Beste, De ww-wekeneis termijn van 36 weken (waarin je 26 weken gewerkt moet hebben), zou verlengd worden met perioden van ziekte, zwangerschaps-en bevallingsverlof en onbetaald verlof (laatste met max van 78 weken). Geld deze verlenging onbeperkt voor wat betreft ziekte en zwangerschaps- en bevallingsverlof? Dus geld de verlenging voor meerdere onderbrekingen totdat de 26 weken wel gehaald worden? Meer specifiek: 2017: vrijwel geheel ziekteperiode waardoor 26 weken niet gehaald wordt. Na deze ziekteperiode 12 weken gewerkt/arbeidsgeschikt. 2016: ouderschapsverlof, zwangerschaps- en bevallingsverlof en ziekteverlof waardoor 26 weken niet gehaald wordt. Tussendoor 7 weken gewerkt/arbeidsgeschikt + niet aangesloten aan deze periode 4 weken vakantie opgenomen. 2015: periode waarin aaneengesloten (meer dan) 26 weken gewerkt in 36 weken. Ik lees heel graag uw reactie. Of natuurlijk de reactie van een van de forumleden indien zij hier meer over weten.
Hoi AnneG, Dat zijn goede vragen die je stelt over de verlenging van de 36 weken termijn. Ik laat het voor je uitzoeken. Zodra wij meer weten komen we op je vragen terug. Met vriendelijke groet, Lisanne UWV Webcareteam
Hallo AnneG, Ik kan me voorstellen dat je in jouw situatie erg benieuwd bent naar hoe het zit met de wekeneis voor de WW. Sorry dat het antwoord even op zich heeft laten wachten, maar we hebben het voor je uitgezocht. Normaal gesproken moet je in de laatste 36 weken voordat je werkloos werd minstens 26 hebben gewerkt. Deze periode van 36 weken kan verlengd worden met 78 weken, als je onbetaald ouderschapsverlof hebt opgenomen. In jouw situatie zou je door ouderschapsverlof, zwangerschapsverlof en ziekteverlof wel 26 weken gewerkt hebben, maar die 26 weken vallen niet binnen de periode van 36 + 78 weken. Je wilt nu weten of die periode nog verlengd kan worden. Voor het onbetaalde ouderschapsverlof geldt een maximum verlenging van 78 weken, als het gaat om het bepalen van de wekeneis van de WW-uitkering. Er geldt geen maximum aantal weken aan een verlenging als het gaat om: - Weken die je niet gewerkt hebt vanwege ziekte of arbeidsongeschiktheid. - Weken waarin je niet gewerkt hebt, maar recht had op een uitkering vanwege bevallings-, zwangerschaps-, adoptie- of pleegzorgverlof. Dit is tegelijk het antwoord op je tweede vraag: er kunnen meerdere onderbrekingen in de verlenging zijn, om aan de 26 gewerkte weken te komen. Ik wens je een mooie dag verder! Met vriendelijke groet, Nelleke UWV Webcareteam
Bedankt voor het duidelijke en uitgebreide antwoord! Erg fijn dat jullie het uitgezocht hebben. Bedankt.
Hallo Anne G, We hebben het graag voor je uitgezocht . Met vriendelijke groet, Nelleke UWV Webcareteam