Tips voor luieremmer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Catlover2020, 14 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Hoi mama’s!

We zijn druk bezig met de uitzet voor de babykamer en ik lees verschillende ervaringen over luieremmers.

Wij moeten ons restafval wegbrengen en hebben hiervoor een klein containertje staan in de garage voor vooral de kattenbakvulling. Met de luiers erbij straks zal dat wegbrengen natuurlijk vaker moeten gebeuren, maar een extra containertje of een luieremmer lijkt me fijn.

Wat is jullie ervaring met luieremmers? Hoe pakken jullie het aan? En als je er een gebruikt, welke raad je aan?:)

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.008
    4.982
    113
    Vrouw
    Ik heb gewoon een hele simpele van Luma. Poepluiers gaan eerst nog in een apart luierzakje. Wij hebben ook een ondergrondse container alleen. De poepluiers hebben nu nog niet echt een geur. Geen idee of de emmer genoeg geurtjes tegenhoudt als hij straks vast voedsel gaat eten, maar dat zie ik dan wel weer :p

Catlover2020 vindt dit leuk.
  3. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.675
    1.787
    113
    Wij hebben er een van Ubbi. Zou heel goed moeten zijn maar ik vind m slecht. Poepgeur komt er regelmatig gewoon doorheen.

Bij mijn ouders staat er een van Chicco, die is veel fijner! Kamer is altijd geurloos met die luieremmer

4. Imyselfandi

Imyselfandi Bekend lid

23 mrt 2022
    719
    695
    93
    Vrouw
    Wij wonen in een appartementencomplex en hebben een diaperchamp en zijn er erg tevreden over. We moeten ons afval ook naar een container brengen buiten en doen dat om de dag ( de emmer legen )

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
    De etos luierzakjes met babypoeder luchtje zijn erg fijn! Wij hebben gewoon zo'n heul oud model van een emmer en deksel. Lekker goedkoop en moet je een keer wat in de week gooien (als de emmer geen luierdoel meer heeft) kan hij daar prima dienst voor doen. Wij hadden m vroeguh als noodwc op de camping, ook dat werkte prima.

Catlover2020 en zegenwens vinden dit leuk.
  6. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Ik heb de chicco even opgezocht, lijkt enorm op de we-too emmer! Blij om te horen dat die van Chicco geurloos is. Over de we-too las ik wisselende verhalen, maar blij om dus ook positieve verhalen te horen in gebruik!

Geurzakjes heb ik inderdaad ook, bij Kruidvat kreeg je die gratis met je pas :)
    Alvast bedankt voor jullie tips, kan ik zeker wat mee!!

Marlena vindt dit leuk.
  7. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Wij gebruiken de We Too emmer. Geen nadere of vieze geurtjes en werkt prima. Moet wel zeggen dat wij poepluiers direct in de container gooien.

8. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.281
    1.302
    113
    Vrouw
    Wij hadden bij de oudsten twee een diaperchamp. Duur onding vond ik dat. Alles stonk alsnog :roflmao:

Nu deze: https://babyplus.nl/product/korbell-luieremmer/

Top ding vind ik! Licht, geen geur en goedkoop in aanschaf. Enige is dat je het beste speciale zakken gebruikt (handig ook) en dat kan duurder zijn. Al heb ik die ooit in bulk gekocht en is dat nog steeds niet op.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij hebben deze ook en sinds kort gooien we de poepluiers ook gelijk buiten weg want de geur kwam er toch wel doorheen/bleef hangen.
    Wij hebben buiten een oude prullenbak staan waar sowieso de luiers in gaan als we beneden verschonen. Daar gaat 1 of 2x de pedaalemmerzak van de we-too bij en erna gaat alles bij elkaar in de ondergrondse.

Deel Deze Pagina