gehad maar voor de rest niet.

nu loop je nog niet zo veel maar straks is het gezeliger en soms ook makelijker.

en je moet de wagenbak gewoon als de verlening van het bedje zien. je gaat de zomer te gemoed heerlijk over het strand wandelen terasje pakken en je kindje kan heerlijk slapen in ze "bedje" wandelwagenbak dus. ook met buiten zitten van de zomer heerlijk je kindje lekker buiten laten slapen.

nou ik zou niet zonder kunnen. en nu ik weer zwanger ben. ik kijk er naar uit om straks weer achter me wagen te lopen met me kleintje er lekker in slapend of wakker.

15. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Een maxi cosi is naar mijn mening niet voor niets een autostoel, en niet een kinderwagenstoel of zo.

Dus zeker wel een kinderwagenbak en ook geen nestjes. Gewoon een goede vlakke bodem. Wij hebben ze iedere keer gewoon overgelegd van de autostoel in de kinderwagen en dat werkte super.

Vond het ook handig om ze in het begin in de kinderwagen te laten slapen beneden. Lagen ze lekker afgeschermd, veilig en in de buurt.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.763
    18.897
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had de reiswieg de afgelopen maanden niet kunnen missen hoor. Nu hebben wij hem in het begin ook 's nachts als wiegje gebruikt. Maar ook als ik dat weg denk. Ik ben ook absoluut geen wandelaar. Maar als ik naar de stad ga, ben ik toch ook gauw langer dan een uur weg. Dan vind ik een mc toch niet prettig voor een baby. Die van mij valt meestal wel gauw in slaap, maar hij heeft er altijd een hekel aan als we hem in de mc leggen. Of liever gezegd: als we hem er dubbelgevouwen inproppen!
    Terwijl hij niet moppert als we hem in de reiswieg leggen. Blijkbaar ligt dat toch veel lekkerder! Dat zul je zelf ook nog wel zien, zeker als je een wat groter kindje hebt!

Tegenwoordig ga ik af en toe te voet naar het winkelcentrum in de buurt, terwijl ik dat normaal nooit deed. Ik pakte dan eigenlijk altijd de fiets. Dat gaat nu natuurlijk niet. En met de auto vind ik echt onzin voor zo'n klein stukje. Dus ook dan gaat de kleine lekker in de reiswieg. Voor zo lang het nog past, want ik schat dat we over hooguit een maandje over moeten naar de wandelwagen. Maar zelfs voor die korte tijd, had ik de wieg niet willen missen.

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Gisteren is voor mij de 1e keer dat ik de MC op het onderstel heb gehad. Ik moest met ons kleine mannetje een foto laten maken in het ziekenhuis, dus toen heb ik de mc op het onderstel gehad van de auto naar binnen en van binnen weer terug naar de auto. Voor de rest gebruik ik altijd de reiswieg.

Ik zou absoluut een reiswieg bij je kinderwagen nemen!! En zeker als je lekker buiten gaat wandelen, en warm of koud dat maakt niet uit in de bak kan je kindje heerlijk liggen slapen en ligt hij tijdens het winkelen lekker beschut en wat rustiger dan wanneer je hem in de MC hebt.

En indd ook nog de houding waarin je kindje ligt de hele tijd. Je bent toch al gauw even weg als je ergens heen moet rijden, parkeerplek moet zoeken, winkelen of iets, misschein moet je wel wachten ergens in de rij, weer terug naar de auto, naar huis rijden....

Misschien als je het nisk vindt eens kijekn voor ene draagdoek waarin je je kindje verantwoordelijk mee kan nemen? Alleen winkelt dat wel lastig als je kleren ofsow gaat kopen.

Liefs

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey bij onze eerste hadden we een wagen met een soort van maxi als opzet erop. Daar ging ik ook mee wandelen enz (als autostoel hadden we een maxi)

Maar moet zeggen, heb voor een volgende een wagen met bak gekocht.....want je mist hem wel hoor! Ongeacht of je veel of weinig wandeld....

19. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben zeker voor een reiswieg.
    Ook omdat je kindje maar een beperkte tijd in de MC mag liggen, en stel dat je onverwacht toch langer wegblijft dan de baby erin mag.
    Je moet dan dus altijd rekening houden met het feit dat je maar zo kort (2 uurtjes geloof ik?) weg kan.
    Sowieso lijkt het me ook dat je kind in de reiswieg een stuk lekkerder ligt dan in de MC.

20. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou ook zeker de reiswieg kopen.
    De maxi-cosi is om je kindje veilig te vervoeren in de auto, maar het is een slechte houding om veel in te zitten voor het ruggetje van je kindje.
    Ook al ben je geen grote wandelaar. Dingen als boodschappen doen, even naar de stad en bij het op visite doe je wel.
    De mc bleef bij ons dan in de auto en legden hem over in de reiswieg.
    Hij heeft overdag ook veel geslapen in de reiswieg. Ik was onverwacht bevallen met een keizersnede en kon hem niet even snel in zijn bedje boven leggen.
    Hij vond het fijn om bij ons in de buurt te zijn overdag, om ons te zien en vanuit de box kon hij niet in de keuken kijken. Als we in de keuken waren zette hem naast de tafel zodat hij erbij kon zijn en ons kon zien.
    En met mooi weer heeft hij veel buiten gelegen in de reiswieg bij me onder de parasol.

Deel Deze Pagina