Dag dames, Wat ik mij afvraag hè. Heeft een hemeltje boven het ledikantje ook een functie? Of is het alleen voor de mooi? Ik hoor het graag!
Volgens mij is het alleen voor de mooi Een hemeltje kan zelfs gevaarlijk zijn en wordt vaak ook afgeraden.
Dank je wel voor de reacties. Geen hemeltje dus! Het staat wel mooi, maar het moet natuurlijk geen gevaar gaan vormen.
Ik heb een hemeltje, gewoon voor de mooi, heeft absoluut geen functie.... Maar mijn moeder heeft hem vroeger voor mij gemaakt, dus dat hij nu bij mijn baby hangt vind ik wel weer heel erg leuk.
Het kan een stukje geborgenheid geven. Maar dan zou je dus een vrij lange moeten hebben die de spijlen afsluit. Zodra je kindje echt dingen gaat pakken kunnen ze gevaarlijk worden als het kindje ze in het ledikant trekt. Her bij de wieg wel een hemel (van katoen dus ademend) voor het ledikant niet.
Ik heb niet voor een hemeltje gekozen, ik vond het zo tuttig staan... Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik kamers heb gezien waar wel een hemeltje bij stond, wat ik echt super schattig vond... Maar lijkt mij alleen maar voor de mooi, tenzij je er echt een klamboe hemeltje van maakt...
Alleen voor de mooi.. Ik heb ´m van de week er toch echt afgehaald aangezien Emma er aan had getrokken en er onder lag te spelen... Gelukkig zijn we gelijk gaan kijken omdat we iets raars hoorden op de babyfoon.. ze had t draad te pakken en dus de foon op de grond gegooid.. Maar t was wel lachen, ze vond het geweldig
Ik had hem voor mijn zoon niet maar heb hem nu juist wel gekocht! Het kan geborgenheid geven zeker omdat die an mij anaf de eerste week in zn ledikant gaat (heb geen wiegje) Maar ook omdat zoonlief altijd gelijk huilde als hij mij zag, hij sliep zo licht, ik durfde nooit te kijken of hij goed in bedje lag! Hoop dat het net at hemeltje ook wat beter gaat lukken. Maar het is inderdaad niet perse nodig een hemeltje, het spaart al snel 60,- uit
Een hemeltje is puur voor de mooi denk ik. Kan idd zelfs gevaarlijk zijn. Ik heb voor het wiegje wel een hemeltje (zat er bij) en wiegbekleding voor de spijlen. Weet nog niet of we die gaan gebruiken. Hemeltje hangt nu wel maar kleine moet nog geboren worden.
Hemeltje heeft dacht ik geen functie behalve dat het mooi kan staan. Wij hebben 'm vrij snel weer weggehaald, want dochterlief trok dat hele ding gewoon het bed in met een maand of 3 geloof ik.
Gewoon voor de mooi.. En het is ook wel knus als hij heel het bedje omringt. maar hier moet hij ook eigenlijk weg want ben bang dat hij hem erin gaat trekken nu hij zo goed kan pakken.. Heeft deze week de mobile boven zijn box ook al los getrokken
Alleen voor de mooi had ik een knalbaluwe klamboe. Deze is er al snel af gegaan aangezien Beer al snel door t bed heen ging. Zo snel als je kind ook maar een beetje omhoog gaat in bed, of rollen, moet je m dr al af halen, anders kan je een keer te laat zijn. Heb ooit een verhaal gehoord dat t kindje zich in de klamboe had gerold, en is gestikt.
Bij de kraamzorg zijn ze er niet echt weg van omdat je nooit helemaal in kunt schatten wanneer je kindje ernaar kan gaan grijpen, met alle gevaren van dien. Ik vind het zelf erg tuttig staan dus voor de mooi doen wij het ook al niet
Ik heb wel een hemeltje. Als het straks niet blijkt te werken dan ik hem d'r altijd nog vanaf halen..
Hemeltje was hier wel degelijk voor de geborgenheid. Vooral in het begin wordt juist aangeraden om de wereld van je kleintje klein te houden en overprikkeling tegen te gaan. Als het geboren is, komt er al zoveel op je kindje af, waarom dan niet even een paar euro (desnoods maak je het hemeltje zelf of koop het tweedehands) betalen voor wat geborgenheid in de eerste paar maanden? En dat graaien is af te leren. Ik heb telkens het hemeltje uit zijn handen gehaald als hij het pakte en na een paar keer deed hij dat niet. Zoon is met een jaar overgegaan op een ledikant (wij hadden een hele grote wieg) en tot die tijd heeft het hemeltje gewoon gehangen. Maar goed zoon slaapt nog bij ons op de kamer, dus wij konden ook snel ingrijpen als het moest.
Hier heeft de hemel gehangen Tot dl overging naar haar peuterbed. Dat was met 2, 5 jaar. We hadden de stof vastgezet onder de poten van het ledikant zodat ze het niet naar zich toe kon trekken