hey allemaal. heb heel het internet al afgeschuimd maar ik kan maar geen antwoord op mijn vraag vinden dus hoop hier enige herkenning te vinden. Ik ben de eerste week van januari de laatste keer ongesteld geweest. toen heb ik een prikpil gekregen en die was veilig tot begin april. daarna geen prikpil meer laten zetten. Nu zijn we dus morgen juni en ik heb nog altijd geen maandstonden. de dokter zei dat deze lang kunnen uitblijven na de prikpil. Nu heb ik sinds 2 weken beweging in mijn buik. echte schopjes, zoals ik had toen in van men dochtertje zwanger was. Eerst dacht ik er aan dat het mijn darmen zouden kunnen zijn, maar het is altijd op andere plaatsen in men buik en soms echt wel een hele tijd aan een stuk. vooral als ik in bad ga liggen of in bed ga liggen (net zoals met men vorige zwangerschap). Ik heb gisteren een test gedaan en deze was negatief. Maar je kan in het 2de trimester natuurlijk wel negatief testen door te weinig HCG. wat denken jullie hiervan?
Volgens mij test je tijdens de gehele zwangerschap positief zie HCG tabel https://www.zwangerschapspagina.nl/extra/zwanger-worden/alles-over-hcg/ Ik zou maandag even de huisarts bellen voor een afspraak.
Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je zwanger bent en negatief test. Ik heb het zelf ook een periode gehad dat ik echt dacht 'leven'te voelen. Maar het waren toch achteraf echt mijn darmen.
Vroeg in een zwangerschap zijn schopjes echt onwaarschijnlijk. Toen ik zwanger was van de eerste legde ze de eerste schopjes uit als darmkrampjes. Die had ik nooit gehad dus ik wist nog niet veel. Toen ik haar voelde herkende ik het ook echt niet. Ruime tijd na de bevalling voelde ik die krampjes en ze leken echt heel veel op schopjes uit het 2e trimester zwanger kon ik echt niet zijn! Nu de 2e zwangerschap ook al een paar keer gevoeld maar het zijn echt je darmen baby voelen kan nu echt nog niet. Dus ik denk ook dat het je darmen zijn! Misschien een beetje te maken met de uitwerking van de prikpil
Lijkt me niet goed als je ver in de zwangerschap te weinig HCG hebt! Je hebt de rest van de zwangerschap juist veel HCG in je bloed, alleen stijgt het op een gegeven moment niet meer. Het verdwijnt dus niet en het wordt ook niet minder gelukkig. Je test dus de hele zwangerschap positief. Jij test negatief en bent dus niet zwanger sorry. Het kan wel een jaar duren voordat de prikpil is uitgewerkt en je weer ongesteld gaat worden. Dat is heel normaal en dat is ook de reden waarom de prikpil niet wordt voorgeschreven aan vrouwen die op korte termijn zwanger willen worden. Laat anders voor je eigen geruststelling een echo maken bij een verloskundige. Zeg dat je denkt zwanger te zijn, omdat je schopjes meent te voelen. Maar dat de test negatief is. Dan zie je met eigen ogen wat er al dan niet gaande is in jouw buik! Laat je in dat geval ons wel even weten wat de echo zei? Zie ook dit trouwens: Prikpil: anticonceptie | Mens en Gezondheid: Diversen
Even een kleine opmerkingen, HCG kan wel degelijk dalen hoor! Dat is precies de reden dat je rond de 17 weken vaak minder misselijk gaat worden en MvM je urine niet meer wil hebben. Maar het daalt dan gemiddeld tot ongeveer 2000 a 3000, dus nog steeds ruimschoots voldoende voor een duidelijk positieve test. Heel soms komt het voor dat het HCG verder daalt en je niet meer positief test (mn zusje had dit ook toen ze voor de lol met 35 weken nog een keer testte), maar bij mijn weten gebeurt dit pas ruimschoots in het derde trimester dan dan zou je het vast al wel gemerkt hebben als je zwanger zou zijn. Verder kunnen rommelende darmen en schopjes echt veel op elkaar lijken hoor! Zeker als de placenta aan de voorkant zit en de schopjes wat gedempt worden vind ik ze tot een week of 25 a 26 echt lijken op rommelende darmen. Kortom, ik denk dat de kans dat je zwanger bent heel erg klein is, maar niets is uitgesloten natuurlijk. Je hoeft alleen maar naar 'i didn't know I was pregnant' te kijken of te weten dat het wél kan.
Klopt hoor. Sterker nog, als ik lucht in mijn maag of darmen heb, zie ik soms een golfende beweging aan de buitenkant van mijn lichaam. Gisteravond onder de douche nog gezien. En nee, ik ben echt niet zwanger. Maar wel apart om te zien.
Ok bedankt voor jullie antwoorden. als ik door de prikpil zwanger geraakt zou zijn zou ik nu al een 20tal weken zwanger kunnen zijn , dus ik had het helemaal niet over een beginnende zwangerschap . Wist echt niet dat darmen zo te keer konnen gaan. Heb het nog nooit eerder gehad. Ik zal wel eens langs de dokter gaan voor een bloedtest. Maar het is niet de bedoeling dat ik zwanger wordt nu hoor dus het is niet dat ik er op uit ben ofzo
Ik begrijp de verwarring. Voor de zekerheid zou ik toch even een echo laten maken oid. Ik was ook aan de prikpil, welke tot 9 februari zou werken. Tja.... zie onderschrift, is in januari dus verwekt.