Wel of geen maxi cosi adapters kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kundera, 6 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Ik vraag me af of het zin heeft om maxi cosi adapters voor op de kinderwagen frame te kopen.
    Want als je met de auto boodschappen gaat doen, dan is het niet handig om kinderwagen frame met maxi cosi er in mee te nemen want waar laat je dan de boodachappen? Wij wonen tegenover een supermarket dus met de auto zouden we alleen ergens in een winkelcentrum buiten de stad rijden als we grote dingen (kratten bier, inkopen voor een feestje etc) mee moeten nemen. Dan ga je sowieso geen kind meenemen, lijkt mij. En als er toevallig even snel ergens onderweg wat gehaald moet worden, kan kan de maxi cosi in de winkelwagen doen, denk ik.
    Kinderopvang is nog geen 5 min lopen voor ons dus hoeven we ook niet ergens moeilijk te parkeren en dan nog een stukje te lopen of zo. Dat gaan we met de draagzak doen.
    Zie ik iets over het hoofd? Mis ik iets waardoor die adapters echt onmisbaar zijn?

2. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.179
    1.982
    113
    Ik vond het altijd wel makkelijk als je met de auto met je kindje ergens heen gaat en je geen zin heb om de hele kinderwagenbak mee te nemen.
    Bijv. als je naar de huisarts moet of consultatiebureau of een boodschapje bij een winkel iets verder op, bijv even iets halen bij een hema.
    Als je kindje dan in de maxi cosi in slaap valt, dan kun je gewoon de maxi cosi op de adapter klikken en kun je met de wagen lopen.

een losse maxi cosi tillen, wordt echt al snel behoorlijk zwaar en oncomfortabel. En ze hebben natuurlijk niet overal een winkelwagentje waar je je kindje in kan zetten met de maxi cosi.

Het is dus geen super noodzakelijke aankoop, maar toch zeker wel een aanrader zou ik zeggen.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Oei... ik zou toch echt niet zonder de adapters kunnen. Hier gaat de maxi cosi met regelmaat op het onderstel. Veel al uit gemak inderdaad wat hierboven ook wordt gezegd. Bijv. even snel een winkel in, liever je kind dan niet uit de maxi cosi, in de wagenbak en 10 minuten later weer overleggen. Als ik weet dat we een hele dag(deel) weggaan dan gaat de bak mee en dan leg ik haar daarin, maar voor alle korte afspraken waarbij ik wel de auto pak zet ik dus de maxi cosi op de wagen. Vind het namelijk echt sneu om mijn dochter die al lastig slaapt dan elke keer over te leggen waardoor ze wakker wordt.
    En verder gebruik ik de maxi cosi ook als ik toch even wandelend naar de supermarkt wil hier een stukje verderop en ze heeft net een fles gedronken, iets prettiger voor haar dan dat ze direct weer plat wordt gelegd.

Oh en je kan van tevoren heel veel bedenken, maar echt ervaren wat werkt doe je pas als je kindje geboren is.
    Hier nu een 3e kindje, van tevoren zei ik, ideaal gaat lekker overal in de draagzak, zij slapen en ik toch m'n handen vrij of bijv. op school wat kunnen helpen.
    Wat blijkt, kind haat de draagzak, raakt compleet overstuur als ik haar erin zet, de eerste 6-8 weken zeker 2x per week geprobeerd, inmiddels niet meer, ze vind het gewoon echt niet fijn.
    Heel jammer, haar broer en zus vonden het wel fijn en ik ook, lekker zo dichtbij. Maar voor/met haar ben ik meer aan huis gebonden. In de wagen of maxi cosi slaapt ze ook wel, maar nooit langer dan 30-40 minuten dus dat doe ik niet te vaak.

4. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Dank voor je reactie. Al die instanties en winkels die jij benoemt, zijn voor ons met de auto moelijker te bereiken dan lopend want is allemaal max 10 wandelen. We zitten wat dat betreft echt in een luxepositie (centrum grote stad). We gaan nu ook auto kopen voor noodgevallen en weekendjes weg/vakanties. Doordeweeks zullen we er geen gebruik van maken aangezien onze werkgevers het nemen van OV stimuleren en geen km vergoeding bieden.
    Opzich is het geen groot bedrag wat die adapters kosten dus zouden we die er wel gewoon bij kunnen doen.

5. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Dank voor je reactie! Misschien wacht ik met die adapters idd. Ze zijn zo besteld en geleverd natuurlijk. Auto, die we nog moeten kopen, gaat vooral gebruikt worden om even bakkie bij mijn schoonmoeder te gaan doen en daar staat al een anders kinderwagen met maxi cosi adapters dus mocht mijn vriend met zijn moeder een rondje willen gaan wandelen is dat tenminste gecoverd.
    Of die last van reflux gaan hebben of een slechte slaper is, moeten we nog gaan zien. Je opmerking over draagzak snap ik wel. Ik gaf dat meer als voorbeeld omdat het anders 30 min voor ons gaat duren, zouden we hem met de auto weg willen brengen want dan moet de auto weer terug naar huis en parkeren hier is echt een ellende en vaak meer dan 5 min lopen naar de auto. Opvang is nog geen 5 min lopen en we kunnen daar voor de deur op OV stappen en naar werk. We kunnen zelfs niet me de auto weg brengen, zeg maar. Dus vandaar dat ik ook zo twijfel.

6. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Onze kinderwagen wordt namelijk zaterdag geleverd dus vandaar dat ik nu over al die extra's na zit te denken.

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.814
    2.673
    113
    Ik had ze bij de kinderwagen maar heb ze nooit gebruikt. De Maxi Cosi gebruikten we alleen als autostoel. Voor de momenten die jij noemt (winkelen, consultatiebureau) gebruikte ik een draagzak.

En bij ons heb je bij de supermarkten speciale karretjes waar je de Maxi Cosi veilig op kan zetten. Dat is handiger voor grote boodschappen dan alles in je kinderwagen mee moeten nemen.

Sado en Kundera vinden dit leuk.
  8. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.590
    4.445
    113
    Vrouw
    Ik zou ze eventueel tweedehands aanschaffen, zo heb ik ze voor 10 euro gekocht i.p.v. 55 euro. Hier wel veel gebruikt voor ons eerste kindje maar geen idee of we ze nu veel nodig gaan hebben. Het is inderdaad zo gehaald als het toch nodig is en je het niet op voorhand al wil kopen.

Kundera vindt dit leuk.
  9. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.877
    6.404
    113
    Bij de oudste gebruikt in het ziekenhuis om naar de auto te rijden, daarna misschien nog 1 of 2 keer… wij lieten de maxicosi eigenlijk altijd in de auto staan, ik heb er nooit mee rondgesjouwd - baby ging in de draagdoek of kinderwagen.

Kundera vindt dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.815
    18.524
    113
    Vrouw
    Hier heb ik veel gebruik gemaakt van de adapters. Vind ze echt ideaal. Zeker wanneer ik enkel even naar de stad moest voor wat boodschappen of naar het cb. Je klikt de maxicosi op het onderstel en klaar ben je. Geen gesleep met de wagenbak, neemt ook veel ruimte in.

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.815
    18.524
    113
    Vrouw
    Ik heb ze wel tweedehands gekocht. Die adapters worden veel aangeboden op marktplaats.

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.635
    27.292
    113
    Vrouw
    Ik gebruik ze veel. Boodschappen juist niet. Dan ga ik of alleen met de kinderwagen erheen lopen of man doet boodschappen na het werk zonder baby. Maar restaurant laat ik hem graag in maxicosi als hij slaapt. Of zwemles, veel te warm daar voor een draagzak.
    Kinderwagenbak neemt ontiegelijk veel ruimte in dus die nemen we alleen mee als we ergens lang zijn zoals middag bij schoonouders bv.
    Adapters zijn ideaal

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.263
    17.139
    113
    Zoals je verteld zou ik zeggen: onnodig, bij reflux oid is het zo gekocht.

Hier "moeten" we voor "alles" in de auto en dan is het wel praktisch. Maar als je zo ongeveer alles lopend of met ov kan doen denk ik dat je ze weinig gebruikt

Kundera vindt dit leuk.
  14. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Dank voor alle reacties! Wij hoeven idd nergens voor de auto in behalve weekendjes weg of even naar mijn schoonmoeder. Om stad in te gaan moeten we gewoon de voordeur uitstappen, hetzelfde geld voor de boodschappen, consultatiebureau, opvang etc.
    Dus ik denk dat ik morgen die kinderwagen gewoon zonder de adapters aanschaf en mochten we er later wel behoefte aan hebben, dan bestel ik wel een setje :thumup:

Spectre en evaleana vinden dit leuk.
  15. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Gezien je openingspost zou ik zeggen: niet nodig. Ik heb die dingen nog nooit gebruikt. Supermarkt en opvang allebei op 5 minuutjes lopen. Wij zijn alleen als het niet anders kon met de auto en baby weggeweest. Dat is op 2 handen te tellen in één jaar. Verder alles lopend.

Kundera vindt dit leuk.
  16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou er net zoals meerdere hier geen aanschaffen, wij hebben ze nooit gehad en nooit gemist. Autostoeltjes hebben wij altijd gewoon alleen als autostoel gebruikt en de kinderwagen als kinderwagen haha dus met reiswieg waar ze lekker in konden liggen.

Een bezoekje aan de supermarkt dat was de enige uitzondering, als we dat met kind in maxi cosi deden dan ging de maxi cosi even op de winkelkar omdat met veel boodschappen de wagen niet altijd in de auto erbij kon.

Ach en mis je het toch op een of andere manier enorm zijn ze zo besteld toch?

Kundera vindt dit leuk.
  17. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik vind ze onmisbaar. Als ik mijn baby overleg in de wagenbak is hij gelijk wakker. Terwijl hij doorslaapt in de maxicosi. Dus bij het wegbrengen op school, de opvang, zwemles en winkels neem ik alleen het onderstel mee en klik ik zo de maxicosi er op.

Spectre en Kundera vinden dit leuk.
  18. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.675
    1.787
    113
    Ik heb ze wel maar misschien 2x gebruikt. En niet omdat het handig was maar gewoon omdat ik dacht: oh ja die heb ik ook nog, laat ik ze maar eens gebruiken. Vond ze zelf dus totaal overbodig.

Hier beetje zelfde situatie als bij jou: alles lopend, en alleen verre stukken met auto. Daarnaast heeft mijn baby nooit doorgeslapen in de maxicosi. Stilstaande auto is wakkere baby (behalve misschien de eerste 1 a 2 maanden). Dus dan kon ik hem net zo goed overzetten naar de wagen.

Kundera vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina