Zijn hier mensen die begin april tot max begin mei op de Canarische eilanden zijn geweest? Hoe is het weer daar dan, welk eiland raad je aan en wellicht accomodaties met verwarmde zwembaden? Ik heb wel klimaat info kaartjes bekeken maar ben op zoek naar ervaringsdeskundigen 😊
Wij zijn wel eens in de meivakantie op La Palma geweest. We hadden heerlijk weer die week, steeds ca 23-25 graden en zonnig. De zee was wel erg koud. We hadden een zwembad op het dak van ons appartement, maar dat was ook wel heel fris, vooral omdat je zo hoog behoorlijk in de wind zat. Maar wij gingen om te wandelen, dus verder geen probleem gehad met de watertemperatuur. Ik denk dat Tenerife en Gran Canaria nog iets warmer en beter weer hebben, vanwege de 'bouw' van die eilanden. La Palma heeft een heel specifiek klimaat, met aan de ene kant vaak en veel bewolking en de andere kant meer zon en door de hoge berg ook wisselende temperaturen.
Gran canaria in april. Prachtig weer met een aantal hele warme dagen 👍 Leuk eiland, maar de echt drukke plaatsen vond ik vreselijk (Playa del ingles, maspalomas). Wij zaten dus op een rustig park,en hebben bijna elke dag de auto gepakt. Wat een leuke stranden, en schattige dorpjes..postieve verassing 😄 Fijne vakantie,voor herhaling vatbaar. La Palma is wel echt wonderschoon,zeker in het voorjaar ,maar dat was meer een vakantie voor wat oudere kinderen. Wandelen, genieten van de natuur, cultuur,eten en strand.
wij zijn op Lanzarote geweest, begin mei. Temperatuur viel ons een beetje tegen. Het was lekker, maar niet echt warm. Door de flinke wind die er altijd staat was een vestje soms nodig. De zee was ook erg fris. De kinderen zijn er eigenlijk amper in geweest. En wij hadden hadden dan al surfvestjes gekocht, zodat we net iets beter beschermd tegen de kou de zee in konden om te snorkelen. Op het strand was het meestal te doen, maar soms ook te fris. Met name in de ochtend. Qua temperatuur had ik er dus meer van verwacht . Verder een schitterend eiland hoor. En juist omdat het niet bloedheet was, hebben we veel gezien en gedaan.
Wij zijn in mei op Lanzarote geweest. 'S ochtends en 's avonds was het fris, dus zeker vesten en lange broeken meenemen. Overdag was het wel lekker warm en ook warm genoeg om te zwemmen. Maar dan moet je wel uit de wind in de zon zijn. De baden van ons resort waren niet verwarmd, maar dat maakte de kinderen niets uit. Lanzarote is klein, maar er zijn wel veel leuke dingen te doen. Wij hadden voor een week een auto gehuurd en hebben nagenoeg het hele eiland gezien.