Weinig tot geen geld overhouden voor extra’s

Discussie in 'De lounge' gestart door Bovine, 7 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.727
    5.539
    113
    Vrouw
    Als je vakantie nu als eerste levensbehoefte ziet, maar geen geld hebt dan moet je maar bedenken dat de regen net zo nat is in je tentje op de Nederlandse camping als in een tropisch regenwoud en een wandeling in de Limburgse heuvels is net zo genieten als de Alpen. Dát is namelijk gewoon een kwestie van mindset! !! Insert regenboogpoepende eenhoorns en confetti knallers!!
     
    G89, JupitR, citroenrasp en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.727
    5.539
    113
    Vrouw
    Maar even serieus: een topic over iemand die het jammer vind dat ze geen geld heeft voor vakanties.

    halve forum: weet je wel hoe geweldig buitenlandse vakanties zijn!

    …..
     
    JupitR, Diiba, nelta en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    12.379
    17.209
    113
    Vrouw
    Niet alleen: weet je wel hoe geweldig een vakanties is.
    Ook : vakanties is helemaal niet nodig, wij genieten van ...

    Tja allemaal goed en wel maar als je op vakantie wil en het niet kan is her gewoon niet leuk.
     
    chrystel73, Adje, ansje1982 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.197
    11.156
    113
    En nu gaat het over kantoor:p grapje ik snap dat het een typo/ autocorrect is.

    Maar jij en een aantal andere hebben gelijk, het zou weer terug moeten gaan naar de oorspronkelijke vraag/ discussie.
     
  5. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    8.384
    7.650
    113
    Vrouw
    @Bovine heb je nog wat met het aanbod gedaan voor de vakantie die je werd aangeboden?
     
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.502
    13.103
    113
    Vrouw
    Bij ons gingen de oudsten op den duur ook: kunnen we niet een keer naar het buitenland, dat vinden we leuker dan gewoon in Nederland.
    Toen zijn we eens gaan kijken wat wij acceptabel vonden. Toen kwamen we uit op gebieden als de Ardennen, de Eiffel, de Vogezen. Prima aan te rijden vanaf hier, is echt buitenland:thumup: En we zijn beslist niet duurder uit dan een huisje in Nederland. Ik denk zelfs goedkoper.

    De groten zouden ook zo door willen rijden naar zuid Frankrijk, maar dat doe ik echt niet.
     
    Bloempjelief en Mammavantwee vinden dit leuk.
  7. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.593
    3.857
    113
    Overijssel
    Wat jullie betalen aan hypotheek,opvang en studieschuld is nog meer wat er bij ons netto binnenkomt :eek:
    Maar wij hebben geen opvangkosten en studieschuld. En de hypotheek is ook “maar” 700 euro.
    Dus onderaan de streep kom je denk ik weer bijna gelijk uit.
     
  8. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.911
    2.787
    113
    't Gezellige Brabant
    Doordat wij het geluk hebben gehad van enorme overwaardes, verhuizen we in oktober nog 1x naar onze droomlocatie. Hierbij zullen mensen ook vast denken "waar doen ze het van". Het gekke is dat ik me ook altijd geneigd voel om te moeten vertellen dat we echt geen grootverdieners zijn, maar ca. de helft van de koopsom aan overwaarde hebben. We hebben onlangs een leuke 2e hands auto er bij gekocht. Ook deze kwam niet direct uit eigen middelen, maar door een onverwacht hoog bod op ons huidige huis. We hebben ontzettend geluk gehad dat de weegschaal precies de goede kant op sloeg.
    Maar vooral dat gevoel dat je denkt een ander een verklaring schuldig te zijn omdat "men" er wat van denkt. We zijn er mee gestopt. We hebben het nu goed (is ook anders geweest) en dat is voor ons het allerbelangrijkste. Laat ze maar verzinnen wat onze inkomens, hypotheek en maandlasten zijn :D
     
    Lexie74 vindt dit leuk.
  9. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    713
    1.043
    93
    Dat zeg je juist, het gaat niemand iets aan hoe je aan je vermogen komt. Je laat ook heel duidelijk merken dat je dankbaar bent voor de wind mee door geluk op de huizenmarkt. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent maar voor veel 40’ers en ouder is dit een pijnpunt, zij die niet meegaan hebben aan de huizenmarkt.
     
  10. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    3.008
    4.136
    113
    Vrouw
    Bizar is dat he? Er hoeft echt niemand medelijden met ons te hebben. We verdienen allebei echt goed. Maar de kosten liggen ook echt heel hoog. Krijgen geen toeslagen of tegemoetkomingen. Moeten de vrije sector in, maar met een studieschuld volgens het oude systeem krijg je ook echt minder hypotheek. Betalen overal de volle mep voor. Van het geld dat binnen komt, blijft op deze manier heel weinig over (kleine voordeur en een grote achterdeur). Mijn volledige salaris gaat naar hypotheek, opvang, studieschuld en de zorgverzekering. En van het geld dat mijn man verdient betalen we de rest (verzekeringen, belastingen, eten, zwemles, reiskosten, muziekles).

    We hebben met ons huis best wat pech gehad, waardoor de hele spaarrekening leeg is. Mijn man moest minder uren werken door zorg voor mij tijdens de zwangerschap, waardoor we ook moesten interen. Dat gat vult nu echt niet snel aan.

    Maar goed, over 4 jaar vallen er voor ons een hoop kosten weg en ziet het er financieel echt anders uit. We verwachten allebei dat ons salaris nog wat gaat stijgen, en zonder kinderopvang en studieschuld houden we straks meer dan 2500 euro per maand over. Het is alleen zo jammer dat we het nu hard nodig hebben met de zwemlessen, flesvoeding, luiers etc.
    Mijn man grapt wel eens dat we nu energie hebben, maar geen tijd of geld. En tegen de tijd dat we met pensioen gaan we geld en tijd over houden, maar geen energie meer hebben. :roflmao:
     
    Saartje33 en Theezeefje vinden dit leuk.
  11. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.911
    2.787
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik ben 42. Mijn eerste eigen appartement ging overigens wel met een restschuld weg. Ik was toen nog zo jong. Maar ook andere dingen als geen studieschuld en vroegere ruimere hypotheekregels hebben ons gebracht tot waar we nu zijn. Ik snap ook heel goed waarom ze de huidige starters de pech generatie noemen. Wij zijn in dat opzicht ook wel huiverig voor wat er straks nog voor onze eigen kinderen is. Lukt het hen bv wél om de huizenmarkt op te komen of zitten die straks tot hun 40e thuis? Het is koffiedik kijken, maar we maken ons wel zorgen om de huidige situatie in Nederland. Hoe veel slechter kan het nog? Er zijn zowat geen huizen en als ze te koop komen moet je met zijn allen vechten en degene met de grootste zak geld die wint. Of op de huurmarkt, als het al in sommige gevallen 18 jaar duurt voordat je aan de beurt bent en je kan je pas met je 18e inschrijven, dan klopt er toch iets niet?! Ik ben heel benieuwd hoe het nieuwe kabinet dit aan denkt te gaan pakken, maar daar zijn vast andere topics voor ;)
     
    Cornflake, Saartje33 en Kraanvogel vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.903
    20.010
    113
    Dat heb ik ook. Of tenminste, eenmaal op vakantie vind ik het best te doen, maar ik blijf gewoon veel liever in m'n eigen vertrouwde omgeving/ritme enz.
    Ik merk wel dat er veel onbegrip is over niet op vakantie willen, mensen hebben er al snel (voor)oordelen over.
     
  13. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.643
    2.020
    113
    Als alleenstaande moeder kan ik me ook geen dure vliegvakanties van 3 weken naar Italië veroorloven. Maar dat hoeft dus ook helemaal niet, met kerst zijn we een week naar Vlieland geweest en het jaar ervoor naar Valkenburg. Tussendoor wel een week naar Frankrijk geweest maar onlangs vroeg ik zoon welke vakantie hij het leukste vond en die op Vlieland en Valkenburg staan stipt bovenaan :thumup:
    Deze zomer gaan we naar Farmcamps in Noord Brabant en hij vertelt trots aan iedereen dat hij alpaca's gaat knuffelen. Kinderen zijn zo snel tevreden...
     
    citroenrasp, Saartje33 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  14. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.643
    2.020
    113
    Heel herkenbaar! Zoon en ik zijn best huismusjes en we zijn gewoon graag thuis bij onze katten en in ons eigen bed. Sinds ik binnen nl op vakantie ga (en dan max een week) geniet ik veel meer van mijn vakanties. Ik vind het fijn om naar huis te kunnen als dat mogelijk is. En beter voor het milieu :thumup:
     
    Fantykoekie, Saartje33 en citroenrasp vinden dit leuk.
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.903
    20.010
    113
    Wij gingen afgelopen jaar ook binnen eigen land op vakantie, het scheelt dat we in een klein land wonen en ook nog eens precies in het midden. We moesten ongeveer 3 uur rijden tot de Middellandse zee regio. Ik vond dat inderdaad erg veilig voelen op de één of andere manier, mocht er iets aan de hand zijn met schoonmoeder bijvoorbeeld, dan zijn we zo weer thuis.
    Ik ben overigens wel blij dat we daar niet wonen, want het was er vergeleken met onze eigen regio ontzettend druk.
     
    Saartje33, Bloem2310 en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina